طراحی استخر در باغ استخر طراحی استخر باغ و ویلاطراحی استخر مدرن قوانین ساخت استخر در باغ باغی کوچک
08
شهریور

طراحی منحصر به فرد استخر باغ ویلا مشهد

طراحی استخر در باغ، باعث زیبایی بیشتر و محبوب تر در میان افراد شده است. تعدد انواع استخر باغ بر اساس اصول طراحی درست توسط معماران این شرکت راحتی کار را برای شما عزیزان به ارمغان آورده است. طراحی استخر باغ ویلا دارای محدودیت های خاصی می باشد، معمولا برای افزایش سرعت کار همزمان با طراحی باغ و ویلا، استخر را هم طراحی می کنند. جذاب ترین مدل استخرها را می توانید با مطالعه ی درست و اصولی و مشورت با بهترین شرکت معماری، در باغ خود پیاده سازی کنید.

اصول طراحی استخر

در هر پروژه ای باید اصول توسط معماران با دقت بررسی و انجام شود. برای داشتن اصول طراحی استخر و نتیجه بهتر از کار باید به این عوامل دقت کنید. طراحی دور استخر باغ، در تمام انواع استخر باغ و ویلا این مورد بسیار حائز اهمیت است. زیرا باید مکانی برای استراحت و آفتاب گرفتن و همچنین رفت و آمد در نظر گرفت. نوع کف پوش هایی که در استخر استفاده می شود مهم است و باید کاملا با کیفت و استاندارد باشد به دلیل این که بعد از زمان طولانی تخریب نشوند و به افراد آسیب نرساند. با استفاده از پوشش های گیاهی در اطراف استخر باعث زیبایی می شود اما استفاده ی بیش از اندازه از آن سبب می شود که استخر را کثیف تر کند. یکی از مواردی که بسیار مهم بوده و هست در افراد میزان تابش نور خورشید در استخرشان است. همچنین مصرف انرژی گرمایشی در استخر کاهش می یابد و در طراحی دور استخر باغ هم موُثر است زیرا می توان با گذاشتن صندلی و تخت های مخصوص، حمام آفتاب را ایجاد کرد. با انجام دادن درست و اصولی این موارد طراحی استخر باغ خود را به ما بسپارید.

ساخت استخر باغ و ویلا

با توجه به انجام دادن درست اصول طراحی استخر شما نصف بیشتر راه را رفته اید، با این حال برای ساخت استخر در باغ ویلا اول از همه باید هدف از داشتن استخر را تعیین کنید، به طور مثال : بعضی افراد هدفشان برای داشتن فضای زیباتر است یا در مواردی شخص برای شنا کردن به صورت حرفه ای به استخر نیاز دارد. یکی از قوانین ساخت استخر در باغ این است که افراد بودجه ی خود را معین کنند و همچنین در انتخاب سازه دقت کافی را داشته باشند.

انواع استخر باغ و ویلا

استخر ها با توجه به کارایی که دارند به سه دسته طبقه بندی می شوند. در ادامه به این سه دسته پرطرفدار و محبوب آشنا می شویم.

  • استخر مرتفع و بالاتر از سطح زمین

در ساخت و طراحی استخر باغ و ویلا در نوع مرتفع باید سازه ها از پیش آماده و درست شده باشد و معمولا استخر های پیش ساخته از جنس پی وی سی هستند. در این نوع استخر ها فضای کمتری را اشغال می کنند، برای داشتن استخر باغی کوچک معمولا از این نوع استفاده می کنند و همچنین می توان استخر را جا به جا کرد.

  • استخر درون زمین

یکی از معمول ترین و رایج ترین استخر باغی زیبا است. ابعاد و اندازه بسته به سلیقه افراد است و همه نوع آن استفاده می شود. با استفاده از متریال های گوناگون می توان انواع مختلفی از این نوع را ساخت. در این نوع ساخت استخر در باغ ویلا باید به سیستم های گرمایشی، اتصالات فاضلاب و آب و همچنین سازه های برق اهمیت دارند.

  • استخر مخصوص شنا

گاهی اوقات صاحبان ملک، استخر را با هدف فعالیت های ورزشی در آب و شنا می خواهند. اگر چه که در باغ ها از این نوع استخر کمتر استفاده می شود. طول استخر باید زیاد باشد تا بتواند نیاز افراد را برآورده کند.

انواع مدل استخرها

استخرها در مدل های متنوع زیادی طراحی و اجرا می شوند که می توان در ادامه به برخی نمونه های رایج آن اشاره کرد:

  • استخر دایره شکل

استخر های دایره یا بیضی شکل ظاهر یکنواخت تر و زیبا تری دارد. در طراحی استخر مدرن غالبا از این مدل استفاده می کنند و طرفداران شیک پسند خود را دارد.

  • استخر به شکل کلیه

همان طور که از نامش پیدا است این مدل استخر ساختاری شبیه بیضی است اما با این تفاوت که در گوشه ی وسط آن دارای تو رفتگی است. طراحان معمولا این سبک استخر را به مشتریان خود پیشنهاد می دهند زیرا این سبک استخر را می توان در باغ هایی که فضای کافی ندارند به کار برد.

  • استخر بدون فرم

استخر بدون فرم کاربرد های زیادی دارد و همچنین می توان در حیاط های کوچک و بزرگ از آن استفاده کرد. اگر فضای زیادی دارید می توانید با سلیقه ی خود طرحی زیبا و حتی نا متقارن را ایجاد کنید.

  • استخر غواصی

عمق این استخر ها به ۸ تا ۱۲ متر می رسد و بسیار مورد پسند افرادی است که در استخر خود به دنبال هیجان هستند. برای داشتن استخر باغی زیبا و همچنین مهیج از مدل استخر غواصی استفاده کنید. البته باید در نظر داشته باشید که نیاز است با نظارت یک فرد متخصص صورت بگیرد.

  • استخر یونانی

برای داشتن استخر به سبک کلاسیک می توانید از این مدل برای استخر خود استفاده کنید. در استخر های یونانی گوشه ها گرد هستند. برای جذابیت بیشتر از کاشی های رنگی استفاده می کنند.

برای طراحی استخر باغ و ویلای خود به بهترین و استاندارد ترین شکل به تیم معماری جناب نیما بلواسی اعتماد کرده و تا سالیان طولانی از کار تحویل داده شده لذت ببرید. لازم به ذکر است که این تیم از معماران حرفه ای و متخصص استفاده کرده و تا پایان اجرای کامل کار در کنار شما بوده اند. جهت اطلاعات بیشتر و گفت و گو با متخصصان و کارشناسان ما می توانید از شماره های درج شده در زیر صفحه استفاده کرده و با ما تماس بگیرید.