24
مرداد

پرگولا و نحوه اجرای آن


قیمت پرگولا | ساخت پرگولا فلزی | ساخت پرگولا | پرگولا با چوب پلاست | تفاوت آلاچیق و پرگولا | قیمت اجرای پرگولا | پرگولا مدرن

پرگولا یک ساختار بیرونی متشکل از ستون هایی است که از یک شبکه سقفی از تیرها پشتیبانی می کند. این شبکه سقفی ممکن است باز یا پوشیده باشد تا منطقه ای در امان از عناصر ایجاد شود. پرگولا ممکن است مستقل باشد یا به خانه متصل باشد.

به عبارتی دیگر پرگولا یک حالت اتاقک مانند در فضای باز است که یک راهرو سایه دار، گذرگاه یا محل نشیمن است که از پایه ها یا ستون های عمودی تشکیل شده است که معمولاً از تیرهای عرضی و یک شبکه باز محکم پشتیبانی می کند، که اغلب بر روی آن درختان چوبی آموزش داده می شود. کلمه pergula لاتین است که به یک طاق نما اشاره دارد. به عنوان یک نوع تخته چوبی، ممکن است فرمت یک ساختمان باشد یا به عنوان محافظ تراس باز یا ارتباط بین غرفه ها عمل کند. آنها متفاوت از تونل های سبز هستند، به طوری که یک تونل سبز نوعی جاده زیر سایه بان درختان است.

طراحی باغ ویلا کلاسیک

پرگولا و نحوه اجرای آن گاهی اوقات با آلاچیق ها اشتباه گرفته می شوند و این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. عموماً یک درختچه به عنوان صندلی های چوبی نیمکت دار با سقف در نظر گرفته می شود که معمولاً توسط صفحات مشبک محصور شده و چارچوبی برای بالا رفتن از گیاهان ایجاد می کند. ضمن اینکه، پرگولا یک ساختار بسیار بزرگتر و بازتر است و به طور معمول شامل صندلی های یکپارچه نمی شود. اندازه انواع آن متفاوت است هم به صورت عمودی و افقی و هم مستطیل شکل. فضای زیر نیز امکانات زیادی را باز می کند.

سقف مشبک در بالا، جایی که تیرهای عرضی متقاطع هستند، ممکن است ضروری نباشید. به سادگی می تواند تیرهای متقاطع داشته باشد و یا حتی به صورت یک سقف در نظر گرفته شود.

از نظر بصری ، پرگولا معمولاً آنقدر بزرگ هستند که وقتی مردم آنها را می بینند، توجه آنها را از نظر بصری جلب می کند و از نظر زیبایی، می توانند در طرح ها و رنگ های مختلف وجود داشته باشند. هدف پرگولا فقط فراهم آوردن منطقه ای برای همکاری شما و خانواده / دوستان است. شما می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید از آن به عنوان منطقه ای برای سرگرمی استفاده کنید یا می خواهید منطقه ای منحصر به فرد برای استراحت باشد. پرده ها می توانند در این مورد کمک کنند، هنگامی که پرگولا را راه اندازی کردید، آن زمان است که خلاقیت واقعی ظاهر می شود.

ایجاد سایه با پرگولا

پرگولا به گونه ای طراحی نشده است که به طور کامل از نور خورشید را جلوگیری کند، بلکه برای رهایی از نور مستقیم خورشید در حالی که به هوا اجازه می دهد آزادانه گردش کند. در حالی که ساختار سقف تیرچه فقط سایه جزئی ایجاد می کند، می توانید گیاهان را در قسمت بالای آن پرورش داد یا یک پوشش بامبو اضافه کنید تا در گرمای روز یک منطقه سایه دار ایجاد کنید. علاوه بر این، می توانید پرده های شفاف، نرده یا پانل های حصار را به دو طرف اضافه کنید تا محصورتر شود. پرگولاها گاهی به عنوان نوعی سایبان متصل به کنار ساختمان استفاده می شوند و مانع از تابش نور خورشید از پنجره ها و گرم شدن خانه در تابستان می شوند.

فضای زندگی خود را با پرگولا گسترش دهید….

بدون شک یکی از بهترین چیزها در تابستان غذا خوردن در فضای باز است، اما در روزهای به ویژه آفتابی ممکن است پناهگاه اضافی لازم باشد. یک پرگولا روی یک عرشه یا حیاط می تواند یک فضای ناهار خوری صمیمی ایجاد کند و حسی مجلل به هر مهمانی باغی یا غذای ساده در فضای باز ببخشد.

همچنین از آن می توان در هر نقطه از باغ برای ایجاد پارتیشن استفاده کرد، درست مانند نرده برای رشد گیاهان به سیمها سیم اضافه کنید و در نهایت به نوعی یک پارتیشن دلپذیر خواهید داشت که سایه و حریم خصوصی را اضافه می کند.

ممکن است بخواهید یک ناحیه از باغ را با منطقه دیگر متمایز کنید، شاید برای ایجاد موضوعات مختلف در داخل باغ خود، محل نشیمن و غذاخوری جداگانه، یا به دلایل کاربردی دیگر.

طراحی باغ و ویلا در مشهد

یکی از مشتریان یک پرگولا تکی با پانل های نازک کوتاه و یک دروازه برای ایجاد محدوده برای استخر خود، ایمنی را به ویژه برای سگ ها و کودکان کوچک نصب کرد . تقسیم باغ نیز می تواند مدیریت آن را بیشتر کند.