24
مهر

چراغ خورشیدی برای باغ ارائه توسط تیم مهندس بلواسی

چراغ خورشیدی برای باغ ارائه توسط تیم مهندس بلواسی | چراغ خورشیدی سولار | انواع چراغ خورشیدی باغچه | انواع چراغ های باغی خورشیدی | قیمت انواع چراغ های خورشیدی

نیروی خورشیدی که در سال ۱۸۳۹ توسط الکساندر ادموند بکر کشف شد، تبدیل نور به الکتریسیته از طریق فتوولتائیک است. با این حال، طبق گزارش Energy Matters، تنها ۱۰۰ سال بعد در سال ۱۹۴۱ بود که راسل اول سلول خورشیدی را اختراع کرد.

در حال حاضر، انرژی خورشیدی می تواند یک راه معمول برای مردم باشد که به خانه های خود نیرو می دهند. امکان پذیر است که از انرژی خورشیدی در خانه ها برای کاهش هزینه های انرژی و تأمین منبع سبز برق برای خانواده ها استفاده شود. با این حال، یکی از شناخته شده ترین محصولات با انرژی خورشیدی، چراغ های باغی خورشیدی است.

چراغ های باغی خورشیدی خلاقیت های کوچکی هستند که انرژی خورشیدی را در طول روز جذب می کنند، ذخیره می کنند و سپس شب ها از آنها برای روشن کردن مسیر باغ یا جلوی خیابان استفاده می کنند.

دنیز هاموند، متخصص دانش محصول در Beacon Lighting می گوید: نورپردازی باغی خورشیدی راهی عالی برای افزودن نور به فضاهایی است که هزینه و توانایی نصب روشنایی معمولی الکتریکی در آن بسیار زیاد است. چراغهای باغی خورشیدی از نظر نگهداری کم DIY هستند و به حفظ انرژی کمک می کنند، ردپای کربن شما را کاهش می دهند و قابل حمل است.

چراغ خورشیدی برای باغ ارائه توسط تیم مهندس بلواسی | چراغ خورشیدی سولار | انواع چراغ خورشیدی باغچه | انواع چراغ های باغی خورشیدی | قیمت انواع چراغ خورشیدی  
چراغ خورشیدی برای باغ ارائه توسط تیم مهندس بلواسی | چراغ خورشیدی سولار | انواع چراغ خورشیدی باغچه | انواع چراغ های باغی خورشیدی | قیمت انواع چراغ خورشیدی  

 

چراغ باغی خورشیدی چگونه کار می کند؟

اکثر مدلهای چراغ از یک سلول خورشیدی استفاده می کنند که ولتاژ پایینی تولید می کند و مقدار متفاوتی از جریان بسته به اندازه سلول و میزان برخورد نور به سطح متغیر است.

سلول های خورشیدی مستقیماً از طریق یک دیود به باتری متصل می شوند که مانع از برگشت جریان باتری از طریق سلول خورشیدی در شب می شود. در طول روز، باتری شارژ می شود، سپس در شب، سلول های خورشیدی تولید برق را متوقف می کنند و یک مقاومت نوری چراغ LED را که چراغ باغ خورشیدی شما است روشن می کند.

چراغ های باغی خورشیدی مقرون به صرفه هستند…

یکی از بهترین مزایای چراغ های بیرونی خورشیدی این است که بسیار مقرون به صرفه هستند. بیشتر چراغ های باغی خورشیدی خود کار هستند، بنابراین نیازی نیست نگران هزینه های بالای نصب باشید و روشنایی عمومی خوبی را فراهم کنید. در حال حاضر بسیاری از چراغ های خورشیدی دارای سنسور مادون قرمز منفعل هستند که یک سنسور الکترونیکی است که نور مادون قرمز را اندازه گیری و تشخیص می دهد. سنسور تغییرات نور را تشخیص می دهد و هنگام غروب سنسور کاهش نور را تشخیص می دهد، چراغ را روشن می کند، سپس در صبح با افزایش سطح نور، خاموش می شود و در نتیجه عمر باتری را ذخیره می کند. قیمت انواع چراغ خورشیدی  

چراغ های باغی خورشیدی ایمن هستند…

چراغ های باغی خورشیدی برای عملکرد فقط به ۱۲ ولت نیاز دارند که ولتاژ مطمئن تری است. با استفاده از ترانسفورماتور یا درایور کاهش یافته است و عموماً برای وسایل DIY که به پاورپوینت یا پریز برق عمومی متصل هستند استفاده می شود.

شما می توانید ۱۲ ولت را در بسیاری از وسایل و یا باتری های خانگی پیدا کنید. اگر فرزندان یا حیوانات خانگی دارید و می خواهید از استفاده از سیم های معمولی اجتناب کنید، روشنایی ۱۲ ولت انتخاب بسیار مطمئن تری است. اگر منطقه شما قطعی برق دارد، نیازی به نگرانی در مورد تاریکی ندارید زیرا می توانید به چراغ های باغی خورشیدی خود برای تامین نور بدون برق متکی باشید.

