08
آبان

طراحی و اجرای انواع نمای ساختمان با مهندس نیما بلواسی

طراحی و اجرای انواع نمای ساختمان با مهندس نیما بلواسی | نحوه اجرای انواع نمای ساختمانی | انواع اجرای نمای ساختمان | نمای ساختمان کلاسیک | نمای ساختمان مدرن

در این مطلب از مباحث ساختمانی که پیش تر به طراحی و اجرای نماهای ساختمانی در انواع مختلف پرداخته شده بود اما گستردگی این گونه مباحث به قدری زیاد است که نمی توان به یک یا چندین مطلب بسنده کرد. در مورد انواع اجرای نمای ساختمان به موضوعاتی اشاره می کنیم که در ابتدا چه مواردی باید در نظر گرفته شود تا بتوانید قبل از نظارت و اجرای نهایی مدل های مختلف نمای مسکونی در نظر بگیرید. اجرای نمای ساختمانی بسیار مهمتر از آن چیزی است که مردم ابتدا می بینند و این چیزی است که تاثیر ماندگاری را ایجاد می کند.

برخی از متداول ترین سوالاتی که ما می پرسیم مربوط به طراحی بیرونی است.

  • چگونه می توانیم نمای بیرونی خانه خود را به روز و تعدیل کنیم؟
  • هنگام طراحی نمای بیرونی خانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟
  • چگونه یک نمای بیرونی خوب طراحی می کنید؟
  • بنابراین چگونه نمای بیرونی خانه را طراحی می کنید و برای درست کردن آن چه چیزهایی باید در نظر بگیرید؟

در ادامه اجرای نمای تخصصی با تیم مهندس بلواسی همراه باشید تا در مورد ۵ نکته مهم در طراحی نمای بیرونی خانه و ساختمان شما مباحثی را ارائه دهیم…

اول از همه، اهداف پروژه برای طراحی نمای ساختمان خود را بشناسید!

اگر اهداف پروژه خود را مشخص نکرده اید، ابتدا این کار را انجام دهید. تعیین اهداف پروژه به هموار کردن راه برای تمام تصمیمات آینده، از جمله تصمیمات مربوط به نمای بیرونی ساختمان کمک می کند. می‌دانم که این را در پست‌هایمان می‌گوییم، اما مهم است و تصمیمات آینده شما را آسان‌تر می‌کند.

سپس، از اهداف پروژه خود برای شکل دادن و تعریف استراتژی طراحی بیرونی خود استفاده کنید
اهداف در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند. آنها می توانند با سبک طراحی، زیبایی شناسی، بودجه، عملکرد، پایداری، توانایی ساخت و برنامه ریزی برای نام بردن چند دسته بندی محبوب مرتبط باشند.

طراحی مدرن نمای ساختمان در مشهد یکی از بهترین گزینه ها برای اجرا کردن یک نمای ساختمانی ک امل و بی عیب و نقص می باشد که البته این روزها نیز طرفداران بیشماری نیز پیدا کرده است.

ویژگی های زیادی وجود دارد که می تواند بر طراحی بیرونی نمای ساختمان مشهد شما تأثیر بگذارد. توپوگرافی و دسترسی به محل نقش مهمی در تعیین مکان ساختمان، جایی که پارکینگ در یک مکان قرار دارد و نوع فونداسیون مورد استفاده، در آن نقش بازی می کند. جهت گیری خورشیدی و پوشش گیاهی مانند معماری سبز در نظر گرفته شده: بام سبز یا دیوار سبز نیز بر مکان و نحوه جهت دهی و چیدمان پلان زمین تأثیر می گذارد.  همانطور که خطوط طولانی زیرزمینی تاسیسات که اتصالات اتصال در خانه نامناسب است و در صورت امکان پنهان می شوند. در نهایت، نماها، حریم خصوصی و امنیت بر طراحی بیرونی شما تأثیر می گذارد. پنجره‌ها کجا هستند، چقدر بزرگ هستند، و چگونه می‌توانید نماهای خاص را نمایش دهید یا برجسته کنید.

