31
تیر

چند سبک متفاوت طراحی دکوراسیون داخلی

برای همه ما تا به حال پیش امده است که هنگام مشاهده دکوراسیون داخلی و یا نمای یک ساختمان به وجد آمده باشیم. این جادوی بسیار خاص است که با چیدمان هوشمندانه وسایل و تزئینات به جا و خاص زیبایی را برای یک مکان چه پذیرایی، چه آشپزخانه و چه اتاق خواب معنی کنیم. این پتانسیل خارق العاده هنر طراحی دکوراسیون داخلی را به یک حرفه و صنعتی پر سود تبدیل کرده است. محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی به این دلیل پرطرفدار هستند که افراد زیادی برای طراحی های داخلی در موارد مختلف مانند:  طراحی داخلی هتل، طراحی داخلی فضای اداری و … از آن استفاده می کنند. بهترین تیم معماری در مشهد همراه با جدیدترین و به روز ترین طراحی ها در این زمینه بهترین مشاوره و بهترین خدمات را به شما ارائه می دهند!

گذشته از این، شاید فکر کنید مقصود این حرفه فقط زیبایی است؛ اما هدف و دستاورد اصلی و ارزشمند این رشته علاوه بر بهبود فضای داخلی، بهتر کردن کارکرد روانی و فیزیکی محیط برای راحت تر کردن زندگی و  فعالیت در  آن مکان است. با این حال باید دانست که عدم توجه به طراحی دکوراسیون داخلی یا شما را با فضایی غیر قابل استفاده رها میکند و یا اجازه ی بهترین و کامل ترین استفاده از فضا را از شما میگیرد.

طراحی داخلی آشپزخانه

  1. سبک ایرانی اسلامی یا ایرانی سنتی
  2.  بی شک از آشنا ترین سبک های طراحی دکوراسیون داخلی به ویژه برای ما ایرانیان سبک ایرانی سنتی است که با ویژگی ها و المان های خاص جغرافیای کشورمان و مهم تر از آن تاثیر پذیری از اقوام مختلف غوغای خاصی در چیدمان و زیبایی محل زندگی به پا میکند.

چند سبک متفاوت طراحی دکوراسیون داخلی | محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی | بهترین تیم معماری و طراحی مشهد نیما بلواسی

پایه و اساس این سبک بسیار پایبند به نقوش و همچنین صنایع دستی خاص ایران میباشد. با توجه به این موضوع همانطور که انتظار می رود وسایلی مانند ظروف مسی، پارچه و سبد و ظروف دستبافت، استفاده از سرامیک و سفال، پشتی، گل و گیاه طبیعی و حتی کتاب شعر مخصوصا دیوان حافظ در جای جای فضای مورد استفاده به چشم می آید. از این رو بازتاب خاصی از فرهنگ، سنت، اداب و رسوم و عقاید ایرانیان منعکس میکند.

نکته قابل توجه دیگر در سبک ایرانی سنتی تلفیق آن با سبک مدرن با استفاده از المان های سبک سنتی است که به نوبه خود جالب به نظر می آید.

با بهترین طراحان داخلی مشهد می توانید به روز ترین نمونه ها و طراحی ها را در اختیار داشته باشید، اگر جزء افرادی هستید که احساس می کنید قیمت طراحی دکوراسیون داخلی می تواند تاثیر زیادی بر روی تصمیم شما داشته باشد حتما با بهترین تیم طراحی و معماری در مشهد مشاوره داشته باشید تا اصولی ترین راهنمایی ها را دریافت کنید.

  1. سبک مدرن

سبک مدرن هدف خاصی را دنبال میکند و آن سادگی در عین زیبایی است. طوری که خطوط مستقیم و مشخص با پالت های رنگی ساده در کنار هم می نشینند؛ طراحی خارق العاده ای رقم می زند.

چند سبک متفاوت طراحی دکوراسیون داخلی | محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی | بهترین تیم معماری و طراحی مشهد نیما بلواسی

از ویژگی های منحصر به فرد آن این است که از رنگ ها کمترین استفاده صورت می گیرد و همچنین از احجام ساده و کشیده بهره گرفته می شود. رنگ های مورد استفاده اکثرا سفید، طوسی و رنگهای خنثی هستند و صافی و صیقلی و شفافیت و براق بودن عناصر بی نظیری هستند که جلا و خاص بودن را به این سبک هدیه داده اند.

با این تفاسیر میتوان دریافت  سادگی زیاد از حد مورد نظر بوده و تمام وسایل موجود در دکوراسیون با حداقل تزئینات به کار میرود.