چراغ خورشیدی برای باغ ارائه توسط تیم مهندس بلواسی | چراغ خورشیدی سولار | انواع چراغ خورشیدی باغچه | انواع چراغ های باغی خورشیدی | قیمت انواع چراغ خورشیدی  
چراغ خورشیدی برای باغ ارائه توسط تیم مهندس بلواسی | چراغ خورشیدی سولار | انواع چراغ خورشیدی باغچه | انواع چراغ های باغی خورشیدی | قیمت انواع چراغ خورشیدی  

چگونه می توان از چراغ های باغی خورشیدی استفاده کرد؟

چراغ های خورشیدی باغی در اندازه ها و سبک های مختلف متناسب با نیازهای نورپردازی شما در مکان های مختلف می آیند و می توانند به عنوان چراغ مسیر، چراغ حیاط یا باغ و حتی در استخر شما استفاده شوند. هنگامی که در باغ ها و مناطق بیرونی استفاده می شود، چراغ های خورشیدی در فضای باز نیز می توانند ارزش زیبایی فوق العاده ای را ارائه دهند. می توانید از نور برای برجسته کردن مناطق خاصی در باغ خود استفاده کنید و نقاط کانونی را به مناطق بیرونی بدهید. انواع چراغ خورشیدی باغچه

نصب چراغ های خورشیدی در فضای باز بسیار آسان است و عملاً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است. از همه بهتر، استفاده از آنها باعث افزایش قبض برق شما نمی شود. استفاده های خانگی متداول برای روشنایی خورشیدی در فضای باز شامل مجموعه های نور مسیر، لامپ های دیواری، پایه های لامپ مستقل و چراغ های امنیتی است.

سیستم های روشنایی خورشیدی در فضای باز از سلول های خورشیدی استفاده می کنند که نور خورشید را به برق تبدیل می کند. برق برای استفاده در شب در باتری ذخیره می شود. تولید کنندگان بیشتر از نیکل کادمیوم، اسید سرب آب بندی شده و باتری های سربی استفاده می کنند.

لیست زمان اجرای شب در اکثر سیستم های روشنایی خورشیدی در فضای باز بر اساس شرایط خاص نور خورشید است. چراغهای خورشیدی در فضای باز در مکانهایی که نور خورشید کمتر از نیاز سلولهای خورشیدی دریافت می کنند، ساعات کمتری در شب از آنچه انتظار می رود کار می کنند. بسته به میزان صاف بودن آسمان در هر روز، زمان اجرای شب نیز ممکن است متفاوت باشد. زمان عملکرد در ماه های زمستان ممکن است بین ۳۰ تا ۵۰ درصد متغیر باشد مگر اینکه سیستم روشنایی خورشیدی به طور خاص برای عملکرد زمستانی اندازه گیری شده باشد. اگر سلولهای خورشیدی تحت تأثیر چشم اندازها (مانند درختان و ساختمانها) قرار بگیرند، میزان شارژ و عملکرد باتری نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. شارژ ناکافی باتری نه تنها بر عملکرد تأثیر می گذارد، بلکه ممکن است عمر باتری را نیز کاهش دهد.

چگونه یک چراغ باغی خورشیدی را انتخاب می کنید؟

ویژگی ها و فضاهایی را که نیاز به نورپردازی یا برجسته سازی مسیر یا پله ها، درخت یا درختچه، شاید یک آب نما یا مجسمه دارد، در نظر بگیرید.

اکثر چراغ های باغی خورشیدی دارای یک سنبلهقوی هستند، به این معنی که می توان آنها را در خاک، ماسه و سایر مواد شکننده قرار داد و هر چند وقت که لازم بود به حرکت در آورد و دوباره حرکت داد.

هنگام خرید چراغ باغی خورشیدی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هر چراغ را از نظر کیفیت ارزیابی کنید و توضیح می دهد که به طور کلی آنچه را که برای آن هزینه می کنید دریافت می کنید. چراغ های خورشیدی ارزان و جذاب را می توانید با کمک تیم معماری و طراحی مهندس نیما بلواسی انتخاب کرده و به راحتی خریداری کنید ضمن اینکه مشاوره های بسیار زیادی نیز در این زمینه دریافت کنید.

انواع مدل های چراغ های خورشیدی ارائه شده توسط تیم معماری مهندس نیما بلواسی را می توانید در این لینک مشاهده کنید.

هفت مورد جالبی که در مورد چراغ خورشیدی باید بدانید…

موارد جالب که البته می توان گفت مزایای چراغ های خورشیدی می باشند را در ادامه شرح خواهیم داد.