چراغ های خورشیدی و مدل های مختلف آن 

با درک تفاوت های ظریف مکان مورد نظر خود، بهتر می توانید خانه و نمای بیرونی آن را طوری طراحی کنید که آن را در خود جای دهد، آن را تقویت کنید و با آن ادغام کنید.

در نظر گرفتن نوع سبک طراحی برای اجرا کردن نمای ساختمان متناسب با آب هوا

شرایط آب و هوایی محلی و عوامل محیطی معیارهای عملکردی برای نمای بیرونی خانه شما را نشان می دهد. اگر خانه شما در آب و هوای گرم و مرطوب با باران بسیار کم در مقابل آب و هوای سرد واقع شده باشد، ویژگی های طراحی متفاوت است. در یک مورد، ممکن است برآمدگی های بزرگ و پنجره های قابل اجرا داشته باشید، در حالی که در مورد دیگر، ممکن است دیوارهای ضخیم عایق و ورودی های کوچکتر داشته باشید. به طور مشابه، زندگی در یک منطقه جنگلی که مستعد آتش سوزی است، مستلزم رعایت برخی الزامات طراحی مانند اجتناب از برخی مصالح ساختمانی و روش های ساخت و ساز است. زندگی در امتداد ساحل با بادهای طوفانی مستلزم موارد دیگری مانند داشتن بندکشی و اجتناب از برآمدگی‌های بزرگ برای به حداقل رساندن ارتفاع سقف است.

به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل کامل برای اجرا کردن نمای ساختمان تخصصی مشهد که شامل تحقیق در مورد شرایط اقلیمی است، مهم است. باد غالب کدام سمت است؟ آیا نسیم های تابستانی خوبی از جنوب غربی می آید؟ آیا مکان شما در تابستان باران شدیدی می‌بارد؟ و در مورد نوسانات رطوبت و دما چطور؟ وقتی خانه خود را طراحی می کنید، می خواهید تمام آن شرایط آب و هوایی و آب را درک کنید.

طراحی و اجرای انواع نمای ساختمان با مهندس نیما بلواسی | نحوه اجرای انواع نمای ساختمانی | انواع اجرای نمای ساختمان کلاسیک و مدرن
طراحی و اجرای انواع نمای ساختمان با مهندس نیما بلواسی | نحوه اجرای انواع نمای ساختمانی | انواع اجرای نمای ساختمان کلاسیک و مدرن

 پلان طبقه ساختمان

تصمیمات طراحی زیادی وجود دارد که باید در طول یک پروژه گرفته شود. و مهم است که به یاد داشته باشید که همه آنها به یکدیگر وابسته و مرتبط هستند. پلان طبقات بر طراحی بیرونی و طراحی بیرونی بر پلان طبقه تاثیر می گذارد. ما اغلب متوجه می شویم که به چیزی در بیرون نگاه می کنیم (به شکل مدل سه بعدی یا ارتفاعات دو بعدی) سپس به پلان طبقه و عقب می پریم. یا از پلان طبقه به بیرون و پشت تا مطمئن شوید که هنوز کار می کند و درست به نظر می رسد. نحوه اجرای انواع نمای ساختمانی

نکته کلیدی در طراحی بیرونی ساختمان این است که به یاد داشته باشید که آن را همگام با پلان طبقه طراحی کنید، نه بعد از واقعیت.

فرآیند طراحی تکراری است. این شامل مقدار زیادی رفت و برگشت بین نقشه های طراحی است و به هر تصمیم طراحی که می گیرید تا رسیدن به طرح نهایی واکنش نشان می دهد.

برخی از سبک های طراحی دارای ویژگی های خاصی هستند که باعث کارایی آنها می شود.

