جکوزی قیمت انواع جکوزی استخر جکوزی خانگی متحرک جکوزی استخر انواع جکوزی در خانه
21
شهریور

جکوزی چیست و کارایی آن

امروزه علاقه مندان زیادی به جکوزی ها شکل گرفته است اما جکوزی چیست؟ به حوضچه های نسبتا کوچکی گفته می شود که آب با فشار زیاد از آن خارج می شود. به همین امر یکی از فواید جکوزی ماساژدرمانی می باشد. با گذشت زمان و پیشرفت علم انواع جکوزی مانند: جکوزی متحرک به روی کار آمده اند و مخاطب های خاص خود را دارد. به مرور این جکوزی ها در کنار استخرها جای ویژه ای گرفتند و با توجه به ابعاد و شکل ها، قیمت جکوزی متفاوت است.

تاریخچه جکوزی

به راستی تاریخچه جکوزی چیست؟ در سال ۱۹۰۰ میلادی شرکت جکوزی توسط فردی به نام جکوندو جکوزی تاسیس شد. هفت برادر بودند و در صنعت بسیار فعالیت داشتند. همچنین توانستند در ساخت هواپیما به یکی از قطب ها در این زمینه تبدیل شوند. آنها در تجارت های خلاقانه خود ادامه دادند و به سمت کشاورزی هم روی آوردند. همچنین بعدها پمپ های آبی را تولید کردند که امروزه به آنها جکوزی می گویند.

انواع جکوزی

انواع جکوزی چیست، با توجه به اینکه چه کارایی دارند به چند نوع دسته بندی می شوند. همچنین بسته به ابعاد محیط می توانند سایزهای متفاوتی داشته باشند. جکوزی ها معمولا به صورت پیش ساخته هستند. در ادامه با سایزبندی های این جکوزی ها آشنا می شویم.

جکوزی کوچک

ابعاد در نظر گرفته شده برای این جکوزی ها حداکثر به طول ۱۴۰ و عرض ۷۵ سانتی متر می باشد که این جکوزی برای دو یا سه نفر مناسب است.

جکوزی متوسط

به جکوزی خانگی معروف هستند و ابعاد آنها حداکثر به طول ۱۶۰ و عرض ۸۰ سانتی متر است. همچنین برای چهار تا شش نفر مناسب می باشد.

جکوزی بزرگ

غالبا به جکوزی ای که بتواند بیشتر از هفت نفر در خود جای دهد، جکوزی بزرگ گفته می شود. ابعاد آن دارای طول و عرض بیش از ۲۰۰ سانتی متر می باشد و بهتر است در مکانی استفاده شود که محدودیت فضا نداشته باشد.

فواید جکوزی

تا به اینجا دانستیم جکوزی چیست در ادامه به فواید آن می پردازیم. یکی از فواید جکوزی که غالبا همه آن را می دانند آب درمانی است. همچنین باعث رفع خستگی و اضطراب می شود. با توجه به اینکه در جکوزی ها آب با فشار و سرعت به بدن برخورد می کند سبب افزایش گردش خون می شود و آرامش را در بدن ایجاد می کند. در نتیجه باعث کاهش فشارخون می شود. ضمن به اینکه وقتی از جکوزی و آب گرم قبل از خواب استفاده می کنیم، راحت تر و با آرامش می توانیم بخوابیم. همچنین با استفاده ی مداوم از انواع جکوزی ها می توانید کاهش وزن، افزایش انعطاف بدن و به بهبود دردهای عضلانی بدن کمک کنید.

معایب جکوزی

می دانیم فواید جکوزی بسیار است اما در کنا آن معایبی هم دارد. زیرا دمای آب در آن بالا است همین امر باعث می شود تا اثر کلرزدایی کم شود و در نتیجه میکروب ها در آن افزایش یابد. این بالا بودن دمای آب همچنین سبب واریس می شود. بیماران قلبی باید از احتیاط از این جکوزی ها استفاده کنند. خانم های باردار به هیچ عنوان نباید استفاده بکنند. یکی از عقیده های پزشکان و متخصصان این است که با استفاده مکرر از جکوزی آقایان مبتلا به ناباروری شوند.

جکوزی متحرک

جکوزی متحرک یا خانگی در خانه هایی که فضای محدود ندارند استفاده می شود و به طور پیش ساخته در دسترس افراد قرار می گیرد. جکوزی متحرک قابلیت جابه جایی دارد و می توان از مکای به مکان دیگر برد. حداکثر افرادی که در این جکوزی ها جا می شوند چهار نفر است. بعضی از این جکوزی ها معمولا دارای ماساژرهای قوی می باشد. در اشکال مختلفی مانند: دایره، بیضی و مربع وجود دارد و بسته به موقعیت مکانی آن و محدوده فضا آن را انتخاب می کنند.

نکات مهم در جکوزی

کودکان حداکثر تا ۱۰ دقیقه می توانند از جکوزی استفاده کنند و بزرگسالان اگر بیماری خاصی نداشته باشند نهایتا تا ۶۰ دقیقه می توانند از آن استفاده کنند. همچنین افراد باید فعالیتی آرام در جکوزی داشته باشند و استفاده ی لنز در جکوزی پیشنهاد نمی شود. همچنین افرادی که از بیماری قلبی رنج می برند حداکثر پانزده تا بیست دقیقه می توانند از جکوزی استفاده کنند. همچنین دقت داشته باشید که جکوزی های پیش ساخته را می توان در هرجایی بنا نمود به عنوان مثال: در روف گاردن یا تراس خود می توانید از آن استفاده و لذت ببرید.

قیمت جکوزی

قیمت جکوزی با توجه به اینکه انواع مختلفی دارد مثل: جکوزی متحرک می تواند گران باشد. همچنین با استفاده از نورپردازی ها، پله و … باعث افزایش هزینه شود. قیمت جکوزی به برند و اندازه آن وابسته است. جکوزی بزرگ که معمولا در استخرها از آن استفاده می شود با داشتن فواره ها و ویژگی های زیاد قیمت آن گران تر است. با توجه به اینکه جکوزی ها قابلیت کلرزدایی آنها با حرارت کمتر می شود امروزه برای جکوزی سیستم تصفیه آب را در نظر می گیرند تا فضا تمیزتر و بهتر شود. حتی در جکوزی ها سیستم های صدا استفاده می شود که در لبه ی جکوزی نصب می شوند و از طریق بلوتوث به آن وصل می شوند و فضا را آرامش بخش تر می کنند.

 

معمولا افراد شوق و ذوق داشتن جکوزی را در ویلا یا استخرهای خود دارند اما نمی توانند به درستی محل قرارگیری آن را تصمیم بگیرند. با استفاده از دقت و توجه بالا توسط معماران می توان بهترین تصمیم را گرفت. برای طراحی درست و اصولی جکوزی در ویلا یا خانه های خود می توانید با شماره های درج شده در زیر با ما تماس بگیرید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.