03
شهریور

اجرای روف گاردن در مشهد

طراحی و اجرای روف گاردن | ساخت روف گاردن ساده | قیمت روف گاردن | روف گاردن پشت بام | اجرای روف گاردن مشهد | طراحی و اجرای روف گاردن در مشهد

برای طراحی و اجرای روف گاردن یا ساخت روف گاردن ساده نیاز است تا در ابتدا مشخص شود که چند متر فضا در اختیار است و البته برای بسیاری از افراد قیمت روف گاردن مهم است شاید برخی بخواهند که تمامی قسمت های روف گاردن پشت بام را طراحی کنند و یا بخواهند تنها قسمتی را طراحی کنند. اجرای روف گاردن مشهد توسط تیم معماری نیما بلواسی یکی از بهترین و جذاب ترین نمونه اجراها را پیاده سازی می کنند و این تضمین داده می شود که طراحی و اجرای روف گاردن در مشهد با زیرساخت های بسیار اصولی و همچنین مطمئن از نظر مقاومت و زیبایی پیاده سازی شود. لازم به ذکر است که برای طراحی روف گاردن و مشاهده نمونه پروژه هایی که انجام شده است به قسمت پروژه های معماری سبز شرکت معماری مهندس نیما بلواسی مراجعه کرده و یا اینکه با برقراری تماس از طریق شماره هایی که در زیر درج شده است ارتباط برقرار کنید.

از آنجا که امروزه به روف گاردن توجه ویژه ای شده است. برای طراحی و اجرای روف گاردن و یا ساخت روف گاردن ساده نیاز است بدانیم چند متر فضای خالی در اختیار داریم و از آنجا که بسیاری از افراد قیمت روف گاردن برایشان مهم است ممکن است روف گاردن پشت بام را طراحی کنند یا تنها بخشی از آن را اجرا کنند.اجرای روف گاردن مشهد توسط تیم برجسته معماری نیما بلواسی توانسته بهترین و مناسب ترین نمونه ها را پیاده سازی کند و این تیم تضمین می کند که طراحی و اجرای روف گاردن در مشهد با زیرساخت هایی اصولی و مطمئن از همه لحاظ را انجام دهد.می توان برای طراحی و اجرای روف گاردن و مشاهده نمونه پروژه هایی که انجام شده است به قسمت پروژه های معماری سبز شرکت معماری مهندس نیما بلواسی مراجعه کرده و یا برای برقراری ارتباط از طریق شماره هایی که در زیر درج شده است با ما تماس بگیرید.

روف گاردن (Roof Garden) یا بام سبز چیست و چه کاربردی دارد؟

روف گاردن باغی است که در پشت بام ساختمان قرار دارد. علاوه بر مزیت تزئینی سقف ممکن است غذا، کنترل دما، مزایای هیدرولوژیکی، ارتقاء معماری، زیستگاه ها یا راهروها را برای حیات وحش، فرصت های تفریحی فراهم کند و در مقیاس بزرگ حتی مزایای زیست محیطی را نیز به همراه داشته باشد. به عمل پرورش گیاهان و یا حتی برخی میوه و سبزیجات در پشت بام ساختمانها گاهی اوقات به عنوان کشاورزی پشت بام نیز اشاره می شود. که البته این روزها از فضای پشت بام بیشتر برای صرف غذا و یا اینکه شب های تابستانی برای دورهمی های کوچک و محلی برای استراحت افراد استفاده می کنند. به ندرت پیش می آید که برای روف گاردن در مشهد افراد بخواهند از منظر کشاورزی روی پشت بام به آن نگاه کنند.

در پشت بام ساختمان ها باغی ایجاد می کنند که به روف گاردن معروف است. این باغ ها علاوه بر زیبایی سقف، غذا، کنترل دما، مزایای هیدرولوژیکی، ارتقاء معماری، زیستگاه ها یا راهروها را برای حیات وحش، فرصت های تفریحی فراهم کند و حتی مزایای زیست محیطی نیز می تواند به همراه داشته باشد.کشاورزی پشت بام به عمل پرورش گیاهان و برخی میوه و سبزیجات در فضای پشت بام خانه ها گفته می شود. البته امروزه افراد از فضای پشت بام برای اوقات فراغت و دورهمی های خود استفاده می کنند.چه خوب است که اهالی برای روف گاردن در مشهد از زاویه ی کشاورزی روی پشت بام نگاه بکنند.