خانه‌های سنتی با سقف‌های شیروانی یا شیبدار معمولاً دارای داخل و برون ردپایی هستند تا این جذابیت را برای خطوط سقفی متعدد، خوابگاه‌ها، ایوان‌ها و پاسیوهای سرپوشیده ایجاد کنند. هنگام طراحی پلان کف باید این برجستگی ها در نظر گرفته شود. نمی توانید تصور کنید که پلان مستطیل به شما شخصیت و جذابیت خطوط سقف سنتی را می دهد. در عین حال، یک خانه مدرن با سقف مسطح یا مجموعه ای از سقف های شیبدار ممکن است استراتژی سازمانی زیربنایی کاملاً متفاوتی با پلان طبقه داشته باشد تا به ظاهری که سقف های مسطح یا حجم های متفاوت ایجاد می کند، کمک کند. یساختمان مدرن 

اصول اساسی معماری

طراحی خوب فقط احساس خوبی دارد. این احساس درست ناشی از پاسخ ناخودآگاه به اصول طراحی خوب در حال استفاده است. اغلب گفته می شود که طراحی خوب، وقتی خوب انجام شود، نامرئی است. و تنها زمانی که آن ضعیف انجام شده است متوجه می شویم. نم

آلاچیق های آماده در مشهد 

اما در نهایت چه چیزی می تواند به نمای بیرونی ساختمان شما زیبایی، جذابیت و لوکس بودن را ببخشد؟! قطعا یک تیم خوب معماری که دارای سالهای سال تجربه در این زمینه هستند به شما کمک می کنند تا بتوانید طرح دلخواه خود را برای انواع ساختمان های مسکونی و تجاری و همچنین طراحی نمای ساختمان پیاده سازی کنید.

به عنوان مثال: طراحی نمای کلاسیک که طرفداران بسیار زیادی را برای طراحی داخلی و همچنین طراحی نمای ساختمان دارد، یک سبک معماری بسیار خاص برای انواع ساختمان ها می باشید که قطعا انتخاب کردن این سبک می تواند به شما طرحی بینظیر را ارائه دهد.

طراحی و اجرای انواع نمای ساختمان با مهندس نیما بلواسی | نحوه اجرای انواع نمای ساختمانی | انواع اجرای نمای ساختمان کلاسیک و مدرن
طراحی و اجرای انواع نمای ساختمان با مهندس نیما بلواسی | نحوه اجرای انواع نمای ساختمانی | انواع اجرای نمای ساختمان کلاسیک و مدرن

 

کمی بیشتر در مورد نمای کلاسیک ساختمان بدانیم….

نمای کلاسیک یا رومی یکی از محبوب ترین انواع نمای ساختمان است. نماهایی که امروزه آن را نمای کلاسیک می گوییم، تشابه و نمونه برداری مصالح، جزئیات و مدل های ساختمان ها به دوران کلاسیک روم و یونان و یا معماری سبک نئوکلاسیک برمی گردد. در این الگو در گوشه ها و لبه های مجسمه، مجسمه های رومی قابل مشاهده است. در تمامی طرح ها این طرح مشمول ضوابط و مقررات خاصی نمی باشد و تنها به سلیقه و درخواست کارفرما و سازنده آن بستگی دارد. نمای ساختمان مدرن 

تلفیق فرهنگ‌های مختلف در دنیای امروز، تجسم هنر، مشاهده‌گرایی را به دیدگاه رومی امروز سوق می‌دهد. هر سبک معماری در طراحی نما بیانگر باورها و باورهای ذهنی ساکنان آن است. نمونه هایی در دنیا؛ طراحی و ارائه ظاهری شیک و متنوع.

تنوع در دنیای امروز منجر به کاهش سریع جذابیت دیدگاه ها در مدت زمان کوتاهی شده است؛ اما ظاهر کلاسیک اصالت و ریشه قوی تری دارد. به همین دلیل است که در این عصر، گرایش به ظاهر کلاسیک بیشتر شده است. نمای ساختمان مدرن 
از سوی دیگر، ظاهر کلاسیک حس وقار را برای ساکنان خود به ارمغان می آورد و به صاحبان آن حس تجمل می بخشد.

