طراحی ویلا در مشهد طراحی باغ ویلا مشهد کلاسیک طراحی باغ طراحی فضای سبز ویلا در طراحی ویلای مدرن
09
شهریور

ساخت و طراحی ویلا خیره کننده در مشهد

ساخت و طراحی ویلا به روند و فرآیندی گفته می شود که افراد با داشتن اطلاعات یا دانش و همچنین مهارت لازم می توانند آن را طراحی کنند و با استفاده از افراد با تجربه و متخصص آن بنا را بسازند. موارد بسیار مهمی در طراحی یک بنا نقش دارند. یکی از پراهمیت ترین موارد زیبایی کار و ایجاد کردن محیطی آرامش بخش است. با استفاده از فضای سبز در ویلا و همچنین طراحی محوطه ویلا در مشهد توسط این تیم، زیبایی فراموش نشدنی را به ویلای خود ببخشید. برای ساخت و طراحی ویلا باید به اصول طراحی ویلا نیز اهمیت ویژه ای داد. امروزه همه به دنبال طراحی باغ ویلا لاکچری هستند، در ادامه مطلب به نکات مهم و کلیدی در این زمینه اشاره می کنیم.

 

سبک های طراحی ویلا

در هر نوع طراحی باید به سبک های مختلف هر طرح توجه کرد. در ادامه به انواع سبک طراحی ویلا می پردازیم.

 سبک کلاسیک 

ساخت و طراحی ویلا به این سبک بسیار مرسوم و پرطرفدار است و بر مبنای نظم و تقارن می باشد. این سبک با توجه به نامش بسیار کلاسیک و پر ابهت است. در طراحی ویلا کلاسیک استفاده از ستون هایی متقارن در ساختمان و کنده کاری ها بسیار معروف است. برای نمای این ویلا ها از سنگ ها و حتی آجر استفاده می شود. نورپردازی اهمیت ویژه ای دارد و باعث می شود در شب ویلای شما را خیره کننده کند. غالبا ساخت و طراحی ویلا به این سبک گران تر از بقیه سبک ها است و اگر از سنگ های مرغوب تری استفاده شود، هزینه ی بیشتر باید پرداخت شود همچنین طراحی باغ ویلا مشهد به این سبک زیاد نیست.

سبک مدرن 

یکی دیگر از سبک های معروف دنیا می باشد. از مشخصات بارز آن زیبایی، سادگی، پنجره های وسیع است. هزینه کمتری نسبت به دیگر سبک ها دارد و همچنین سرعت بالا از مزایای این سبک است. از متریال هایی مثل : چوب، شیشه، آهن و … استفاده می شود و باید این ترکیب بندی به صورت درست و دقیق اجرا بشود به همین منظور نیاز است برای طراحی باغ ویلا لاکچری از تیمی برجسته و کار درست که این شرکت گردآوری کرده است، استفاده شود. در طراحی ویلای مدرن از نامتقارنی و شکستگی در اجرای پلان ویلای مدرن باعث هر چه زیبایی بیشتر شده است.

 سبک روستیک 

در این سبک بیشتر از متریال های چوب و سنگ طبیعی استفاده می شود. در ساخت و طراحی ویلا از این نوع نیازی به تقارن نیست بلکه سادگی و صمیمت آن باعث محبوبیت در ساکنین شده است. معمولا استفاده ی بیشتر از مصالح طبیعی باعث چشم گیری بیشتر آن می شود همچنین از سنگ های رودخانه و سنگ صخره ای برای دیوار و کف سازی در سبک روستیک استفاده می کنند.

سبک مدیترانه ای 

همانطور که از نامش پیداست این ویلا ها معمولا در ساحل دریا ها ساخته می شود از مشخصات بارز آن از مصالح سنگ های طبیعی و آهن فرفورژه است. این سبک هم خاصیت طبیعی بودن روستیک و در عین حال از ظرافت و زیبایی سبک کلاسیک بهره گرفته است. معمولا از رنگ هایی با تناژ گرم مانند : خاکی، بژ، کرم و همچنین در بعضی قسمت ها از رنگ هایی با تناژ سنگ های گران بها مانند : آبی فیروزه ای، سبز زمردی، زرد لیمویی استفاده می شود. در این سبک قوس های ساده و نورهای طبیعی زیاد استفاده می شود. این سبک با این ویژگی ها خاص است و مشتریان خاص خود را دارد.

سبک سنتی ایرانی 

بسیاری از افراد این سبک را با سبک کلاسیک اشتباه می گیرند اما باید توجه کنیم این سبک با کنده کاری هایی از بافت قدیمی و سنتی همراه بوده است و همچنین نما هایی آجری قدیمی دارد. معمولا از رنگ بندی گرم استفاده و باعث انتقال صمیمت و آرامش می شود. این تیم نمونه کار هایی از این قبیل در طراحی ویلا در مشهد دارد.

 

 

انواع ویلا

در این نوع، ویلاها براساس طبقات تقسیم بندی می شود.

