30
مرداد

طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد

طراحی داخلی هنر و علم ارتقاء فضای داخلی ساختمان برای دستیابی به محیطی سالم تر و زیبا تر برای افرادی است که از فضا استفاده می کنند. طراح داخلی کسی است که چنین پروژه هایی را برنامه ریزی، تحقیق، هماهنگی و مدیریت می کند. طراحی داخلی یک حرفه چند وجهی است که شامل توسعه مفهومی، برنامه ریزی فضا، بازرسی سایت، برنامه نویسی، تحقیق، مدیریت ساخت و اجرا و طراحی می شود. تیم معماری نیما بلواسی برای اجرای دکوراسیون داخلی در مشهد همراه با تیم متخصص در این زمینه بهترین اجراها را مناسب هر فضای اداری، مسکونی، تجاری و … ارائه می دهد. در ادامه مطلب طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد همراه با ما باشید تا بهترین دکوراسیون ها و نمونه طراحی هایی که اجرا شده اند را شرح دهیم…

بهتر است کمی در مورد تاریخچه دکوراسیون و مدل هایی که از ابتدا استفاده می شد صحبت کنیم…

تاریخچه طراحی داخلی و اجرای دکوراسیون داخلی

در گذشته، فضاهای داخلی به طور غریزی به عنوان بخشی از فرایند ساختمان کنار هم قرار می گرفتند. حرفه طراحی داخلی نتیجه توسعه جامعه و معماری پیچیده ای است که از توسعه فرآیندهای صنعتی ناشی شده است. استفاده مداوم از طراحی ها و چیدمان های مختلف برای هر فضایی و همچنین رفاه افراد و طراحی کاربردی به توسعه حرفه طراحی داخلی معاصر کمک کرده است. حرفه طراحی داخلی جدا از نقش دکوراتور یا دکوراسیون داخلی می باشد.

با مشاهده آثار و ساختمان هایی که همه روزه در اخبار و انتشار عکس ها مشاهده میکنیم می توان به این موضوع پی برد که هر کشور براساس سبک مختص به خود چیدمان منزل و همینطور نمای ساختمانی خود را طراحی می کند. اجرای نمای ساختمانی در مشهد را اگر بخواهیم مثال بزنیم می توانیم به این نکته اشاره کنیم که نمای کلاسیک در مشهد یکی از پرطرفدارترین نماهای ساختمانی است که البته تیم معماری نیما بلواسی به بهترین شکل ممکن آن را اجرا و پیاده سازی می کند. اما اگر بخواهیم از مطلب اصلی خود دور نشویم کمی نزدیک تر به این نکته می توان دکوراسیون به سبک کلاسیک را مثال زد که برای دکوراسیون داخلی منزل ایرانی نیز بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد.

در اواسط تا اواخر قرن نوزدهم، خدمات طراحی داخلی بسیار گسترش یافت، زیرا طبقه متوسط ​​در کشورهای صنعتی از نظر اندازه و رفاه رشد بسیاری داشتند شرکت های بزرگ مبلمان شروع به طراحی و مدیریت داخلی کلی کردند و مبلمان کامل خانه را در سبک های مختلف ارائه دادند. این مدل تجاری از اواسط قرن تا ۱۹۱۴، زمانی که این نقش به طور فزاینده ای توسط طراحان مستقل و اغلب آماتور غصب شد، رونق گرفت. این راه را برای ظهور طراحی داخلی حرفه ای در اواسط قرن بیستم هموار کرد.

طراح داخلی نشان می دهد که در مقایسه با دکوراسیون داخلی، بیشتر در برنامه ریزی، طراحی کاربردی و استفاده از متریال های تاثیرگذار و جذاب برای فضا تأکید شده است. یک طراح داخلی در طراحی خطوط ظریف می تواند پروژه هایی را انجام دهد که شامل چیدمان اولیه فضاهای داخل ساختمان و همچنین پروژه هایی است که نیاز به درک مسائل فنی مانند موقعیت پنجره ها و درها، آکوستیک و روشنایی دارد.

طراحان داخلی باید از مهارت بالایی برخوردار باشند تا بتوانند محیط های داخلی کاربردی، ایمن و رعایت قوانین ساختمان، مقررات و الزامات را ایجاد کنند. آنها از انتخاب پالت های رنگی و همچنین لوازم متفاوت برای مبلمان دکوریجات گیاهان و غیره استفاده می کنند تا به جذابیت فضا کمک زیادی کنند. علاوه بر رعایت تمامی ضوابط و طراحی داخلی یک ساختمان که شامل موارد تاسیسات و ایمنی می باشد باید به زیبایی فضا را یکی از اولویت های خود قرار دهند و تمامی این موارد برای اطمینان از این است که مردم می توانند در یک محیط بی خطر زندگی کنند، بیاموزند یا کار کنند که از نظر زیبایی نیز خوشایند باشد.

