جدیدترین نمای ساختمان ویلایی
05
شهریور

طراحی نمای ساختمان ویلایی به همراه انواع سبک ها

طراحی نمای ساختمان ویلایی دارای اهمیت زیادی است زیرا بیشتر افراد در نگاه اول زیبایی خانه شما را از روی همین مسئله تشخیص می دهند. نورپردازی نمای ساختمان ویلایی از مواردی است که بسیاری از مالکان به آن توجه نمی کنند و این موضوع آسیب اساسی به زیبایی خانه شما وارد می کند. البته در بعضی موارد مثل نمای ساختمانی ویلایی کوچک ایرانی به دلیل سبک معماری خانه اهمیت زیادی ندارد. بعضی موضوعات مثل سرامیک نمای ساختمان ویلایی یک توافق مشترک بین مهندس و مالک است که باید قبل از شروع به ساخت و ساز باهم به یک دیدگاه مشترک رسیده باشند. ما در ادامه مطلب به معرفی جدیدترین نمای ساختمان ویلایی نیز می پردازیم.

نمای ساختمان ویلایی سبک های متفاوتی دارد که برای ساخت آنها از متریال مختلفی استفاده می شود. این متریال با توجه به نوع طرح شما و میزان مساحت حیاط محاسبه می شود.

سبک های مختلف طراحی نمای ساختمان ویلایی

در میان سبک هایی مختلفی که در دنیا برای نمای ساختمان ویلایی وجود دارد ایرانیان بیشتر علاقه مند به سبک کلاسیک و مدرن هستند.

این دو سبک دارای نمادها و متریال مختلفی هستند که با توجه به سلیقه مالک و طراح انتخاب می شوند. این دو سبک دارای طرح های بسیار زیادی می باشند.

ویژگی های نمای ساختمان ویلایی مدرن

نمای ویلایی مدرن در مقایسه با دیگر سبک ها نیاز به مصرف بالای مصالح ساختمانی ندارد و شما می توانید با هزینه کمتری آن را بسازید. این نماها به طور معمول دارای ظاهری چشمگیر هستند و در دنیا نیز بسیار محبوب می باشند. این نوع طراحی ها جزء جدیدترین نمای ساختمان ویلایی بشمار می آیند.

اصول طراحی طراحی ساختمان ویلایی مدرن

نمای ساختمان ویلایی به سبک مدرن به طور معمول دارای سطح صافی است و از قوانین خیلی خاصی نیز پیروی نمی کند اما همین موضوع باعث شده است که در نوع خود زیبایی خاص را برای چشم مخاطبان به وجود بیاورد. این سبک از طراحی ویلا به دلیل اینکه دارای قوانین خاصی نیست می تواند نزدیکترین تصور ذهنی شما را به واقعیت تبدیل کند. البته در این میان میزان خلاقیت و هوش طراح نیز بسیار مهم است.

ویژگی های نمای ساختمان ویلایی کلاسیک

از ابتدا تاریخ معماری در ایران این شیوه از طراحی دوستداران زیادی داشته است. شما زمانی که این طرح را برای نمای ساختمان ویلایی خود انتخاب می کنید در واقع با یک تاریخ از طراحی و هنر رو به رو هستید. سرامیک نمای سختمان ویلایی در این نوع از طراحی دارای اهمیت ویژه ای است زیرا به نمای ساختمان شما مطابق شیوه کلاسیک شکوه خاصی می بخشد. این نما نیز در میان ایرانیان علاقه مندان زیادی دارد. البته دقت داشته باشید که نورپردازی نمای ساختمان ویلایی کلاسیک یک عنصر مهم در این از سبک از طراحی است.

قوانین طراحی ساختمان ویلایی مدرن

سبک کلاسیک نمای ویلایی ساختمان دارای تعدادی ستون های متقارن، مجسمه های کلاسیک، درب و پنجره چوبی و… می باشد که طراح و مالک باید نسبت به آن توجه و تعهد ویژه ای داشته باشند در غیر این صورت شما یک نمای کلاسیک بی روح را در ظاهر ساختمان خود مشاهده خواهید کرد.

این سبک کمی دارای زرق و برق زیادی است و به همین دلیل شما باید در زمان خرید نمادهای مربوط به آن کمی میزان سختگیری خود را کم کنید تا در نهایت هزینه شما کاهش یابد.

نماهای ساختمان ویلایی برا اساس مصالح

ویلاها صرفا دارای نماهای گوناگونی نیستند و این مسئله در نوع مصالحی که آنها استفاده می کنند نیز دارای اهمیت است.       این متریال ها عبارت اند از:

  • نما ساختمان آجری
  • نمای ویلای مونولیت
  • ساختمان ویلایی سنگی
  • نمای جدید شیشه ای
  • نما زیبای ساختمان رومی

سرامیک نمای ساختمان ویلایینمای آجری

خیلی از صاحبان خانه امروزه برای طراحی نمای ساختمان ویلایی خود به سراغ آجر می روند زیرا این نوع متریال زیبایی خاصی را برای ساختمان ایجاد می کند.

آجر در برابر صوت و حرارت عایق خوبی است و می تواند در کنار این ویژگی ها یک ظاهر زیبا برای ساختمان شما ایجاد کند. این نوع از متریال طول عمر بالایی نیز دارد که میزان هزینه شما را برای بازسازی نمای ساختمان در آینده کاهش می دهد. بهتر است بدانید در بسیاری از موارد نمای ساختمان ویلایی کوچک ایرانی را طراحان با استفاده از آجر می سازند تا حیاط خانه کمی حال و هوای سنتی داشته باشد.

 نمای مونولیت

این سبک از نمای ویلا در عین سادگی دارای جذابیت خاصی نیز است. این نما برای ویلاهای فلت کاربردی اساسی دارد. نمای فلت ویلای مونولیت نیاز به هزینه زیادی ندارد و شما می توانید با کمترین میزان هزینه آن را بسازید. این نوع نما طول عمر مفید خوبی دارد و به همین دلیل شما در آینده هزینه کمی را برای مرمت و بازسازی آن پرداخت می کنید.

نمای سنگی

نمای سنگی از ابتدا تاریخ در بسیاری از قصرها به کارایی داشته است. اما امروزه کاربرد این متریال در نماهای ویلا ییلاقی بیشتر مورد پسند ایرانیان است. این نوع نما دارای ضخامت بالایی است و میزان ناهمواری قابل توجهی دارد که باعث می شود به عنوان نمای برجسته نیز شناخته شود. سنگ هایی که شما می توانید از آن برای نماهای متفاوت استفاده کنید دارای تنوع بالایی در بازار هستند.

نمای شیشه ای

اگر می خواهید یک نمای ویلایی لوکس و مدرن داشته باشید ما پیشنهاد می کنیم از شیشه استفاده کنید. این نما بسیار جدید است و در نوع خود زیبایی خاص را جلوه می دهد. شیشه دارای کیفیت بالا و شرایط نصب آسان و سریع است که باعث می شود خیلی از صاحبان خانه و طراحان نمای ساختمان آن را به عنوان یک گزینه جدی در نظر داشته باشند.

نمای رومی

در ساخت ویلاهای لوکس این نما بسیار کاربرد دارد. متریال این نما از جنس مرمر و گرانیت می باشد که در ویلاهای تریبلکس کلاسیک زیبایی چشم نوازی را به نمایش می گذارد. اگر می خواهید شاهد یک نما با شکوه کلاسیک باشید ما پیشنهاد می کنیم از این نوع متریال حتما استفاده کنید.