09
مرداد

اجرای نما سنگ ساختمان مسکونی

در مباحث قبلی از مطالب معماری در مورد نمای ساختمان کلاسیک صحبت شده که موارد مهمی در آن ذکر شد، در این مقاله در مورد نمای تخصصی ساختمان های مسکونی صحبت خواهیم کرد که به دو نمونه از پروژه های اجرا شده در سایت معماری مهندس نیما بلواسی اشاره خواهیم کرد. نمای ساختمان سنگ و آجر که زیبایی ساختمان ها را دو چندان کرده و یا نمای ساختمان سرامیک که بسته به سلیقه صاحب پروژه قابل اجرا و پیاده سازی است. فرقی نمی کند که نمای ساختمان دوطبقه، سه طبقه و چند واحدی باشد، طراحی، نظارت و اجرای تخصصی و لوکس را تیم معماری نیما بلواسی در بهترین حالت و شکل ممکن پیاده سازی خواهند کرد. در این پروژه های ذکر شده از اجرای نما سنگ ساختمان مسکونی استفاده شده است که در ادامه به موارد بیشتری اشاره خواهیم کرد….

نمای ساختمان سنگ و آجرچیست؟

طبیعتا نمای بیرونی هر چیزی در نگاه اول بسیار در دید بیننده تاثیرگذار خواهد بود، نمای ساختمان نیز بسیار مهم است که چه لباسی بر تن دارد و چه تاثیراتی بر روی نگاه افرادی که حتی گذرا به ساختمان ها خواهند داشت، می گذارد. پوشش نمای ساختمان امروزه برای بسیاری از افراد جزء موارد بسیار مهم ساخت و ساز و یا بازسازی می باشد که می خواهند یک نمای منحصر به فرد را در اختیار داشته باشند.

مصالح بسیار متفاوتی برای نمای بیرونی ساختمان به کار میگیرند که هر کدام جذابیت بسیار خاصی به نمای ساختمان می باشد و از این رو در ابتدا با توجه به نیاز صاحب پروژه و طراحی های مدرن دنیای مدرن یکی از متریال ها را انتخاب می کنند.

یکی از رایج ترین و البته محبوبترین متریال هایی که برای طراحی نمای ساختمان به کار میگرند استفاده از سنگ و آجر برای نمای ساختمان می باشد که یک هماهنگی بسیار زیبا را فراهم میکند. از آنجائیکه در برخی موارد تضاد بین دو متریال در معماری می توانید یک طرح بسیار جذاب را پدید آورد اجرای نمای سنگ و آجر نیز از همین قاعده پیروی کرده و بسیار طراحی زیبایی را پدید می آورد.

طراحی باغ و ویلا در مشهد

طراحی های متفاوتی در سنگ و آجر وجود دارند که می توان بنا به سلیقه هریک را انتخاب کرده و اجرا نمود و البته اغلب اجرای نمای آجر و سنگ را برای ساختمان های مسکونی، ویلایی و یا خانه هایی به سبک سنتی به کار گرفته می شود.

پروژه مسکونی ساختمان دعبل خزائی در مشهد- خیابان پیروزی؛ طراحی، نظارت و اجرا توسط مهندس نیما بلواسی (نمای کلاسیک سنگ)

در این ساختمان مسکونی از نمای کلاسیک برای طراحی نما استفاده شده است که خوب اصول طراحی نمای کلاسیک باید در آن کاملا رعایت شود و همانطور که مشاهده می کنید تقارن و حفظ ستون های بلند در آن کاملا رعایت شده است. برای اطلاع از اصول طراحی نمای کلاسیک در ساختمان می توانید بر روی مطلب لینک شده کلیک کنید. لازم است ذکر شود که در این نوع پروژه اجرا شده توسط تیم معماری بلواسی تنها از سنگ استفاده شده است .

نمای ساختمان | طراحی نمای ساختمان های ایرانی | نمای ساختمان سنگ و آجر | نمای ساختمان با سرامیک | نمای ساختمان ویلایی ایرانی | نمای ساختمان دوطبقه، سه طبقه و چند واحدی
اجرای نما سنگ ساختمان مسکونی
نمای ساختمان | طراحی نمای ساختمان های ایرانی | نمای ساختمان سنگ و آجر | نمای ساختمان با سرامیک | نمای ساختمان ویلایی ایرانی | نمای ساختمان دوطبقه، سه طبقه و چند واحدی
اجرای نما سنگ ساختمان مسکونی مشهد