پرده مخصوص اتاق خواب | مدل جدید اتاق خواب | پرده های ساده و شیک | مدل پرده های ساده حریر | پرده اتاق خواب کودک  
08
آبان

پرده مخصوص اتاق خواب و اهمیت آن در طراحی دکوراسیون داخلی

پرده مخصوص اتاق خواب می تواند در زیبایی ظاهری اتاق تاثیر زیادی داشته باشد. البته مدل جدید اتاق خواب ها به گونه ای طراحی می شوند که این تاثیر را افزایش می دهند. خیلی از شما عزیزان علاقه مند به پرده های ساده و شیک و بعضی دیگر هم به مدل پرده های ساده حریر هستید که هرکدام جایگاه ویژه ای برای استفاده در اتاق خواب دارند. پرده اتاق خواب کودک نیز باید با دقت زیادی انتخاب شود.

یکی از اصلی ترین وسایل منزل پرده ها می باشند که در قسمت های مختلف خانه مثل پذیرایی، آشپزخانه و اتاق به طور معمول مورد استفاده قرار می گیرند. ما می خواهیم در ادامه درباره پرده اتاق خواب با شما عزیزان صحبت کنیم. اگر اتاق خواب شما پرده داشته باشد می تواند از تابش نور به خوبی جلوگیری کند که در اول صبح امری آزار دهنده است. بودن پرده اتاق خواب باعث می شود انرژی گرما و سرمای اتاق حفظ شود و علاوه بر این موضوع در زیبایی اتاق نیز تاثیر زیادی داشته باشد. این مسئله در مدل جدید اتاق خواب ها نیز مطرح است.

برای انتخاب و خرید پرده اتاق خواب می توانید با در نظر داشتن سبک دکوراسیون و سلیقه ی خود بهترین پرده را خریداری کنید که در این مطلب علاوه بر مدل های مختلف پرده اتاق شخصی تان می توانید نکات مهمی را در رابطه با خرید پرده بدانید و بعد از دانستن این نکات می توانید خرید بهتری انجام دهید و تا مدت ها از آن لذت ببرید.

پرده مخصوص اتاق خواب | مدل جدید اتاق خواب | پرده های ساده و شیک | مدل پرده های ساده حریر | پرده اتاق خواب کودک  

زمانی که می خواهید دیزاین اتاق خوابتان را انجام دهید یکی از آخرین موارد پرده اتاق است. اما این عادت اشتباه است و پرده شخصی تان به دلیل جایگاهی که در فضای اتاق دارد می تواند تاثیر زیادی در ظاهر آن داشته باشد و اگر در هنگام خرید در طرح و نقش خرید آن بی دقتی کنید امکان دارد است هزینه های شما بی فایده شود. پرده ساده های و شیک یا سلطنتی از انتخاب های بسیاری از افرادی است که می خواهند دیزاین خانه شان را عوض کنند.

یک مسئله ای که بعد از طرح پرده شخصی تان دارای اهمیت است فضای مورد نظر آن برای نصب می باشد. این مسئله به این معنا است که پرده ای که برای اتاق خواب های بزرگ و با متراژهای بالا تهیه می شود باید متفاوت از پرده های اتاق خواب کوچک باشد. دقت داشته باشید اگر قصد انتخاب اتاق خواب عروس را دارید حتما در کنار ظاهر زیبا مسائلی مثل ورود نور و حفظ فضای خصوصی را نیز مد نظر قرار دهید. خیلی از عروس ها امروزه به پرده های ساده و حریر علاقه مند هستند که گزینه مناسبی برای اتاق آنها می باشد.

مطلب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه را می توانید با مدل های ذکر شده در این مطلب مشاهده کرده و ایده های جذابی را پیاده سازی کنید.

