11
آذر

دنیای معماری با وجود کرونا چگونه است؟

معماری و بیماری کرونا | کووید ۱۹ و انجام کارهای معماری در دنیا | دنیای معماری در ۲۰۲۰ و بیماری کرونا

در آذر ماه سال ۹۹ تقریبا نزدیک به یک سال است که بیماری کرونا و همه گیری آن بسیاری از مردم جهان وهمچنین کسب و کارها را درگیر کرده است.

دنیای معماری نیز از این قاعده جدا نیست و بسیاری از فعالیت های مربوط به معماری چالش های بزرگی با کرونا داشتند و این موضوع همانقدر اهمیت دارد که در سرتاسر دنیا افراد طراح و معمار حرفه ای بسیاری در تلاش هستند تا برخی از زیرساخت ها، فضای داخلی و بیرونی شهر؛ منازل، ساختمان ها را به شکل جدیدتری پیاده سازی کنند.

معماری بعد از کرونا به شکل در می آید؟

مسلما با همه گیری بیماری کرونا و ضربه های سنگینی که به این صنعت وارد کرد بسیاری از معماران ایده های متفاوتی را مدنظر قرار می دهند که بتوانند در مقابل چنین مشکلاتی نیز مقاومت بالایی نشان دهند. بنابراین در این مطلب به برخی موارد که تغییرات معماری پس از کرونا خواهد بود اشاره می شود.

معماری و بیماری کرونا | کووید ۱۹ و انجام کارهای معماری در دنیا | دنیای معماری در ۲۰۲۰ و بیماری کرونا

تغییرات خانه های آپارتمانی به خانه های ویلایی

از جمله اصلی ترین تغییراتی که می شود در حوزه معماری و تغییرات منازل انجام داد تبدیل خانه های آپارتمانی به خانه های ویلایی است.

در حال حاضر بسیاری از معمارات با کمبود فضای منازل مواجه هستند و اینکه بخواهند تغییراتی در آن اعمال کند کاری سخت و بسیار هوشمندانه می باشد که بسیاری از منازل وجود دارند که حتی یک تراس کوچک یا بالکن ندارند و بعد از پیدایش این بیماری به این نتیجه رسیدند که باید معماری شهری و منازل و همچنین بسیاری از ساختمان های تجاری و اقامتگاهی تغییراتی پیدا کنند که افراد بتوانند از همه آزاد استفاده های بیشتری داشته باشند.

به همین دلیل مردم به سوی خانه های ویلایی کشش و میل بیشتری نشان می دهند که از این به بعد با بروز مشکلات این چنینی بتوانند راحتتر و ایمن تر در منازل خود حضور داشته باشند مخصوصا در مورد بیماری کرونا که افراد باید در مکانی باشند که تحمل قرنطینه به مدت طولانی را داشته باشند.

نصب آسانسورهای خصوصی وهوشمند

برای مبارزه با بیماری هایی که به سرعت شیوع پیدا میکنند بهتر است از آسانسورهایی استفاده شود که افراد بتوانند به صورت خصوصی و حتی بدون دخالت دست از آنها استفاده کنند و بعد از هر بار استفاده از آسانسور فضای داخلی آن کاملا ضدعفونی و پاکسازی شود که اینکار باید به صورت هوشمند انجام شود.

معماری و بیماری کرونا | کووید ۱۹ و انجام کارهای معماری در دنیا | دنیای معماری در ۲۰۲۰ و بیماری کرونا

استفاده از گیاهان و سبزیجات در محیط منزل و بیرون از ساختمان

امکان پرورش گیاهان و سبزیجات باید در منازل انجام شود چرا که به کار گیری از برخی گیاهان خاصیت درمانی داشته و به راحتی میتواند هوای منزل را پاکسازی کند که استرس از افراد نیز دور شود.

بهتر است کاشت سبزیجات هم انجام شده و آموزش های آن دریافت شود و افراد بتوانند از سبزیجات ارگانیک در منزل خود استفاده کنند و نیاز کمتری به بیرون از منزل داشته باشند.

نصب سیستم های هوشمند تصفیه آب و هوا

هنوز هم بسیاری از افراد هستند که احساس می کنند لزومی ندارد از دستگاه تصفیه آب و یا دستگاه تصفیه هوا استفاده کنند و اهمیت موضوع در شرایط بیماری و مواقع نگران کننده کاملا پررنگ شده و نیاز آن سریعا احساس خواهد شد.

لذا پیشنهاد می شود طراحی و بازسازی منازل خود را به دست افرادی حرفه ای در اینکار مانند معمار پگ- کو بسپارید که بسیار هوشمندانه و به روش های جدید طراحی و بازسازی منازل را انجام می دهند و به خوبی میتوانند مدیریت دستگاهها و لوازم برقی نصب شده را در جای مناسب قرار داده تا هم فضای بزرگتری در منزل وجود داشته باشد و هم اینکه کار به صورت مهندسی شده توسط افراد متخصص در این زمینه انجام می شود.

معماری و بیماری کرونا | کووید ۱۹ و انجام کارهای معماری در دنیا | دنیای معماری در ۲۰۲۰ و بیماری کرونا

به کار گیری بهترین مصالح در معماری جدید

معمار پگ- کو به همراه تیم حرفه ای که در اختیار دارد از با کیفیت ترین و بهترین نوع مصالح استفاده می کنند تا زنده ماندن ویروس هایی مانند کرونا را به مدت زمان کمتری کاهش دهد واستفاده از مصالح با کیفیت و با فرمولاسیون جدید باعث می شود که هم بنای ساختمان مقاوم تر باشد و هم ظاهر آن بسیار تمیزتر و شیک تر شود.

تغییر برخی اتاق ها به اتاق اداری

ماری کرونا با پدید آمدنش به همگان ثابت کرد که خیلی سالهای زیادی است افراد تغییراتی را برای سبک زندگی و رفتاری و همچنین فضای منازل خود ندارند و این موضوع باعث شد که افراد بسیاری پیش از قبل به فکر تغییرات اساسی باشند.

بسیاری از کسب و کارها با شکست مواجه شده و برخی از آنها نیز با دورکاری سعی در جبران آن دارند که این میتواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که به صورت دورکاری بسیاری از کارهای خود را انجام می دهند و نیاز است تا در منزل مکانی جدا برای کسب و کار خود داشته باشند.

معمار پگ- کو پیشنهاد می کند که یکی از اتاق های منازل یا در صورت کمبود اتاق فضایی را برای انجام کارهای خود در نظر بگیرند که البته طراحی این قسمت تنها توسط یک طراح و معمار متخصص قابل انجام است چرا که به خوبی می داند چه فضا و چه اتاقی را برای طراحی اداری در نظر بگیرد تا مشکلی برای مکان های دیگر نیز به وجود نیاید.

با به کارگیری فناوری روز دنیا و استفاده از اینترنت اشیاء در خانه های هوشمند میتوانید دنیای جدیدی از معماری را ببینید.

چنانچه زمان زیادی است که به فکر تغییرات در زمینه منزل و دکوراسیون خود هستید پیشنهاد می شود با معماران و طراحان پگ- کو ارتباط برقرار کنید تا با استفاده روش های روز دنیا و استفاده از مصالح بسیار با کیفیت طراحی بسیار مناسبی را برای شما انجام دهند. همچنین می توانید برای مشاهده نمونه کارهای پگ- کو بر روی لینک موردنظر کلیک کنید.