طراحی باغ ویلا کلاسیک

اما در ابتدا لازم است بدانیم که تاریخچه معماری سبز مانند روف گاردن بام سبز و یا حتی دیوار سبز از کجا بوده و چطور این روش به تدریج به دیگر فرهنگ ها انتقال پیدا کرده است.

به سرعت در اواخر قرن ۲۰ پیش رفت. اگرچه باغهای پشت بام عمدتا به عنوان تازگی برای ثروتمندان کاشته شد و از آن لذت بردند، اما در اواسط دهه ۱۹۷۰ سیستم جدیدی در آلمان ایجاد شد. پل کفارت، رئیس رانا کریک، مونتری کالیفرنیا می گوید: رواج بام های سبز در اوایل دهه ۱۹۷۰ در آلمان آغاز شد، هنگامی که اولین سیستم های سقف سبز توسعه یافت و در مقیاس وسیع به بازار عرضه شد. این شرکت طیف وسیعی از باغ های مسکونی و تجاری پشت بام را طراحی و نصب کرده است. برخلاف پشت بام های سبز، این اولین رویکرد فناوری قابل اعتمادی را ارائه می داد که آبیاری پیچیده و محافظت در برابر نفوذ ریشه به باغ های پشت بام را فراهم می کرد.

کیفارت ادامه می دهد: دومین گام بزرگ توسعه بام های سبز وسیع در اواخر دهه ۱۹۸۰ بود. هدف این بود که سیستم های سبک تر و ارزان تر ایجاد شود که می تواند در سقف های بزرگ و مسطح اعمال شود. انگیزه اصلی سقف های سبز وسیع ترمیم طبیعت و محافظت از غشاهای سقف در برابر عناصر و نوسانات دما بود.

در ابتدا به تاریخچه ی معماری سبز مانند روف گاردن بام سبز و یا حتی دیوار سبز می پردازیم که چگونه از فرهنگی به فرهنگ دیگر منتقل شده است.

در اواسط دهه ۱۹۷۰ سیستمی جدیدی از آلمان به روی کار آمد تا قبل از آن باغ های پشت بام به عنوان تازگی برای ثروتمندان کاشته شد و زیاد به آن توجه ای نمی شد. پل کفارت، رئیس رانا کریک، مونتری کالیفرنیا می گوید: بام های سبز در اوایل دهه ۱۹۷۰ در آلمان رواج یافت.در آن زمان اولین سیستم های سقف سبز توسعه یافت و در بازار ها به مقیاس گسترده عرضه شد. این شرکت توانسته است طیف زیادی از باغ های مسکونی و تجاری پشت بام را طراحی کرده و سپس نصب کرده است. این تازه ترین و اولین رویکرد فناوری قابل اعتماد بود که توانست آبیاری پیچیده و محافظت در برابر نفوذ ریشه به باغ های پشت بام را فراهم آورد.

کیفارت سخن خود را ادامه می دهد: دومین گام بزرگی که در توسعه بام های سبز وسیع انجام شده است در اواخر دهه ۱۹۸۰ بود. هدف در این گام این بود که سیستم های سبک تر و ارزان تر و با کیفیت تر ایجاد شود که بتواند در سقف های بزرگ و مسطح اعمال شود. هدف و انگیزه اصلی سقف های سبز ترمیم و احیا طبیعت و محافظت از سقف در برابر عواملی چون عناصر و نوسانات دما است.

بازسازی ساختمان در مشهد

نحوه اجرای بام سبز یا روف گاردن در ساختمان

اول از همه نیاز است به کمک یک طراح متخصص میزان بار را تعیین کنید. طراحی همزمان ساختمان و سقف سبز آسان تر است. باغ های پشت بام اگر بتواند بار را تحمل کند، روی هر سازه ای قابل نصب است. توصیه اکید این است که برای تعیین ظرفیت بار فعلی، سازه ای نصب شود و همچنین فردی مسلط به بخش تاسیسات، تجهیزات و زهکشی این قسمت در دسترس باشد. با توجه به ظرفیت موجود و محصول نهایی می توان مناطق را با سایزهای مختلف کاشت تا گیاهان و درختچه های بزرگتر در آن قرار بگیرد. برای داشتن زیبا ترین و مدرن ترن طراحی های بام سبز کافی است با ما تماس بگیرید و از راهنمایی افراد متخصص این شرکت راهنمایی بگیرید.