طراحی باغ ویلا کلاسیک

ممکن است شخص طراح تنها در یک حوزه متخصص باشد و تخصص و دانش فنی خود را بر روی یک حوزه مانند: مانند طراحی مسکونی، طراحی تجاری، طراحی هتل، طراحی مراقبت های بهداشتی ، طراحی فضاهای شهری، طراحی نمایشگاه، طراحی مبلمان و … . طراحی داخلی یک حرفه خلاقانه است که نسبتاً جدید است، دائماً در حال پیشرفت است واغلب سلیقه طراح داخلی بسیار بر روی آن تاثیرگذار است. این یک جستجوی هنری نیست و بر تحقیقات بسیاری از زمینه ها متکی است تا درک خوبی از نحوه تأثیرپذیری افراد از محیط خود داشته باشد.

رنگ در طراحی داخلی

رنگ یک ابزار طراحی قدرتمند در دکوراسیون و همچنین در طراحی داخلی است که هنر ترکیب و هماهنگی رنگها برای ایجاد طرحی شیک در معماری داخلی فضا است. برای طراحان داخلی ضروری است که تجربه عمیقی از رنگ ها داشته باشند، تأثیرات روانی آنها را درک کرده و معنی هر رنگ را در مکان ها و موقعیت های مختلف درک کنند تا ترکیبات مناسبی برای هر مکان ایجاد شود. به همین دلیل روانشناسی رنگ ها یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که امروزه به آن توجه زیادی می شود چرا که به شدت با روحیات و اخلاقیات فرد تاثیرات متفاوتی دارد.

ترکیب رنگها با یکدیگر می تواند منجر به ایجاد حالتی از ذهن شود که توسط ناظر مشاهده می شود و در نهایت می تواند تأثیرات مثبت یا منفی بر روی آنها ایجاد کند. رنگ ها باعث می شوند که اتاق آرامتر، شادتر، راحت تر، استرس زا یا چشمگیر باشد. ترکیب رنگ ها باعث می شود یک اتاق کوچک بزرگتر یا کوچکتر به نظر برسد. بنابراین برای حرفه طراحی داخلی این است که رنگهای مناسب را برای یک مکان انتخاب کند تا بتواند نظر مشتریان را در آن فضا نشان دهد وحس خوبی با آن برقرار کنند.

طراحی داخلی مسکونی

طراحی مسکونی طراحی داخلی منازل است. از آنجا که این نوع طراحی برای شرایط فردی بسیار خاص است، نیازها و خواسته های افراد در این زمینه از طراحی داخلی بسیار مهم است. طراح داخلی ممکن است از مرحله برنامه ریزی اولیه روی پروژه کار کند یا بر روی بازسازی یک ساختار موجود کار کند.

برای طراحی داخلی مسکونی موارد زیر مهم است:

  • فضا
  • خطوط
  • فرم یا شکل
  • الگو
  • سبک
  • رنگ
  • بافت

بهترین، لوکس ترین و جذاب ترین طراحی های داخلی فضای موردنظر خود را که ممکن است مسکونی باشد یا تجاری، اداری و یا حتی طراحی مطب دکتر! با برقراری ارتباط از طریق شماره هایی که در انتهای سایت درج شده است می توانید مطلوب ترین مشاوره ها را در مورد سبک دکوراسیون و هزینه ها دریافت کنید طراحی داخلی گروه معماری مهندس نیما بلواسی این اطمینان را به شما می دهد که با هزینه ایی که دارید می توانید شیک ترین و بهترین نوع دکوراسیون را دریافت کنید.

اجرای بام سبز

سبک های مختلف دکوراسیون

سبک های طراحی تغییر کرده و مطابق با روندهای در حال تغییر است. در طول سالها سبک های طراحی متعددی وجود داشته است ، اما ما محبوب ترین و پرطرفدارترین ها را ذکر خواهیم کرد.

سبک دکوراسیون ساحلی

ساحلی برای کسانی که می خواهند ساحل و نمایی از دریا را وارد زندگی روزمره خود کنند، سبک کاملی است. این طرح شامل رنگ های سفید، آبی، سبز و نارنجی است. لوازم جانبی شامل صخره های اقیانوسی قاب دار، صدف های دریایی، عناصر چوبی و مبلمان معمولی برای ایجاد فضایی آرامش بخش است.

