ساخت باشگاه خانگی عکس باشگاه ورزشی بانوان باشگاه بدنسازی شیک باشگاه خانگی لاکچری ایده های خلاقانه برای باشگاه ورزشی
04
شهریور

طراحی و ساخت باشگاه بدنسازی

اصول طراحی و ساخت باشگاه بدنسازی بسیار پر اهمیت و مهم است به علت اینکه ورزشکار ها باید در محیطی استاندارد و ایمن فعالیت بکنند. ورزش یکی از عوامل مهم و سلامتی در افراد بوده و هست. پس در طراحی باشگاه بدنسازی مدرن باید خیلی دقت به خرج داد و به دست متخصصین این کار داد. این تیم با توجه به عملکرد و سابقه ی خوب در طراحی و اجرا در کنار شما بوده و شما بزرگواران را تا پایان کار طراحی و ساخت باشگاه خانگی و بدنسازی همراهی می کند. از آنجا که ایده های خلاقانه زیادی برای باشگاه وجود دارد.

بهترین اصول طراحی باشگاه بدنسازی

هر کاری اصول خودش را دارد و باید بسیار با دقت و درست انجام بشود. اصول طراحی باشگاه بدنسازی تاثیر مستقیم بر سلامت ورزشکاران دارد و همچنین باعث می شود ورزشکاران تمرینات خود را به بهترین شکل انجام بدهند و باشگاه برایشان خانه ی دوم بشود و در آن جا لذت ببرند. برای داشتن بهترین باشگاه بدنسازی شیک یکی از مواردی که حتما باید به آن توجه کرد داشتن سیستم تهویه است و … در ادامه به هرکدام از عوامل می پردازیم.

  • سیسیتم تهویه طبیعی

از آنجا که افراد در باشگاه ها فعالیت و ورزش های سخت انجام می دهند. به همین ترتیب نیاز به اکسیژن کافی در محیط دارند و از بیماری ها جلوگیری شود و همچنین نیاز است که پنجره های بزرگ و زیاد در محیط قرار بگیرد.

  • رنگ بندی دکوراسیون

برای داشتن بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی از رنگ بندی روشن برای دیوار ها و سقف ها و همچنین در بعضی موارد کف پوش ها را می توان با رنگ های روشن تلفیق کرد. برای زیباتر شدن از رنگ هایی مثل : کرم، سفید، آبی روشن و … می توان استفاده کرد.

  • نورپردازی اصولی

نورپردازی باید بسیار اصولی باشد نه آنقدر که چشم را اذیت کند و نه آنقدر کم که دید افراد کم باشد. از نور های نقطه ای بهتر است استفاده نشود همچنین خوب است که نور به طور گسترده و یکنواخت همه جا را روشن کند. در طراحی باشگاه بدنسازی مدرن نورپردازی اصولی بسیار مهم است و باید تناسب حفظ شود.

  • آینه

شاید فکر کنید که آینه آن چنان هم مهم نیست ولی اشتباه می کنید آینه بسیار مهم و کلیدی بوده زیرا زمانی که ورزشکاران خودشان را در هنگام ورزش ببینند تمرکزشان بیشتر شده و می توانند تمرین های خود را با تمام قوا انجام بدهند.

 

ایده هایی برای دکوراسیون باشگاه بدنسازی

موارد بالا جزء ضرورات می باشد و حتما باید اجرا بشود اما با استفاده از ایده های خلاقانه برای باشگاه ورزشی خود می توانید جذابیت و محبوبیت را در بین ورزشکاران بیشتر کنید. به عنوان مثال : دکور های زیبا و ورزشی استفاده شود، یکی دیگر از ایده های خلاقانه استفاده از پوستر های ورزشی و ورزشکاران محبوب، سالن های مجزا برای کلاس های مختلف ورزشی، رختکن های مجهز به حموم و …

 

رنگ های مختلف در باشگاه

همان طور که می دانید رنگ ها در هر مکانی همیشه مهم بوده و توجه افراد را جلب می کند. معمولا در هر سالن مجزا ورزشی که در آن فعالیت ورشی مستقلی انجام می شود، براساس آن دکوراسیون و رنگ بندی می کنند. در طراحی باشگاه بدنسازی بانوان اصلا نباید از رنگ های تیره استفاده کرد. همچنین در طراحی باشگاه بدنسازی مدرن معمولا باید رنگ بندی سقف، دیوار و کف هماهنگ باشد. در ادامه به بعضی رنگ های کاربردی می پردازیم :

  • قرمز

  • رنگ قرمز در افراد باعث هیجان و تحرک می شود. در سالن های ورزشی از جمله : بوکس این رنگ بسیار کاربرد دارد.
  • سبز

  • رنگ سبز آرامش را در افراد به وجود می آورد و همچنین در سالن های یوگا استفاده می شود.
  • زرد

  • رنگ زرد همیشه نشان دهنده ی جریان زندگی بوده است، شور و انرژی در ورزشکار را افزایش می دهد. با استفاده از این رنگ باعث می شود فضای باشگاه روشن تر بشود.
  • نارنجی

  • رنگ نارنجی که از ترکیب رنگ قرمز و زرد حاصل شده است و ویژگی آن رنگ ها را دارد و همچنین علاوه بر آن اعتماد به نفس را در فرد زیاد کرده است. اگر عکس باشگاه ورزشی بانوان را بررسی کنید متوجه می شوید که از این رنگ بسیار استفاده می شود.

 

باشگاه خانگی

معمولا افراد برای راحتی و کم هزینه تر بودن دست به ایجاد طراحی باشگاه کوچک خانگی می زنند. در این مورد مهم نیست که چقدر فضا در اختیار دارید مهم آن شور و انگیزه است که در فرد تلقی می شود. برای طراحی باشگاه خانگی نیازی به وسایل گران قیمت نیست و با استفاده از ورزش و فعالیت های هوازی می توانید به نتیجه ی دلخواه خود برسید.

نکات مهم برای داشتن باشگاه خانگی

برای ساخت باشگاه خانگی تنها چیزی که بسیار مهم و کلیدی است، مناسب بودن کف می باشد زیرا از حوادث و آسیب های مختلف جلوگیری شود. معمولا از موکت یا کف پوش های مخصوص ورزش استفاده می کنند. در این مکان باید پریز های کافی وجود داشته باشد تا افراد بتوانند به طور همزمان از وسایل ورزشی استفاده کنند. برای ایجاد هیجان و انگیزه می توان از تلویزیون و اسپیکر برای بخش کردن موزیک استفاده کرد. از دیگر نکات داشتن آینه ی قدی است که کمک می کند به فرد که ورزش خود را درست تر انجام دهد و همچنین فضای باشگاه خانگی را بزرگ تر جلوه می دهد. با توجه و استفاده از موارد بالا باعث می شود شما دارای باشگاه خانگی لاکچری شوید و از آن لذت ببرید.

 

 

برای طراحی و ساخت باشگاه می توانید با انتخاب درست و اصولی بهترین باشگاه را داشته باشید. تیم معماری نیما بلواسی آماده است تا در انجام پروژه در کنار شما باشد. برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر می توانید با شماره های درج شده در زیر با ما تماس برقرار کنید.