25
آذر

همه چیز در مورد دیوار سبز

انواع گرین وال | دیوار سبز کابلی | دیوار سبز هیدروپونیک | ساخت دیوار سبز در خانه | گلدان دیوار سبز | دیوار سبز مدولار

گیاهان، انواع و کاربرد دیوار سبز

دیوار سبز یک نوع دیوار است که ممکن است قسمتی یا تمامی آن از پوشش گیاهان مختلف باشد که با شرایط مختلف سازگاری دارند و ممکن است در داخل منزل یا بیرون و یا هر مکان دیگری نصب شوند که برای نصب و اجرای آنها راه حل های متفاوتی نیز وجود دارد.

دیوارهای سبز در ابعاد متفاوتی وحود دارند که با دریافت مشاوره و اجرای کامل آن توسط تیم معماری پروسه بهترین و با کیفیت ترین آن برای مکان های مدنظرتان اعمال می شود.

گیاهان، انواع و کاربرد دیوار سبز

کاربردهای مختلف گرین وال GreenWal

  • داخل یا خارج از منزل

از دیوارهای سبز بیرونی و داخلی برای اهداف مختلف و در محیط های مختلف استفاده می شود. بسته به مناسب ترین راه حل برای هر فضا، می توان آنها را از طیف وسیعی از مواد و گیاهان ساخت.

دیوارهای سبز در فضای باز اصولاً عناصر بصری هستند. اگرچه همچنین می توانند مقرون به صرفه باشند زیرا باعث کاهش دمای کلی، گرفتن آب باران یا عایق بندی ساختمان ها می شوند، اما بیشتر آنها برای سرسبزی به مناظر شهری استفاده می شوند. ساخت این دیوارهای زنده از نظر آب و هوا محدودیت هایی دارد، زیرا آنها مجبورند شرایط اطراف خود را تحمل کنند، که ممکن است گاهی اوقات بر ساختار و گیاهان دیوار آسیب برساند.
با این حال، دیوارهای سبز داخلی از نظر اندازه محدودیت های بیشتری دارند، زیرا باید متناسب با فضای موجود باشند. به دلیل محدودیت های گفته شده، نگهداری آنها اغلب آسان تر است.
از دیوارهای سبز هوشمند و فعال فقط در داخل خانه استفاده می شود زیرا بازده تصفیه هوا آنها به اندازه کافی برای تأثیر بر فضاهای خارجی قدرت ندارد. علاوه بر این، گیاهان مورد استفاده در این دیوارهای سبز گرمسیری هستند و در صورت حذف از زیستگاه طبیعی در اکثر شرایط جهان خارج زنده نمی مانند.

انواع دیوار سبز

اندازه و طراحی دیوارسبز

طراحی دیوار زنده معمولاً از نظر اندازه محدود نمی شود. اگرچه نگهداری مدلهای گسترده نسبت به مدلهای بلند آسانتر است، اما طراحی و ساخت کلی بین محصولات با نسبت متفاوت تفاوت چندانی ندارد.
دیوارهای زنده ساخته شده از ماژول های فلزی یا پلاستیکی معمولاً مستطیل شکل هستند، زیرا ساخت اشکال گرد دشوارتر است. بلکه ماده ایده آل برای شکلهای گرد و متنوع احساس می شود. در دیوارهای سبز فعال، ویژگی های گردش هوا اولویت دارند، بنابراین بیشتر طراحی ها را به ماژول های جامد محدود می کند.
بیشتر دیوارهای سبز داخلی بر روی دیوار نصب شده اند، اگرچه مدل های ایستاده آزاد و دو طرفه نیز غیر معمول نیستند. از نظر دیوارهای سبز تجاری، بیشتر آنها راه حل های سفارشی هستند.

شرایط نگهداری از دیوار سبز


نحوه رشد گیاهان به چه صورت است؟

گیاهان دیوارهای زنده برای رشد در آن ها به محیط رشد احتیاج دارند. سپس محیط رشد معمولاً روی سازه ای قرار می گیرد (مانند کیسه ها، گلدان ها یا جعبه ها) که در کنار هم یک سیستم را تشکیل می دهند. این ترکیبات در انواع مختلف وجود دارد و به طور کلی در چهار دسته سیستم های رسانه شل، حصیر، ورق و سازه قرار می گیرند.
در حالی که سیستم های متوسط ​​رشد سست، خاک را در یک قفسه یا کیسه بسته بندی می کنند (سپس روی دیواره قرار می گیرند)، از آنجا که از نام آن مشخص است، محیط حصیری معمولاً از الیاف نازک و یا نمد ساخته می شود.
گیاهان مستقیماً روی حصیر ریشه می زنند و به هیچ محیطی سست (مانند خاک) احتیاج ندارند. ورقها شبیه سیستمهای حصیری هستند، اما از ورقهای پلی اورتان غیر آلی طرح دار مقاوم تر از الیاف یا نمد می باشد.

محیط های ساختاری با تشکیل بلوکی که می تواند در شکل ها و اندازه های مختلف ساخته شود، سیستم های شل و حصیر را ترکیب می کند. به عنوان مثال می توان فضای سبز را در محیط های شل کاشت، در گلدان ها قرار داد و بر روی یک سازه دیواری با آبیاری ساخته شده بارگذاری کرد.
در سیستم های سست محیط، خاک، سنگ آبی، سنگ آتشفشانی و هیدروپونیک از روش های معمول رشد گیاهان است. در طی پنج سال گذشته انتخاب محیط رشد شل بسیار زیاد شده است
محیط رشد مورد استفاده در دیوارهای معمولی سبز، پشم سنگ یا خاک است. اینها از سنتی ترین مواد مورد استفاده در صنایع گیاهی هستند زیرا هیدروپونیک به دلیل متغیرهای متصل به کیفیت آب، چالش برانگیز است. بیشتر تولید کنندگان دیوارهای سبز از محیط رشد استاندارد موجود در بازارها استفاده می کنند.
محیط رشد در دیوارهای سبز فعال با محیط معمولی متفاوت است. آنها برای دستیابی به جریان هوای کافی و همچنین جوامع میکروبی پایدار و عملکرد خوب و سیستم های آبی به یک ماده بهینه نیاز دارند.

