11
خرداد

اخبار معماری،طراحی خانه مسکونی، دکوراسیون داخلی، گرین وال و روف گاردن


طراحی خانه مسکونی این روزها به سمت و سوی طراحی های مدرن؛ کلاسیک و مینیمالیسم روی آورده است. برخی افراد ترجیح می دهند که سبک دکوراسیون داخلی منازل و طراحی ساختمان مسکونی ویلایی آنها ساده بوده و جنبه اشرافی و تجملاتی نداشته باشد چرا که نیاز به آرامش بیشتری را در مکان های ساده احساس می کنند و از شلوغی منازل رضایت ندارند. اجرای گرین وال، بام سبز یا همان دیوار سبز و روف گاردن به خاطر کمبود فضای سبز در شهرها و کشورها و نیاز اساسی انسان به طبیعت بسیار این روزها در طراحی و معماری ساختمان های مسکونی به چشم می خورد و افراد به نسبت چندین سال گذشته از گل و گیاهان سبز بیشتر استفاده می کنند.

در خبر معماری که امروز راجع به آن صحبت می شود در مورد یک خانه به سبک مدرنیسم و نوع طراحی خانه مسکونی صحبت خواهیم کرد و طراحی داخلی آن را از زبان معمار این پروژه شرح خواهیم داد. در سایت دکوراسیون داخلی و معماری نیما بلواسی می توانید به روزترین و جدیدترین طراحی منزل مسکونی را مشاهده کنید.
زیباترین دکوراسیون داخلی منزل
توسط تیم حرفه ای حاضر در سایت اجرا شده اند که با رعایت طراحی ها و اصول ساختمان سازی در سال های اخیر و البته به کارگیری بهترین و با کیفیت ترین مصالح به شما این امکان را می دهد تا مدل های متفاوتی از طراحی در انواع ساختمانهای مسکونی، تجاری، فرهنگی، هتل، رستوران، باغ، تالار و … مشاهده کنید.

اخبار معماری ایران و جهان
طراحی ساختمان مسکونی ویلایی | گرین وال | بام سبز | زیباترین دکوراسیون داخلی منزل | سبک مینیمالیسم | سایت دکوراسیون داخلی و معماری نیما بلواسی
اخبار معماری
انواع نورپردازی داخلی
انواع نورپردازی داخلی
تازه های معماری

شرح نمونه خانه مسکونی به سبک مدرنیسم

طراحی مسکونی شخصی ترین نوع معماری است. این که منعکس کننده سبک زندگی یا شخصیت کسانی است که در آنجا زندگی می کنند، یا فضایی مناسب برای میهمانان و جمع شدن آنها کنار یکدیگر، خانه ها منعکس کننده ما هستند.

این خانه مسکونی طراحی شده به وسیله Takashi Yanai است که در استودیوی معماری مشغول به فعالیت است و طراحی مدرنیست کالیفرنیا و استفاده از عناصر ژاپنی یک طراحی ترکیبی و بسیار جذابی را به وجود آورده است.

در ادامه با مشاهده تصاویر می توان به مواردی که در این نوع طراحی منزل مسکونی به کار گرفته شده، بررسی های بیشتری انجام داد. با سایت معماری نیما بلواسی همراه باشید تا در ادامه به ذکر موارد مهم این نمونه طراحی بپردازیم.

نورپردازی داخلی مدرن منزل

به تازگی نورپردازی داخلی منزل یکی از روش هایی است که حتما در دکوراسیون داخلی در نظر گرفته می شود. البته نورپردازی خانه از مدت زمان بسیار دور به شکل های مختلفی انجام می شده و افراد رفته رفته از نورهای مخفی و یا چراغ های بسیار کوچک در بعضی مکان ها استفاده می کردند.

نورپردازی داخلی مدرن در هر قسمتی از خانه می تواند اجرا شود و البته بسته به نوع نورپردازی بهتر است با کمک تیم طراحی داخلی بهترین و مناسبترین قسمت در نظر گرفته شود.

