13
مرداد

اخبار معماری | معماری کافه رستوران


معماری کافه رستوران | معماری رستوران | ضوابط طراحی رستوران و کافی شاپ | معماری کافی شاپ | طراحی باغ رستوران

در جدیدترین خبر معماری و تازه های معماری ایران و جهان به این گزارش می پردازیم که یک کافه بار و رستوران را در چین که در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است را معرفی خواهیم کرد. در این طرح ضوابط طراحی رستوران و کافی شاپ، کافه بار به طور کامل رعایت شده است و معماری رستوران و کافه باری که مشاهده خواهید کرد در ساده ترین و جذاب ترین طرح خود بنا شده است. با سایت معماری مهندس نیما بلواسی همراه باشید تا با آخرین های معماری جدیدترین اخبار معماری را در زمینه های مختلف بازگو کنیم…

طراحی داخلی رستوران و بار با نام “WAT” در سال ۲۰۲۱

طراحان و معماران این کافه بار رستوران در چین که به عهده تیم TOPOS DESIGN بوده است گفته اند این طرح را ازمیان طراحی های بسیاری همراه با چالش های فراوانی انتخاب کرده اند که در نهایت قرعه به نام همین نوع دکوراسیون و طراحی داخلی درآمده که آن را تا اجرای نهایی به تمام دقت و وسواس اجرا کرده اند. در این رستوران میان وعده هایی از بیشتر کشورها سرو می شود و ضمن اینکه این فضا آرامش و احساس بسیار خوبی به افراد منتقل می کند.


طراحی باغ و ویلا در مشهد

فضای اختصاص یافته به این مکان که به شکل مستطیل است در طول ۸ متر و عرض ۵ متر می باشد که ارتفاع آن را ۴ متر در نظر گرفته اند و در همین ابعاد تماما سعی شده که فضای شهرنشینی با روحیه ای الهام گرفته از طبیعت اعمال شود.

این فضا به طور کلی به شکلی طراحی شده است که در چهار طرف شما طراحی متفارن و هماهنگ شده را می بینید و با کمک ۴ ستون T شکل که یک فضای متقارن و متقاطع را ایجاد می کند. فضای ورودی به شکلی طراحی شده است که افرادبه راحتی می توانند وارد شده و به طور کلی عبور و مرور خود را انجام دهند.

با قرار دادن پنجره های تاشویی و همچنین یک طاقچه بلند یک فضای بسیار صمیمانه بین مرز داخلی و خارجی ایجاد شده است. همه چیز در مورد مصالح، نورپردازی و تابلوها به گونه ای طراحی شده است که کاملاً واضح باشد. اگرچه جعبه مربعی انتزاعی و مفهومی است، اما جلد ترازوی سبز جنگلی به جعبه مربع بافتی گرم و مرطوب می بخشد و آن را پر از اکسیژن می کند و جعبه را استعاره ای از یک جنگل سبز شهری تشبیه کرده است.

نئوکلاسیک؛ سبک معماری داخلی و نما

سیستم نورپردازی نیز به شکلی طراحی شده است که در روز و در شب فضای بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. ضمن اینکه طراحی نشیمن برای مشتریان به شکلی است که بتوانند انواع مختلف نوشیدنی و غذاها را مشاهده کنند.

معماری رستوران در چین