  1. سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یاد آور سه عنصر اساسی است که عبارت اند از تقارن که مهم ترین است، نظم و ترکیب رنگی خاص. استفاده از رنگ های طلایی، کرم و بژ در این سبک بسیار رواج دارد و بسیاری از وسایل دکوراتیو، مبلمان و اکسسوری ها بهتر است بزرگ و دارای برجستگی باشند. حرف از مبلمان شد و باید ذکر کرد در این سبک مبلمان دارای نقوش با پیچ و خم ظریف و حکاکی های هنرمندانه است. علاوه بر اینها، وسایل چوبی عضو جدایی ناپذیر و وفادار به این سبک است و تزئینات ظریف و پر زرق و برق پای ثابت این مدل طراحی است. این سبک برای فضاهای بزرگ کاربردی است و نباید فکرش را برای منازل کوچک کنید.

  1. چند سبک متفاوت طراحی دکوراسیون داخلی | محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی | بهترین تیم معماری و طراحی مشهد نیما بلواسی
  2. سبک مینیمال

واژه مینیمال برای اکثرمان آشناست و تا حدودی عموم مردم به صورت بصری با آن آشنایی دارند. در وهله اول باید گفت که این سبک شبیه به سبک مدرن است و تاکید آن بر طراحی کاربردی است. یکی از شگفتی های آن ممانعت این سبک از به هم ریختگی و شلوغی و خفه بودن فضا است که این ویژگی به تنهایی تاثیر به سزایی بر روحیه و روان انسان می گذارد.

چند سبک متفاوت طراحی دکوراسیون داخلی | محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی | بهترین تیم معماری و طراحی مشهد نیما بلواسی
محبوب ترین سبک دکوراسیون داخلی

شکل و طراحی اثاثیه ساده هست و حالتی باز و مرتب همراه با نور زیاد مهمان خانه می شود. طیف رنگ های خنثی همانند سبک مدرن مورد استفاده در سبک مینیمال است و رنگ غالب آن سفید می باشد.

به طور کلی میتوانیم سبک مینیمال را از روی نداشتن زرق و برق و همچینین استفاده از رنگ های متضاد برای شکستن دیوار یکنواختی شناخت.

  1. سبک معاصر

سبک معاصر بسیار سبکی انعطاف پذیر و سلیقه ای است. شخصی سازی های کاربر در استفاده از المان ها و اشیا مختلف آنچنان دست فرد در به واقعیت تبدیل کردن دکوراسیون رویایی درون ذهن خود باز گذاشته که این مدل از طراحی دکوراسیون داخلی را به یک سبک مجزا تبدیل کرده و طرفدارانی را برای خود پدید اورده است.

چند سبک متفاوت طراحی دکوراسیون داخلی | محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی | بهترین تیم معماری و طراحی مشهد نیما بلواسی

از این رو ما با سبکی فاقد قانون و اساس خاصی رو به رو هستیم که پیروی ویژه ای از مد میکند. قانون شکنی هایی که هارمونی کاملی را به ظهور می رساند.

  1. سبک ساحلی

یکی از سبک هایی که در گذشته به جغرافیای دریایی و ساحلی بسیار وابسته بود سبک ساحلی بود. اما این سبک با جذابیتی همراه بود که امروزه طرفداران آن خواستار پیاده سازی آن در فضا های شهری هستند. با این مقدمه پی میبریم که این سبک در شهر ها به صورت چشم گیری رواج پیدا کرده است.

اشیا و تزئینات مربوط به ساحل و دریا، مبلمان چوبی و حصیر و عناصر دریایی مثل صدف دریایی ، عروس دریایی و مرجان های خشک شده به همراه اکسسوری هایی با نماد دریا مانند مجسمه مرغ های دریایی وکشتی از جمله اجسام و عناصر کلیدی در طراحی دکوراسیون ساحلی است که به کاربر حال و هوای دریا و ساحل را القا میکند.

با این توضیحات نکات ضروری در مورد شناخت این سبک دریافت حس و حال ساحل و توجه به المان ها و رنگ های به یاد آورنده ساحل است.

چند سبک متفاوت طراحی دکوراسیون داخلی | محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی | بهترین تیم معماری و طراحی مشهد نیما بلواسی

در کل طراحی دکوراسیون داخلی طیف گسترده ای از انتخاب ها پیش روی فرد می گذارد و این هنرخود فرد و یا متخصص آن است که چیدمانی منحصر به فرد را پدید آورد و هنر خود را به گونه ای در دکوراسیون فضای مورد نظر تزریق کند. سبک های گوناگون دسته بندی هایی هستند که طرفدار مشترک زیادی را به خود اختصاص داده اند و محبوب شئه اند. با این حال شما محدود به چند سبک پایه و پر طرفدار نیستید و میتوانید با چاشنی خلاقیت خود دکوراسیون بی نظیری را طراحی کنید و یا منجر به ایجاد سبکی نو در این زمینه شوید.