زیباترین مدل همیشه گران ترین آن نیست و استفاده از پرده ای که متناسب با فضای دکوراسیون اتاق خواب شما باشد می تواند افزایش زیبایی این امر کمک بسیار زیادی کند. جنس پرده هایی که برای اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند به طور معمول از جنس حریر، تور، مخمل و یا پارچه های دیگر می باشند. بهتر است پرده ای را بخرید که ظاهر جذاب برای خانه ایجاد کند و همچنین با بقیه دکوراسیون شما نیز ارتباط برقرار کند. این موارد کلی هستند و حتی در مورد پرده اتاق خواب کودک نیز به خوبی کارایی دارند.

پرده های فانتزی و تاثیراتشان

اگر می خواهید برای اتاق خوابتان پرده های فانتزی تهیه کنید به همانگی آن با طرح و نقش وسایل دیگرتان نیز دقت داشته باشید. پرده های فانتزی برای اشخاصی جذابیت دارد که زیبایی خانه برایشان بسیار مهمتر است. می توانید از پرده های فانتزی به عنوان پرده اتاق خواب دخترانه و پرده اتاق خواب کودک نیز استفاده کنید.

پرده مخصوص اتاق خواب | مدل جدید اتاق خواب | پرده های ساده و شیک | مدل پرده های ساده حریر | پرده اتاق خواب کودک  

شیوه شست و شو پرده مخصوص اتاق خواب

یک نکته ای که در کنار خرید عالی وسایل منزل دارای اهمیت است چیدمان  صحیح و اصولی و گرد گیری مناسب آنها می باشد. اگر این کار به صورت اصولی روی پرده های ساده و شیک خانه شما انجام شود بر طول عمر آن تاثیر زیادی خواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام برای شستشو و گردگیری پرده ها حتما برای برطرف کردن گرد و خاک از روی آنها از جاروبرقی استفاده کنید و همچنین پرده هایی که دارای آستر هستند را نیز به خشکشویی ها بدهید تا به راحتی امکان تمیز شدن آنها فراهم شود. دقت داشته باشید اگر خودتان پرده را شستید آن را در حالت نم دار روی بند بگذارید تا به هیچ عنوان چروک نشود و همچنین زحمت اتو کشیدن را بعدا برای شما به وجود نیاورد.

اگر پرده های ساده حریر دارید و مشکل  چروک شدن آنها به طور مداوم شما را کلافه است بهتر است در فرایند شست و شو آنها از پور صابون استفاده کنید تا این مشکل بر طرف شود.

جنس مناسب پرده

جنس پرده را هنگام خرید پرده مخصوص اتاق خواب مورد توجه قرار دهید زیرا این مسئله می تواند در زیبایی و ماندگاری آن تاثیرگذار باشد. بهتر است بدانید از نظر علم طراحی دکوراسیون داخلی انتخاب جنس پرده ارتباط مستقیمی با سبک دکوراسیون منزل دارد و همچنین در میزان ایجاد فضای خصوصی خانه شما نیز می تواند تاثیر گذار باشد.

طراحی اتاق خواب دخترانه

اگر خانه شما در شرایطی باشد که پنجره اتاق خواب شما دید کاملی به خانه های دیگر داشته باشد و اشخاصی بتوانند از بیرون منزل شما را تماشا کنند پیشنهاد می کنیم برای اتاق خوابتان از پرده های ضخیم استفاده کنید تا دیگر این مشکل تا حد زیادی بر طرف شود. اگر می خواهید در سبک داخلی خانه تان از پرده‌ حریر استفاده کنید حتما آن را به صورت ترکیبی با بقیه پارچه ها قرار دهید تا در دید اتاق خوابتان محدودیتی ایجاد نشود.

فکر می کنیم با توجه به نکات ذکر به اهمیت پرده اتاق خوابتان در دکوراسیون داخلی خانه پی برده باشید. ما پیشنهاد می کنیم اگر قصد مراجعه به بازار برای خرید پرده را دارید حتما با یک طراح دکوراسیون داخلی مشورت کنید که محیط خانه شما را به خوبی بشناسد و بتواند در این مورد نظر کارشناسی بدهد. این نظر دادن می تواند از خرید اشتباه و یا دوباره پرده اتاق خوابتان جلوگیری کند.