تراس سبز چیست تراس فضای سبز سرسبز دیوار سبز بالکن سبز
23
شهریور

تراس های سبز | خالق زیبایی در خانه های شما

با توجه به رونق شهری و ایجاد آپارتمان های مسکونی، افراد بیشترین زمان خود را در خانه ها سپری می کنند پس نیاز به طراحی دقیقی در خانه و محیط اطراف است. در هر خانه ای تراس یا بالکنی پیدا می شود. با این حال می توان تراس سبز را ایجاد نمود و از زیبایی و هوای پاک آن استفاده کرد. هدف از طراحی تراس سبز ایجاد فضایی لذت بخش و سرسبز است. در اجرای تراس سبز معمولا از گیاهان متنوع و حتی سبزیجات استفاده می شود. همچنین طراحان با بکارگیری از خلاقیت خود می توانند بهترین ایده تراس سبز را پیاده سازی کنند. این تیم معماری برای پروژه های تراس سبز مشهد، روف گاردن و … آماده همکاری می باشد.

آشنایی با تراس سبز

تراس سبز به یکی از روش های طراحی تراس یا بالکن آپارتمان گفته می شود تا با آن فضایی دلنشین را برای گذراندن اوقات وقت و همچنین استراحت فراهم کنید. افرادی که عاشق گل و گیاه هستند سرتاسر تراس را به گلخانه ای تبدیل می کنند. گاهی هم افراد در طراحی تراس سبز با باقیمانده فضای آن استفاده بهینه می کنند، به عنوان مثال: با گذاشتن میز و صندلی، مکان را برای دورهمی و عصرانه های خود آماده می کنند. ضمن به اینکه تراس سبز می تواند سبب بهبود کیفیت هوا در محیط نیز بشود.

انواع مختلفی از تراس سبز

تراس سبز انواع مختلفی دارد اما ما در معماری سبز و پایدار سه نوع تراس سبز داریم. به تک تک این موارد به صورت مجزا می پردازیم.

تراس سبز گسترده

در اجرای تراس سبز به این نوع ما از لایه خاک نازک و با عمق کم استفاده می کنیم. همانطور که از اسمش پیداست به صورت گسترده است و در آن نمی توان از گیاهان ریشه دار و درختچه ها استفاده نمود. همین امر باعث می شود یکی از عیب های تراس سبز گسترده باشد و تبخیر آب در آن بسیار بالا است.

تراس سبز مشهدتراس سبز متمرکز

بهترین ایده تراس سبز برای پر حجم نشان دادن آن استفاده از تراس سبز متمرکز است. با توجه به معماری در لایه عمیق تری خاک را داریم. پس در نتیجه ما گیاهان بهتری را می توانیم بکاریم. در ساخت تراس سبز باید از سازه ای مقاوم استفاده کنیم تا بتواند وزن آن را تحمل کند. همچنین این نوع تراس صرفه اقتصادی ندارد به این دلیل که باید سازه باکیفیت و استقامت بالایی داشته باشد.

تراس سبز مدولار

در این نوع تراس ها که به صورت پیوسته از فلاور باکس های چوبی مستقل تشکیل شده است و همچنین می توان با استفاده از المان های زیبا در فضای باز مانند: فواره، آب نما، آتشدان و … زیبایی تراس را چند برابر کرد. این فلاورها قابلیت جابه جایی را به راحتی دارند و به طور پیش ساخته در ابعاد مختلف در دسترس عموم است.

بهترین اصول اجرای تراس سبز

برای اجرای تراس سبز نیاز است که نوع آن را مشخص کنید و بسته به آن اصول را رعایت کنید. در بعضی از آنها زیرسازی نیاز است. در تراس سبز حداقل عرض ۱۲۰ و طول ۲۰۰ سانتی متر نیاز است تا شما بتوانید پروژه خود را به صورت کامل و درست انجام بدهید. با توجه به شرایط اقلیمی و همچین تابش نور خورشید بهتر است تراس سبز را در معرض آن ایجاد کنید. همچنین باید بدانید که می توان کوچکترین بالکن را به فضای سرسبز تبدیل کرد اما این کار با بهترین معماران ما صورت می گیرد و در آخر مهم است از چه نوع گیاهانی استفاده می کنید.

بهترین ایده تراس سبز

در طراحی تراس سبز ایده های بسیاری وجود دارد که اگر با دقت روی آنها کار شود بهترین نتیجه را بدست می آورید. با هزینه کم می توان از وسایلی مثل: قوطی ها، بطری ها و … گلدان های کوچک و مینیمالی را درست کرد. همچنین اگر فضای کافی وجود داشته باشد با استفاده از تاب فضا را زیباتر کرد. در فضاسازی تراس بهتر است از نورپردازی های زیبایی مثل: لاینر خطی، شمع و … استفاده نمود. در تراس ها ما غالبا فضای زیادی نداریم پس بهتر است یکی از دیوارها را به دیوار سبز تبدیل کرد.

گیاهان مناسب در تراس سبز

در فضاهای سبز مثل: روف گاردن، دیوار سبز و … گیاهان نقش اساسی دارند و نیاز است بهترین نوع را با توجه به شرایط اقلیمی کاشت. در تراس سبز این اهمیت بیشتر می شود زیرا با توجه به محدودیت فضا باید مناسب ترین آن را انتخاب نمود. چند گزینه از گیاهان و گل های قابل استفاده عبارتند از: گل رز، انواع کاکتوس ها، رزماری، شمعدانی و … همچنین انواع سبزیجات مثل: ریحان، نعناع، جعفری، تره، شاهین و … را می توان کاشت.

کمترین هزینه تراس سبز

برای طراحی تراس سبز مشهد تیم نیما بلواسی در کنار شما است تا با مناسب ترین قیمت پروژه را به طور لوکس و حرفه ای برای شما عزیزان خاتمه دهد. استانداردهای لازم در سازه و تاسیسات باید رعایت شود. در روش تراس سبز مدولار کمترین هزینه ایجاد می شود و در روش تراس سبز متمرکز بیشترین هزینه می شود. در روش تراس سبز مدولار ما فقط هزینه فلاورباکس ها، دیوار سبز را می پردازید و از آنجا که پیش ساخته هستند هزینه زیادی ندارند. اما در دو روش دیگر شما باید هزینه هایی از قبیل: لایه بندی، زیرساخت ها، ایزولاسیون و … را بپردازید.

برای راه اندازی تراس سبز در خانه های خود می توانید از کارشناسان ما راهنمایی بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید. با استفاده از شماره های درج شده در زیر صفحه باما تماس برقرار کنید.