به عنوان نمونه برای اتاق خواب می توان از نورپردازی در کنار تخت و آینه استفاده کرد که بهترین رنگ نور مصنوعی برای اتاق خواب، رنگ آبی می باشد که فضایی بسیار شیک و آرامش بخشی را خلق میکند.

در مقابل نورپردازی با رنگ قرمز باعث می شود حس استرس افراد بیشتر شده و کمی دچار اختلال اخلاقی شوند و هیجان آنها بیشتر شود که این مورد برای اتاق خواب مناسب نیست.

خانه هایی که به سبک مینیمال و مدرن طراحی می شوند نوع نورپردازی آنها به شکل تورفتگی های سقف و یا حال خطی می باشد که در اتاق نشیمن، اتاق خواب، پذیرایی به شکل لامپ های هالوژنی و نور مخفی کار می شوند.

استفاده از چراغ های ریلی و یا چراغ های دست ساز نیز برای نورپردازی بسیار جذاب و زیبا بوده و می توان در پشت تلویزیون در طراحی ساختمان مسکونی ویلایی استفاده کرد.

از دیگر مدل های نورپردازی می توانید به شکل چراغ های دست ساز در گوشه کنار منزل استفاده کنید که هم عنوان دکوریجات داشته و هم می تواند جنبه روشنایی و کاربردی داشته باشد.

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

طراحی دکوراسیون به سبک مدرن که در این نمونه طراحی ساختمان مسکونی مشاهده می کنید کاملا سبک مدرنیسم را نشان می دهد.

تعریف سبک دکوراسیون مدرن به این صورت است که در اصلاح انگلیسی آن یعنی Modern، می توان تازگی و یا عامیانه آن، تازه مد شده را مثال زد. منظور از این سبک مد شدن موارد جدیدی است که افراد در یک بازه زمانی به شدت از آن استفاده می کنند.

اما در مقابل هستند افرادی که تعریف دکوراسیون مدرن به شکل بالا را کاملا درست نمی دانند و تایید نمی کنند چرا که معتقدند این سبک دکوراسیون تا سالهای سال هم مورد استفاده قرار میگیرد.

دکوراسیون مدرن با استفاده از ابزار و لوازم مدرن و جدید شکل می گیرد و علاقه مندان بسیار زیادی را دارد که از این سبک به صورت تکرار استفاده می کنند.

دکوراسیون داخلی به سبک مدرنیسم نشان دهنده سادگی یک نوع چیدمان است که البته بسیاری از افراد مفهوم کلی سبک مدرن را با سبک مینیمالیسم و البته سبک کلاسیک اشتباه می گیرند. به طور کلی هر سه این سبک ها از اصول و قواعد تقریبا مشابهی برخوردار هستند.

در سبک طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن از مبلمان های کلاسیک و ساده استفاده می کنند چرا که دیگر مبلمان سلطنتی با تاج وتخت های بسیار بزرگ در این سبک مفهومی ندارد و همچنین شما در این سبک وجود تابلوهای پر نقش و نگار و شلوغ را مشاهده نخواهید کرد.

علاوه بر موارد بالا، انتخاب کف پوش های ساده و کلاسیک، انتخاب کاغذ دیواری با کمترین طراحی، استفاده از رنگ های خنثی و هم طیف، نورپردازی های کوچک و مخفی، گچبری های ساده و … را می توان به کار برد تا کلکسیون یک سبک مدرن ایجاد شود.

اجرای گرین وال | اجرای روف گاردن

منظور از گرین وال همان دیوار سبز است که بسیار رواج پیدا کرده است و یکی از جذاب ترین روش هایی است که افراد می توانند استفاده کنند و فضای سبز را به منازل خود بیاورند.

دیوار سبز به قسمتی از دیوار مربوط می شود که با پوشش گیاهی تزئین شده و با گیاهان و گل هایی که در آپارتمان ها شرایط رشد دارند، اجرا می شوند.