دکوراسیون به سبک مدرن

طراحی مدرن یک سبک شیک است که سادگی را برجسته می کند. دکوراتورها از رنگهای سفید، خاکستری و سیاه به عنوان رنگهای اصلی استفاده می کنند. طرح ها تمیز و بدون شلوغی هستند. خطوط مستقیم و پررنگ ترجیح داده می شود. از عناصر و مواد جانبی طبیعی مانند قاب چوبی ، دکوراسیون فلزی و مبلمان استفاده می شود. اما در کنار این سبک، سبکی دیگر نیز وجود دارد که به سبک دکوراسیون معاصر معروف است اما معاصر تنوع نرم تری در طراحی مدرن است. اغلب با مدرن اشتباه گرفته می شود زیرا ظاهر تمیز و خطوط مستقیم نیز دارد. این اجازه می دهد تا برای رنگ های پررنگ، ملایم و خنثی استفاده شود. طراحی معاصر با طراحی مدرن متفاوت است زیرا سبک آن همیشه در حال تغییر است. این بر طرح ها و روندهای حال حاضر تمرکز می کند. آنچه امروزه طراحی معاصر را مشخص می کند ممکن است در آینده با تغییرات بسیار متفاوت تری همراه باشد.

سبک دکوراسیون صنعتی

سبک دکوراسیون صنعتی به خوبی با پروژه های مسکونی سازگار است مشاغل تجاری بزرگ به ندرت از دکوراتورهای داخلی برای به روز رسانی لابی یا سالن کنفرانس درخواست می کنند. عناصر یک اتاق – کف بامبو یا چوب پنبه، یا کاشی های شیشه ای بازیافتی – تا ظاهر یک فضای تزئین شده را تازه کنند.

سبک دکوراسیون کلاسیک

سبک دکوراسیون کلاسیک شامل مبلمان خوب ساخته شده با جزئیات مانند منبت و پایه های کنده شده یا وهمچنین قطعات با جزئیات تزئینی، گاهی اوقات با تأثیر گل و یا طراحی های متفاوت است. پارچه هایی که دارای بافت و الگوهای ظریف هستند و نوارهایی با رنگ بلوک مخلوط شده اند، انتخاب های محبوبی هستند.

هنگام تزئین داخلی به سبک کلاسیک، باید تعدادی از الزامات را رعایت کنید. این ویژگی با هماهنگی، تقارن و مواد گران قیمت و با کیفیت بالا در تمام جزئیات، از مواد تکمیل تا لوازم جانبی، مشخص می شود. برای عناصر داخلی کلاسیک دکور مجسمه ها، شمعدان، لوستر با آویز، قالب گچ، نقاشی و آینه است. اگر یک فضای داخلی کلاسیک را انتخاب کرده اید، باید مطمئن شوید که رنگ بندی ملایمی دارد بدون سایه های پر زرق و برق، بیشتر سایه های بژ و کرم اما ممکن است استثنا وجود داشته باشد. با کمک رنگ، می توانید به ویژگی های مهمی که این سبک را مشخص می کند، دست یابید. برای کلاسیک ها مهم است که احساس غنی، باشکوه، برازنده داشته باشیم. همچنین همه رنگهای گرم خنثی مانند ماسه ای، زیتونی، سایه های قهوه ای و ترکیبی از این رنگها مناسب هستند. اما نمی توان با تعداد زیادی رنگ و جزئیات بیش از حد این سبک را اجرا کرد. برای حذف یکنواختی، می توانید برای تزئین از گچ تزئینی، نقاشی، پارچه استفاده کنید و مواد انتخاب شده می توانند یک الگوی زیبا داشته باشند. در فضای داخلی کلاسیک، باید توجه زیادی به سقف و کف شود. مواد باید فقط از کیفیت بالایی برخوردار باشند. برای اتمام سقف توصیه می شود از مدل سازی، نقاشی استفاده کنید، که از آنها می توانید یک اثر هنری واقعی ایجاد کرد.

برای ایجاد یک فضای داخلی کلاسیک ، باید به یاد داشته باشید که نباید جزئیات غیر ضروری وجود داشته باشد، اما توجه خاصی به جزئیات نیاز دارد!!!! زیرا می تواند تصویر کلی را افزایش دهد. برای تأکید بیشتر بر سبک کلاسیک، باید انتخاب نور را جدی بگیرید. در این مورد، باید به لوسترهای حجمی مجلل ساخته شده از کریستال یا شیشه گران قیمت توجه کرد. تناسب خوبی در این سبک لوستر با شمع های تزئین شده و همچنین لامپ هایی که با نقوش گلدار، شمعدان، چراغ های کف با آویزهای کریستالی تزئین شده اند.

معرفی نوع دکوراسیون چینی

در نهایت بهتر است برای اجرا کردن هر سبک دکوراسیون داخلی با مشاورین و متخصصین در این زمینه مشورت شود و کار را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنند چرا که تمامی اصول و قواعد را به درستی به کار می برند.

طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد و یا شهرهای مختلف ایران توسط تیم معماری نیما بلواسی با بهترین کیفیت، بهترین متریال ها و مصالح عالی اجرا می شوند که سلیقه و خواست مشتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. آگاهی از قیمت اجرای دکوراسیون داخلی و تعرفه طراحی داخلی را می توانید با دریافت مشاوره بر اساس متراژ نوع سبک و متریال هایی که قرار است استفاده شوند را به دست آورید و براساس آن تصمیم گیری نهایی را انجام دهید.