انواع مختلف روف گاردن

در مطالب زیر به سه نوع اساسی از پشت بام های سبز که با توجه به عواملی مثل:پوشش گیاهی و نگهداری سقف توجه دارد طبقه بندی شده است:

باغ های وسیع سقفی

این نوع روف گاردن نگهداری آسانی دارد و نیاز به حداقل لایه ای از بستر خاک دارد که می توان از آن در انبارها، گاراژها، پشت بام ها و یا سایر مکان هایی اضافه در اطراف خانه استفاده نمود. انواع پوشش گیاهی که روی آن رشد می کند بسیار محدود است همین امر باعث شده که ارزش زیبایی آن نیز کمتر بشود.

مناسب ترین پوشش گیاهی برای این نوع باغ ها خزه و گلسنگ است. خزه گیاهی کوچک است و برای بقای زندگی خود به تغذیه ای اندک و برای رشد به رطوبت بالای خاک نیاز دارد. از طرفی دیگر گلسنگ به راحتی می تواند روی انواع سطوح مانند: پلاستیک، فلز و شیشه رشد کند. اجرای این نوع روف گاردن برای آب و هوای مرطوب بسیار خوب است و همچنین از نظر انواع پوشش گیاهی و ساخت، هزینه ی کمتری دارد.

معماری مدرن و انواع آن

بام های سبز نوع نیمه فشرده سقفی

برای استفاده از این نوع روف گاردن نیاز به لایه ی عمیق تری از خاک داریم که باعث می شود تنوع گیاهی افزایش یابد. با توجه به این که پوشش گیاهی متعددی وجود دارد، نیاز است که ساخت و ساز پایدارتری استفاده شود. این نوع گونه ها حاوی آب هستند و نیازی به آبیاری مکرر ندارند. در عین حال پوشش گیاهی در دوره های خشک طولانی مدت نیاز به آبیاری اضافی دارد. گل های وحشی که نمونه ای از گیاهانی است که نیاز به نگهداری ندارد، می توانند در این باغ های سقفی کاشته بشوند.

باغ های پشت بام فشرده

در این نوع باغ ها می توان سبزی مشابه باغ حیاط خانه مانند گل، درختچه، درخت و چندین عنصر متفاوت از گیاهان کاشت.این باغ پشت بام نیاز به ساخت و ساز هایی پایدار دارد که باعث شده بیشتر ساختمان ها برای باغ های بام فشرده مناسب نباشد. در طول آبیاری باید توجه ویژه ای به آن بشود و نیازهای اولیه مثل تعمیر و نگهداری را برآورده سازد.

شرکت معماری مهندسی جناب نیما بلواسی که در طول سالیان سال تجربه و اجراهای بی نظیر هتل ها ،رستوران ها وساختمان های معروف مشهد داشته است و همچنان آماده است تا ارائه خدمات خود را به شکل گسترده تر و متفاوت تری نیز انجام دهد. طراحی و اجرای روف گاردن خود را به ما بسپرید. در ادامه با مشاهده تصاویر می توانید مشاهده کنید که طراحی روف گاردن هتل مهستان در مشهد را در لوکس ترین و زیباترین طراحی مشاهده کنید. تصاویر قبل از اجرا و بعد از اجرا

طراحی و اجرای روف گارد | ساخت روف گاردن ساده | قیمت روف گاردن | روف گاردن پشت بام | اجرای روف گاردن مشهد | طراحی و اجرای روف گاردن در مشهد
طراحی و اجرای روف گارد | ساخت روف گاردن ساده | قیمت روف گاردن | روف گاردن پشت بام | اجرای روف گاردن مشهد | طراحی و اجرای روف گاردن در مشهد
روف گاردن هتل مهستان مشهد
روف گاردن بام سبز هتل مهستان در مشهد
طراحی و اجرای روف گارد | ساخت روف گاردن ساده | قیمت روف گاردن | روف گاردن پشت بام | اجرای روف گاردن مشهد | طراحی و اجرای روف گاردن در مشهد
طراحی و اجرای روف گارد | ساخت روف گاردن ساده | قیمت روف گاردن | روف گاردن پشت بام | اجرای روف گاردن مشهد | طراحی و اجرای روف گاردن در مشهد
اجرای روف گاردن در مشهد – هتل مهستان