ویلای فلت 

این نوع ویلا از قدیم مورد استقبال قرار گرفته و دارای یک طبقه فلت و مسطح پیاده سازی شده است. در ساخت و طراحی ویلای فلت هدف بیشتر این است که فضای ساده و بی آلایش و همراه با آرامش به وجود بیاید. در این ویلاها پنجره های بزرگ و زیادی به کار می رود.

ویلای نیم پیلوت  

در این ساختمان ها برای جداسازی اتاق ها و سرویس ها از تعدادی پله استفاده می شود اما مانند دوبلکس نیست زیرا ارتفاع پله ها حدود نیم طبقه بوده است. با استفاده از تیم این شرکت رعایت کردن اصول طراحی ویلا آسان شده است و برای زیبایی بیشتر این ویلا ها باید به ارتفاع داخلی توجه بسیاری بشود.

ویلای دوبلکس 

ویلای دوبلکس علاقمندان زیادی دارد زیرا نما های جذاب تری دارد. اگر صاحبان ملک بخواهند طراحی باغ ویلا لاکچری داشته باشند، این نوع ویلاها پیشنهاد می شود. مسلما مشخص است این نوع ویلا هزینه ی بیشتری به همراه دارد. پله در این ویلاها بسیار مهم است زیرا نمای داخلی را در بر دارد پس بهتر است زیبایی کار فراموش نشود. این شرکت با طراحی باغ و ویلا در مشهد با چندین نمونه کار می تواند، تمام نیاز های مشتری را در ایجاد ایده و زیبایی فراهم کند.

ویلای تریبلکس 

از اسمش می توان فهمید این نوع ویلاها سه طبقه هستند. هزینه ی این نوع ویلا به مراتب از دیگر ویلاها بیشتر است و همچنین کاربردی کمتر دارد. با این حال مشتریان خاص خودش را دارد. نمایی منحصر به فرد و زیبایی دارند. اگر بتوان در اصول طراحی ویلا دقت کافی داشت یکی از بهترین ویلا ها را ویلای تریبلکس خواهد بود.

 

 

اصول طراحی ویلا

برای اینکه باغ یا ویلا را به بهترین سبک طراحی کرد باید به عوامل زیر توجه بشود.

تعادل 

اگر باغی بخواهد آرامش را در بر داشته باشد باید حس تعادل را به تصویر بکشد. باغ ها معمولا یا دارای تقارن هستند یا بی تقارن می باشند. در نوع متقارن باید همه چیز متعادل باشند و از الگو های هندسی در مورد زیاد استفاده می شود اما در باغ های نامتقارن هیچ نظمی وجود ندارد و همین باعث می شود طراحان را به چالش بکشد و از خلاقیت خودشان استفاده کنند.

 تمرکز 

هر طرحی که از نظر بقیه خوب باشد شامل نقطه ای کانونی است که در ابتدا بیننده را جذب خودش می کنند. یکی از قوی ترین عنصرها که باعث مجذوب شدن دیگران می شود استفاده از پوشش های گیاهی ترکیب شده با مجسمه می باشد. طراحان نباید از کارهای دیگران تقلید بکنند و خودشان باید با استفاده از خلاقیتشان بهترین ویلاها را پیاده سازی کنند.

ساده بودن 

در ساخت و طراحی ویلا همیشه باید سادگی را مد نظر داشت و از شلوغی و آشفتگی باید دوری کرد. سادگی را می توان به منظور دوری کردن از تعدد بافت ها، اشکال ها، رنگ ها و… دانست.

 

 

 طراحی محوطه ویلا

در هنگام ورود به ویلا اولین فضایی که به چشم می خورد محوطه ی ویلا است و زیبایی آن بسیار تاثیر دارد. در طراحی محوطه ویلا در مشهد آنچه که حائز اهمیت است، ایجاد فضایی دلنشین و آرامش بخش است. در طراحی فضای سبز ویلا در مشهد گیاهان متعددی می توان استفاده کرد، مثل: دیوار سبز که یکی از این نمونه ها می باشد. همچنین در انتخاب نوع گیاهان باید به شرایط آب و هوایی آن مکان توجه کرد تا با محیط سازگار باشند. استفاده از استخر روباز، آلاچیق و … می تواند به محوطه سازی زیبایی ببخشد.

 

قیمت طراحی باغ ویلا مشهد 

باید هزینه ساخت باغ و ویلا در مشهد قبل از آغاز پروژه تخمین زد زیرا در بعضی موارد برای اجرای کامل و نتیجه ی درست پروژه به علت نداشتن بودجه کافی طرح پلان را تغییر می دهند. مساحت باغ و ویلا، متریال های استفاده شده، محوطه سازی، مصالح و … از مخارج ساخت و طراحی ویلا می باشد. قیمت طراحی باغ ویلا مشهد هر شرکتی با دیگر شرکت ها متفاوت است با توجه به طراحی و نحوه اجرا، این تیم برای طراحی باغ و ویلا در مشهد تلاش کرده است با بررسی های دقیق بهترین و با کیفیت ترین کار را به شما عزیزان تحویل دهد جهت اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران و متخصصان ما با شماره های درج شده در زیر ارتباط برقرار کنید.