05
آذر

طراحی آشپزخانه باز برای کنترل بو؛ ایده ای جذاب در معماری

کنترل بوی آشپزخانه در معماری ✔️ طراحی آشپزخانه با معماری های جدید ✔️ معماری نوین مجموعه پگ – کو ✔️ معماران برجسته مشهد در pag-co

معماری جدید برای طراحی آشپزخانه ها

امروزه آشپزخانه هایی که از محیط بازتری برخوردار باشند بیش از هر موضوع دیگری برای افراد اهمیت دارند چرا که طراحی آن و طبخ غذا و دید کلی به نمای آشپزخانه بسیار دلنشین خواهد بود و فضای بسیار شیک تری را فراهم می کند.

اما نکته ای که در طراحی آشپزخانه باز مدنظر قرار گرفته است بوی طبخ غذا می باشد که ممکن است در سراسر محیط منزل پخش شده و محیط را بوی ناخوشایندی فرا بگیرد. این موضوع تنها در محیطهای مسکونی نمی باشد بلکه در محیط های اداری هم ممکن است این موضوع آزار دهنده باشد که چگونه می توان هم سبکی جدید را برای آشپزخانه در نظر گرفت و هم اینکه از انتشار بوهای مختلف جلوگیری کرد؟

مقابله با بوی بد می تواند یکی از چالش هایی باشد که همواره با آن درگیر باشند و چه بسا اگر این بو در محیط خانه باشد ممکن است مشکلاتی مانند: تهوع، سردرد، تحریک چشم و بینی باشد که برای کمتر کسی قابل تحمل باشد. ضمن اینکه موضوع مهمتر برای این معضل ماندگاری این بوها در محیط خانه است که طی مدت زمان طولانی مشکلات دیگری را نیز به وجود آورد.

کنترل بوی آشپزخانه در معماری ✔️ طراحی آشپزخانه با معماری های جدید ✔️ معماری نوین مجموعه پگ – کو ✔️ معماران برجسته مشهد در pag-co

کنترل بو در محیط آشپزخانه با به کارگیری بهترین معماری روز

بهتر است بدانید که روزانه یک فرد بزرگسال نزدیک به ۱۱۰۰۰ لیتر هوا استنشاق کرده و بازدم می کند که بو کردن تمامی مواردی که در اطراف انسان رخ می دهد به وسیله همین حس بویایی احساس می شود. بر اساس گزارش هایی که درباره تهویه ساختمان ها انجام شده انسان ها به طور کلی به دو صورت بوها را احساس می کنند یکی از طریق حس بویایی و دیگری از طریق غشاهای مخاطی بینی و چشم است و به تعداد تحریکاتی که در هوا وجود دارند این غشاها بسیار حساس هستند.

ترکیب شدن این دو حس است که باعث می شود شما در مورد یک بو حس خوبی داشته باشید یا خیر!

به هر حال شناسایی کردن منبع و راههای جلوگیری از آن بسیار مهم است و در تمامی مکان هایی که افراد تردد می کنند بوهایی که احساس می شود ممکن است یک منبع داخلی باشد یا خارجی.

کنترل بوی آشپزخانه در معماری ✔️ طراحی آشپزخانه با معماری های جدید ✔️ معماری نوین مجموعه پگ – کو ✔️ معماران برجسته مشهد در pag-co

وجود بو در ساختمان ممکن به عوامل مختلفی مانند:

  • مصالح ساختمانی
  • پوشش و نقاشی
  • مواد نگهدارنده
  • طبخ غذاهای مختلف
  • لوله کشی منازل و فاضلاب

و دهها موارد دیگر که البته راهکارهایی برای از بین بردن این بوها وجود دارد و افراد می توانند از آنها استفاده کرده مثل خوشبوکننده های هوا و تهویه هایی که در داخل منازل تا حد زیادی به برطرف کردن آنها کمک میکند.

اما مهمترین مسئله ایجاد یک زیرساخت اصولی و مطمئن می باشد که از ایجاد تمامی این موارد ناخوشایند جلوگیری می کند. کمک گرفتن و سپردن منازل مسکونی یا هر مکان اداری، ورزشی، هتل، برج ها وسازمان ها به یک معمار حرفه ای می تواند بسیار مفید باشد.

چرا که یک معمار با تجربه می داند چگونه طراحی خانه را انجام داده تا هم نور آفتاب به خوبی در محیط خانه تابش داشته باشد که خود بهتر از هر تهویه دیگری عمل میکند و باعث می شود که تهویه هوا به خوبی انجام شود و حتی اگر امکان استفاده از نور آفتاب وجود نداشته باشد به دلیل نقشه برخی از ساختمان ها، طراحی داخلی و قرار دادن تهویه های مناسب باعث می شود که هوای ورودی و خروجی رد و بدل شده و هوای محیط عوض شود.

راهکار دیگری که می توانید استفده کنید و صد البته مجموعه پگ – کو آن را به شما پیشنهاد می دهد استفاده از برخی گیاهان و یا دیوار و کف پوش های سبز است که بسیار می تواند در بهبود هوای تنفسی کمک کننده باشد و ایده ای بسیار جذاب هم برای محیط خانه و هم از نظر دکوراسیون می باشد.

مجموعه معماری pag-co با طراحی هوشمندانه و الگو گرفتن از روش های معماری روز دنیا خدماتی ارزشمند را به شما ارائه می دهند تا بتوانید با هزینه های معقول و مناسب بازسازی مجدد منازل و مکان های مختلف خود را انجام دهید.

ضمن اینکه برای ساخت برج ها و واحدهای مسکونی و تجاری نیز پلن های بسیار حرفه ای را در نظر دارد که برای دیدن نمونه کارهای معماری پگ- کو می توانید از طریق لینک اقدام کنید.