انواع گیاهان قابل رشد در منزل برای دیوار سبز

از چه گیاهانی می توان استفاده کرد؟

می توان از انواع مختلف پوشش گیاهی استفاده کرد، با این وجود بسته به نوع و هدف از دیوار سبز محدودیت هایی وجود دارد.

انتخاب گیاهان در محیطهای داخلی، بیشتر گیاهان نرم هستند

گیاهان همیشه سبز به دلیل طول عمر و شکل ظاهری برای دیوارهای داخلی و خارجی ترجیح داده می شوند. طبق تعریف، گیاهان همیشه سبز باید برگ های خود را در تمام طول سال نگه دارند. به طور طبیعی، این انتخاب گیاهان موجود را محدود می کند.

مناسب ترین گزینه برای دیوارهای سبز داخلی گیاهان خانگی و گیاهان گرمسیری است. گیاهانی که عموماً برای دیوارهای داخلی استفاده می شوند، مجبور نیستند تغییرات عمده دما را تحمل کنند، گرچه رطوبت هنوز متفاوت است و در صورت عدم محاسبه ممکن است باعث ایجاد مشکل شود.

با این حال، برخی از تولیدکنندگان به استفاده از خزه های شیمیایی یا گیاهان پلاستیکی روی می آورند، که مزایای دیگری (مانند تصفیه هوا) را برای نگهداری راحت تر انجام می دهند.
برای دیوارهای سبز فعال، روند انتخاب گونه های گیاهی مناسب حتی سخت تر از دیوارهای سبز منفعل است. این به دلیل گردش هوا در دیواره سبز فعال است که می تواند برای گیاهان بسیار مالیات ایجاد کند. بنابراین، گیاهان باید آزمایش شوند تا اطمینان حاصل شود که می توانند در یک دیوار سبز فعال زنده بمانند.


گیاهان مناسب گرین وال
  • توجه به شرایط و اهداف

مکان و فناوری موجود تأثیر بسزایی در انتخاب گونه های گیاهی برای دیوارهای سبز بیرونی دارد. به عنوان مثال، ممکن است دیوارها به گیاهانی نیاز داشته باشند که به دلیل کمبود آب باران و ساخته شده در سیستم های آبیاری، می توانند در دوره های خشکسالی زنده بمانند.

شرایط آب و هوایی در فضای باز نیز گیاهان را در فضای داخلی تحت تأثیر قرار می دهد، زیرا خشک تر از هوا معمول باعث می شود گیاهان از آب بیشتری برای حفظ سطح مطلوب رطوبت استفاده کنند. در نماهای بلند و دیوارهای سبز بیرونی، باد، نور خورشید و شرایط بارندگی ممکن است در فضای سبز نسبت به خیابان ها نسبت به خیابان ها خشن تر باشد.
علاوه بر این، انتخاب محیط رشد و آبیاری همزمان با انتخاب گیاهان است. به عنوان مثال، ممکن است ریشه برخی گیاهان به اندازه کافی بزرگ و مستحکم نباشد که بتواند در محیطی غیر از خاک رشد کند. برای سایر گونه های گیاهی، محیط رشد سریع خشک شدن گزینه های بهینه تری نسبت به خاک است.

گیاهان، انواع و کاربرد دیوار سبز

علاوه بر این، کلید حفظ سلامت گیاهان ایجاد یک محیط پایدار برای آنها است. تغییرات ناگهانی ممکن است باعث استرس غیرضروری گیاهان شود که در نتیجه ممکن است منجر به مشکلاتی مانند بیماری ها یا آفات شود.
هنگام انتخاب گیاهان برای یک دیوار سبز هوشمند و فعال، توجه بیشتری به انعطاف پذیری گیاهان می شود. دلیل آن این است که گردش هوا در دیواره سبز می تواند بر روی آنها سخت باشد، همانطور که در بخش قبلی ذکر شد. علاوه بر این، کارایی تصفیه هوا در هر گیاه مورد توجه قرار می گیرد. گیاهان مختلف با میکروب های ریشه خود مواد شیمیایی مختلفی را از هوا تجزیه می کنند.

گرین وال و انواع آن


نوع مناسب آبیاری، تغذیه منظم، نور و درجه حرارت برای اطمینان از حیات گیاهان تا حد زیادی کمک می کند. نگهداری از آنها با اصلاح نیز به عمر بیشتر گیاهان کمک می کند. دیوارهای سبز هوشمند و فعال همچنین می توانند عوامل ذکر شده را بهینه سازند تا گیاهان از بهترین شرایط زندگی ممکن برخوردار باشند.
تیم معماری پروسه و نمونه کارهای بی نظیر مجموعه پگ- کو که بهترین ایده ها و طراحی ها را برای انواع مختلف ساختمان های اداری، تجاری، اقامتگاهی و مسکونی در نظر دارند و با به کارگیری بهترین فناوری ها و مصالح و همچنین اجرای کامل انواع دیوارهای سیز مستقیم، کابلی، مدولار، نمدی، پلیمری و … نوع بسیار جذاب و متفاوتی را به شما ارائه می دهند.