اجرای دیوار سبز نیازمند اصول و قواعد خاصی است که باید توسط طراح داخلی انجام شود تا علاوه بر جنبه زیبایی، بتواند سالم سازی محیط خانه را انجام داده و آب رسانی آن نیز درست انجام شود.

از دیوار سبز می توانید در فضای داخلی منازل، طراحی دیوارهای داخلی و بیرونی ساختمان، طراحی دیوار حیاط و یا خانه های ویلایی استفاده کرد.

گیاهان مناسب برای اجرای دیوار سبز یا Green Wall

گیاهان آپارتمانی باید به درستی در طراحی خانه مسکونی انتخاب شوند تا در شرایط خاص رشد و زیبایی خود را حفظ کرده و ادامه حیات داشته باشند. به عنوان نمونه می توان از گیاهانی که در زیر به آنها اشاره شده استفاده کرد:

  • مریم گلی
  • یاسمن
  • ساکولنت
  • اسفناج
  • اسکینانتوس
  • دراسینا Dracaena
  • عروس چمن
  • سرخس شمشیری
  • سرخس لانه پرنده ای
  • پوتوس طلایی
  • پاپیتال

اجرای روف گاردن یا بام سبز

Roof Garden یا بام سبز، همانطور که گفته شد، مناسب ترین گزینه برای آوردن طبیعت به خانه و ساختمان های متفاوت و همچنین طراحی ساختمان مسکونی ویلایی است. با وجود ساختمان های چندین طبقه، آسمان خراش ها و مجتمع های تجاری وجود فضای سبز و درختان بسیار کم احساس می شود.

استفاده کاربردی از بام خانه ها و یا بام ساختمان های اداری و تجاری برای تایم های استراحت و لذت بردن از فضای سبز بسیار کارآمد است و حس بسیار خوبی را در افراد ایجاد میکند.

در طراحی روف گاردن یا بام سبز، پشت بام خانه ها و ساختمان ها را در نظر می گیرند و با قرار دادن چمن مصنوعی یا طبیعی، گل ها و یا درختچه های کوچک بام خانه ها را طراحی می کنند. معمولا به انتخاب طراح و خود فرد ممکن است تمامی قسمت بام یا بخشی از آن را برای اجرای روف گاردن در نظر بگیرند و البته در این مدل از معماری سبز در طراحی خانه مسکونی باید نوعی از گیاهان مورد استفاده قرار بگیرد که بتوانند در شرایط گرما، سرما، خشکی و آب و هوای مختلف دوام بیاورند.

مهمترین مواردی که در تصاویر این خانه مسکونی به چشم میخورد، در این مطلب سعی شد توضیحاتی خلاصه برای آن ارائه شود. بهترین نوع طراحی هر ساختمانی تنها به وسیله یک پلان ساختمان مسکونی یا تجاری اصولی و دقیق قابل اجرا می باشد که قاعدتا وجود یک معمار و طراح داخلی متخصص و حرفه ای در پیاده سازی آن نقش بسزایی خواهد شد.

هزینه پروژه های ساختمانی و طراحی خانه مسکونی یکی از مواردی است که هر صاحب پروژه چالش های زیادی برای آن دارد. از طرفی انتخاب نمای ساختمان، نمای داخلی و دکوراسیون و از طرفی دیگر هزینه های اجرای این موارد،

اما در سایت نیما بلواسی می توانید تمامی موارد را در بهترین کیفیت و طراحی، با به کارگیری بهترین نوع مصالح ساختمانی در اختیار داشته باشید. چرا که هزینه نمای ساختمان و همچنین هزینه طراحی داخلی و دکوراسیون بر اساس بهترینها به شما ارائه خواهد شد.

برای برقراری ارتباط با شماره هایی که در انتهای سایت درج شده است می توانید ارتباط برقرار کرده و یا ثبت پروژه ساختمانی خود را از طریق این لینک می توانید انجام دهید.