30
آذر

معماری سنتی چین

معماری سنتی چین | خانه های قوم هاکا | خانه های قدیمی چین | تولوخانه های قدیمی چین | معماری سنتی در دنیا| تیم معماری پروسه

معرفی قوم هاکا در چین

Hakka یکی از زیرمجموعه های قوم معروف هان می باشد که تقریبا ۹۲ درصد و یک پنجم کره زمین را تشکیل می دهند که این گروه به نام قوم هاکا نامگذاری شد و محل زندگی هاکاها، بیشتر در جنوب شرقی چین می باشد که دارای سه استان جیانگشی، گوانگ دونگ، فوجیان می باشد و جمعیت آنها بین ۳۰ تا ۴۵ میلیون نفر در تمامی دنیا شمرده شده است.

مردمان این سرزمین در طول زمان تاثیرات زیادی از تاریخ گرفته اند و بیشتر آنها را با منشا رهبران انقلابی، سیاسی و نظامی می داند که در دیگر کشورها نیز بوده اند.

مردم هاکا در جنوب چین، ساختمان های روستایی منحصر به فردی دارند که مخصوصا برای دفاع از خود این ساختمان ها را به این شکل ساخته اند و تنها از یک ورودی تشکیل شده اند و پنجره ای نیز ندارند.

در سراسر بدنه این ساختمان ها یک سری حفره ساخته شده تا بتوانند با استفاده از اسلحه برای دفاع از خود در برابر سارقان انجام دهند که در سال ۲۰۰۸ این ساختمان ها در میراث جهانکی یونسکو ثبت شده و از این ساختمان با نام سنت و کارایی یاد می کنند.

آنچه که امروزه قابل مشاهده است این است که گذشتگان ما بسیار برای ساخت یک زندگی راحتتر و مطمئن تر از ایده های هوشمندانه ای استفاده کرده اند که با گذشت سالها هنوز هم آثار بسیاری از آنان نمایان است و کمترین آسیب به ساخت و سازهای آنان وارد شده است.

ایده گرفتن از روش های آنان یکی از خلاقانه ترین کارهایی است که هر معمار و طراحی می تواند از آنها بهره بگیرد.

در همین راستا تیم معماری با سابقه مجموعه پگ- کو برای ساخت و ساز و یا بازسازی انواع ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی بهترین ایده و طراحی روز دنیا را به کار می گیرد که در نوع خود بسیار کم نظیر هستند.

نمونه کارهای تیم معماری پروسه بسیار جذاب و جدید می باشند که ایده های کاملا متفاوتی را برای طراحی هر نوع ساختمانی به کار گرفته است.

برای ثبت پروژه های مختلف ساختمانی خود می توانید به صفحه اصلی سایت پروسه مراجعه کرده و با مشاوره و راهنمایی از این تیم حرفه ای بهترین طراحی ساختمان را از آن خود کنید.