متریال مورد استفاده برای نمای کلاسیک

چندین سبک وجود دارد که می توان در طراحی خانه از آن استفاده کرد. بسته به ترجیح و سبک زندگی ساکنان ملک می توان سبک خانه را تعیین کرد. این می تواند سبک کلاسیک، سنتی یا سبک مدرن و مینیمال باشد.

طراحی و معماری کلاسیک سبک منحصر به فرد خود را دارد که کاملاً استادانه و تزئینی است و جزییات پیچیده را در نظر می گیرد. سبک های معماری رومی و یونانی با لمس نئوکلاسیک نمونه های کاملی از طرح های معماری کلاسیک هستند. انواع مختلفی از عناصر کلاسیک و هنری در این سبک ادغام شده و آن را بزرگ کرده است. جالب است بدانید که حتی در زمان حاضر; بسیاری از ویژگی های کلاسیک در ساختمان ها و سازه های معاصر، به ویژه در مناطق مسکونی مختلف، ادغام شده اند.

نماهای کلاسیک بر اساس پوشش بخشی زیادی از سنگ آهک است. یکی از عوامل گسترش نمای کلاسیک ساختمان مسکونی، وجود معادن سنگ متعدد در نقاط مختلف کشور است. یکی از مصالح مورد استفاده در نمای رومی جدید تراورتن است.

سبک کلاسیک با مجموعه ای از جزئیات تعریف می شود که توجه را به خود جلب می کند. یکی از این سبک‌ها، گلدسته است که مجموعه خاصی از نقوش است که برای تزئین نما استفاده می‌شود. این جزئیات را می توان بر روی ستون ها و همچنین بر روی دیوار و قرنیزهای بنا مشاهده کرد.

جنبه اصلی سبک کلاسیک این است که باید نسبت های مناسبی داشته باشد. خطوط پیچیده ساختارها را بسیار زیبا جلوه می دهد. برای این ساختمان، ورودی زیبا را بررسی کنید! دو ستون وجود دارد که ورودی را مشخص می کند. یک گلدسته جذاب نیز وجود دارد. یک تقارن مشخص در کل ساختار وجود دارد که نه تنها دعوت کننده است بلکه از نظر بصری نیز چشمگیر است.

بسیاری از مردم فکر می کنند که نمی توان دو سبک معماری را با یکدیگر ترکیب کرد، به خصوص زمانی که آنها کاملاً متفاوت هستند. اما اینطور نیست. این ساختار را بررسی کنید و ببینید که چگونه ترکیبی عالی از معاصر با کلاسیک بدون آسیب رساندن به زیبایی شناسی وجود دارد. تنها چیزی که نیاز دارید یک معمار و طراح خوب در مشهد تیم مهندس بلواسی برای طراحی چنین نمای بیرونی است. نحوه اجرای انواع نمای ساختمانی

اگر بررسی کنید، متوجه می‌شوید که بیشتر ساختمان‌هایی که سبک معماری کلاسیک دارند، به سایه‌های روشن به‌ویژه سفید متکی هستند. انواع مختلفی از سایه‌های جدید، طرح‌ها و ساختارهای گوناگون ظاهر شده‌اند، اما چیزی که ثابت مانده، جذابیت رنگ سفید در ساختمان‌های سبک کلاسیک است. زمانی بود که سنگ مرمر ماده اصلی مورد استفاده بود. اما اکنون از مواد دیگری نیز استفاده می شود، اما رنگ برای نما برای آن جلوه سفید باقی می ماند.

اگر شما فردی هستید که سبک زندگی مدرنی دارید، همچنان می توانید در مکانی با طراحی کلاسیک و سبک معماری زندگی کنید. این نما را بررسی کنید و به وضوح متوجه می شوید که چه چیزی گفته می شود.

از طراحی ها مشخص است که داشتن نمای کلاسیک با عناصر مدرن نیز امکان پذیر است. فقط مفهوم و طراحی باید کامل باشد.