قیمت نمای ساختمان
02
شهریور

قیمت نمای ساختمان و عوامل تاثیر گذار در آن

قیمت نمای ساختمان از نکاتی است که روی نظر بسیاری از صاحبان خانه تاثیر زیادی دارد. نمای ساختمان سنگ به عنوان مثال قیمت بیشتری نسبت به نمای آجری دارد و همین مسئله باعث می شود که شما در انتخاب نمای مورد نظرتان کمی مردد شوید. بهتر است بدانید انواع نمای ساختمان برای خانه شما مناسب نیست و باید به طور اصولی بهترین سنگ نمای ساختمان را انتخاب کنید. اما این سوال در ذهن بسیاری از صاحبان خانه نقش می بندد که نحوه محاسبه هزینه نمای ساختمان چگونه است؟ و یا ارزانترین نمای ساختمان چه متریالی دارد؟ ما در ادامه مطلب به پاسخ این سوال ها می پردازیم.

یکی از مسائل مهم در هر پروژه ساختمانی مدیریت هزینه ها می باشد. بهتر است بدانید با توجه به بوجه بندی که مدیر پروژه انجام می دهد یکی از پر هزینه ترین قسمت ها به طور معمول طراحی اجرای نمای ساختمان مناسب است. این مسئله از این جهت دارای اهمیت است که بیشتر زحمت طراح و هزینه های صاحب خانه در نمای ساختمان دیده می شود و پیشنهاد می کنیم برای این بخش به هیچ عنوان دست به تصمیم های غیر اصولی نزنید.

قیمت نمای ساختمان در انواع مختلف

همان طور که گفتیم نمای ساختمان یکی از بخش های مهم در بنای شما بشمار می آید. بیشتر کسانی که در نگاه اول ساختمان را می بینند هیچ اطلاعاتی راجب میزان هزینه آن ندارند و قضاوت خود را بر اساس نمای ساختمان انجام می دهند.
انوع نمای ساختمان در واقع نمادی از معرفی و کاربری آن بنا است و حتی در بعضی موارد می تواند ارزش ساختمان را از نظر مالی در ذهن مخاطب به طور حدودی مشخص کند. معماری نمای ساختمان دارای بخش ها و جزئیات متفاوتی است که شما باید آن را در درجه اول به خوبی بشناسید و بعد با توجه به نوع کاربرد و سلیقه تان مورد استفاده قرار دهید. قیمت انواع نمای ساختمان به دو دسته اصلی تقسیم می شود که عبارت اند از:
هزینه اول: اخذ تهیه مجوز از شهرداری
هزینه دوم: نمای ساختمان در چه سبکی و با چه متریالی ساخته شود.

بهترین سنگ نمای ساختمانمهمترین نکات برای انجام طراحی نمای ساختمان

زمانی که شما به آرشیتک ها و یا شرکت های معماری برای برون سپاری پروژه خود مراجعه می کنید باید مدارک لازم را ارائه دهید تا آنها با استفاده از نحوه محاسبه هزینه نمای ساختمان به صورت تخصصی قیمت نهایی را به شما اعلام کنند. این شرکرت ها به طور معمول با توجه به میزان بودجه کارفرما و قوانین شهرداری طرح هایی را که به خواسته صاحب خانه نزدیک است پیشنهاد می دهند.

تاثیر انتخاب سبک در میزان هزینه ها

میزان تاثیر قیمت نمای ساختمانی دارای دو بخش اصلی است گه عبارت اند از:

نوع طرح نما و تاثیر آن در هزینه ها

شما می توانید با یک انتخاب منطقی در مورد طرح نمای ساختمان در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی کنید. البته این مسئله به معنای پایین آمدن کیفیت و یا زیبایی نیست.

ارتباط دستمزد و پیچیدگی در قیمت نمای ساختمان

اگر نمایی که شما انتخاب می کنید دارای پیچیدگی باشد و یا برای پیاده سازی آن متریالی خاص مورد نیاز باشد قیمت طراحی و ساخت نمای ساختمان شما افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

اگر بخواهیم مثالی در این حوزه بزنیم می توان گفت اجرای نمای رومی قیمت بیشتری نسبت به نمای مدرن دارد. البته شما در مواردی نیز با اضافه کردن نورپردازی بیشتر برای نمای ساختمان هزینه ها را افزایش می دهید که این موضوع بستگی به میزان بودجه و سلیقه صاحب خانه دارد.

ارزان ترین نمای ساختمان

در بعضی پروژه ها میزان هزینه و بودجه بندی اجرای نمای ساختمان برای کارفرما دارای اهمیت بیشتری است در مقایسه با زیبایی و کیفیت بالا در طراحی که همین موضوع باعث می شود بسیاری از صاحب خانه ها به دنبال ارزان ترین نمای ساختمان بروند. اما در این شرایط با توجه به محدود بودن بوجه طراح باید به سراغ چه نوع سبکی برود تا زیبایی و ارزان قیمت بودن را برای کارفرما فراهم کند؟ یک طراح حرفه ای در این شرایط خوب می داند که باید به هیچ عنوان پوسته دوم در نمای ساختمان را ایجاد نکند و با این کار جلوی بسیاری از هزینه ها را بگیرد. اما به طور معمول نماهایی که دارای طرحی ساده هستند هزینه کمتری دارند. دقت داشته باشید که به عنوان مثال نمی توان گفت همه نماهای آجری ارزان قیمت هستند و به راحتی می توان از آنها استفاده کرد این مسئله باز هم در نهایت وابسته به انتخاب نوع آجر و بقیه متریال است. البته نمای ساختمان سنگ یکی از انواع نماها است که هزینه دستمزد و متریال در آن به شدت بالا می باشد ولی با این وجود به دلیل زیبایی خاصی که دارد خیلی از ایرانیان از نوع نما استفاده می کنند.

متراژ و میزان هزینه طراحی

یکی از مهمترین عوامل در قیمت طراحی نمای ساختمان متراژ است. البته شما باید این موضوع را بعد از اخذ مجوزهای لازم از شهرداری پیگیری کنید زیرا در غیر این صورت کار شما خلاف محسوب می شود.

هزینه طراحی نمای شیشه ای

این نوع از نما بسیار مدرن است و تازه وارد بازار شده است. ما می خواهیم با پرداختن به ویژگی های این نمای شیشه ای  سوالاتی را که در ذهن بسیاری از شما عزیزان به وجود آمده است را پاسخ دهیم. اما در در جه اول باید تعریفی دقیق از این نما داشته باشیم که می توان گفت اگر ۶۰ درصد از متریال بکار رفته در نمای یک ساختمان شیشه باشد نمای آن بنا را ساختمان را شیشه ای معرفی می کنند.
این نما در در سبک مدرن قرار دارد و در مقایسه با دیگر متریال ها در حین کار کمترین میزان پرت را دارا هست. نمای شیشه ای برای ساختمان هایی که کاربرد تجاری و اداری دارند به شدت مناسب است و برای ساختمان های مسکونی پیشنهاد نمی شود. اما اگر می خواهید از این متریال در نماهای مسکونی استفاده کنید بهتر است همراه با سنگ ترموود باشد تا زیبایی خوبی را به نمایش بگذارد. این نوع نماها در مقابل صوت عایق خوبی هستند و مانع از عبور انرژی ماوراء بنفش خورشیدی می شوند.