چراغ خورشیدی برای باغ ارائه توسط تیم مهندس بلواسی | چراغ خورشیدی سولار | انواع چراغ خورشیدی باغچه | انواع چراغ های باغی خورشیدی | قیمت انواع چراغ خورشیدی  
چراغ خورشیدی برای باغ ارائه توسط تیم مهندس بلواسی | چراغ خورشیدی سولار | انواع چراغ خورشیدی باغچه | انواع چراغ های باغی خورشیدی | قیمت انواع چراغ خورشیدی  

۱. به طور کامل از قدرت باتری خود کار میکند.

چراغ های تجاری خورشیدی در فضای باز به هیچ وجه نیاز به برق ندارند و کاملاً متعلق به کاربر نهایی است. خورشید در طول روز از طریق صفحه خورشیدی شارژ می شود و در شب از باتری خورشیدی کار می کند. به طور معمول حداقل استقلال برای اطمینان از صفر نشدن باتری ها و امکان عملکرد طولانی مدت آب و هوا و اطمینان از طول عمر باتری وجود دارد.

 ۲. متعلق و یا متصل به شرکت برق نیست!

سیستم روشنایی خورشیدی فقط متعلق به کاربر نهایی است ، نه شرکت برق. این به مشتری این امکان را می دهد که خرید را کنترل کند و با تولیدکنندگان روشنایی از وسایل مورد استفاده در استانداردهای شرکت قدرت استفاده کند. با طیف گسترده ای از وسایل در بازار ، همیشه چیزی وجود دارد که بتواند در الزامات معماری متناسب باشد. چراغ خورشیدی سولار

۳. قبض برق صفر

از آنجا که متعلق به کاربر نهایی است و از برق شبکه استفاده نمی کند، قبض انرژی برای این چراغ ها وجود ندارد. سیستم ها کاملاً مستقل هستند و در صورت نیاز به ترانشه برای نصب چراغ ها یا نرخ بالای برق می توانند ROI سریع داشته باشند.

۴. عملاً تعمیر و نگهداری رایگان است

از زمان شروع به کار چراغ های LED ، که طول عمر آنها ۲۰ سال است ، تنها تعمیر و نگهداری مورد نیاز تعویض باتری است. اگر اندازه سیستم مناسب باشد ، باتری فقط باید هر ۵ ۷ سال یکبار تعویض شود. پنل های خورشیدی هنوز ۲۵ سال عمر می کنند. هنگام استفاده از مواد درجه یک مانند آلومینیوم درجه یک ، فلزکاری می تواند تا سیستم دوام داشته باشد.

۵. وسایل LED دید بهتر را ارائه می دهد

وسایل LED با هدایت نور به جایی که مورد نیاز است ، نور بیشتری را فراهم می کند. این امر باعث می شود دید بهتری با وسایل LED داشته باشید زیرا نور یکنواخت در ناحیه مورد نیاز به راحتی با اپتیک های متمرکز به دست می آید. اپتیک های متمرکز الگوی روشنایی یکنواخت تری را ارائه می دهند و هیچ نقطه درخشانی احاطه شده توسط بسیاری از مناطق تاریک مانند وسایل LED نسل اول وجود ندارد. طیف نور نیز برای چشم ها راحت تر است زیرا نسبت به بسیاری از منابع روشنایی دیگر به نور خورشید نزدیک تر است.

۶. همه کاره و سازگار با بسیاری از برنامه ها

چراغ های بیرونی خورشیدی همه کاره هستند و می توانند به سادگی با تغییر کلید یک سازگار با بسیاری از کاربردهای مختلف سازگار شوند. از بزرگراه های بزرگ گرفته تا علائم کوچک و همه چیز در بین، سیستم های روشنایی خورشیدی تقریباً در هر کاربردی مناسب هستند. سیستم های انرژی خورشیدی به راحتی برای هر پروژه خاص، از بالای نصب قطب تا نصب از راه دور و دور از وسایل روشنایی در صورت نیاز، سفارشی می شوند.

۷. نصب آسان تر

از آنجا که هیچ ترانشه ای برای برق شبکه وجود ندارد، نگران مکانهای دور از منبع تغذیه، تخریب زیرساخت های محلی مانند پارکینگ ها، جاده ها، محوطه سازی و غیره هستید، چراغ های بیرونی خورشیدی خودکار را می توان تقریباً در هر مکانی بدون ایجاد مزاحمت در منطقه نصب کرد. همانطور که پیش تر نیز بدان اشاره شد… مزیت های چراغ های خورشیدی سولار تمامی ندارند…

چراغ خورشیدی برای باغ ارائه توسط تیم مهندس بلواسی | چراغ خورشیدی سولار | انواع چراغ خورشیدی باغچه | انواع چراغ های باغی خورشیدی | قیمت انواع چراغ خورشیدی