25
تیر

مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون پذیرایی خانه شما

مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون پذیرایی خانه را بهتر است قبل از دست زدن به هر کاری برای ایجاد تغییرات در خانه بدانید. شما اگر می خواهید زیباترین دکوراسیون پذیرایی را داشته باشید بهتر است از اصول دکوراسیون پذیرایی اطلاع کامل داشته باشید زیرا در صورت با رعایت نکردن این اصول همیشه احساس می کنید یک جای کار طراحی منزل شما مشکل دارد. ما پیشنهاد می کنیم که بعد از آشنایی با اصول طراحی پذیرایی به دنبال انتخاب مدل طراحی دکوراسیون پذیرایی باشید تا در نهایت بتوانید به یک پذیرایی شیک و ساده برسید که برای شما در کمترین میزان هزینه شکل گرفته باشد.

ارتباط چیدمان خانه با ذهن

شما می توانید با پیروی از اصول دکوراسیون پذیرایی چیدمانی دلنشین داشته باشید. اگر در طراحی پذیرایی خانه خود بخواهید از مجسمه یا گل هایی که صرفا شیک یا گران قیمت هستند استفاده کنید شما علاوه بر شلخته کردن فضا در واقع ذهن خودتان را هم شلوغ می کنید زیرا اگر فضای خانه باب میل شما نباشد هیچ وقت به آرامش ذهنی نخواهید رسید و بهتر است بدانید هرکدام از وسائلی در اطراف شما قرار دارد مو رد پسندتان نباشد و در جای درستی نیز قرار نگرفته باشد یک فرکانسی تولید می کند که موجب آشفتگی روح و روان شما خواهد شد. ما در ادامه مطلب به مسائلی که در چیدمان مناسب خانه نقش دارند می پردازیم.

چگونه بازسازی یک ساختمان در مشهد انجام می شود؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

نقطه کانونی پذیرای منزل شما

به عنوان یکی از مهمترین کارها ما پیشنهاد می کنیم که در مراحل اولیه طراحی نقطه کانونی پذیرایی منزل خود را پیدا کنید. شما می توانید برای این کار یکی از المان های سالن پذیرایی را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید و بقیه وسایل را بر مبنای آن بچینید. تعدادی از وسایل که می توانند گزینه خوبی برای نقطه کانونی بودن باشند که عبارت اند از:

پرده سالن پذیرایی

فرش، شومینه

مبل

لوستر

مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون پذیرایی زیباترین پذیرایی شیک و ساده | مدل طراحی دکوراسیون پذیرایی | اصول دکوراسیون پذیرایی

رنگ دیوارها

اگر شما رنگ دیوارها را خوب انتخاب کنید در واقع درب خانه تان را برای شادابی همیشگی باز کرده اید. دقت داشته باشید که صرفا برای اینکه پذیرایی تان را بزرگتر نشان دهید نیازی نیست دیوارهای آن را سفید کنید. شما می توانید با انتخاب رنگ هایی مثل یاسی، صورتی روشن، سبز روشن و حتی پتینه های با تم رنگی روشن نیز این تصور را ایجاد کنید که فضای پذیرایی خانه تان بزرگتر است و همچنین شادابی بیشتری نیز دارد که در بلند مدت تاثیر خوبی در روحیه افراد خانه می گذارد. البته مدل طراحی دکوراسیون پذیرایی نیز در این مسئله تاثیر گذار است. اجرای نما سنگ ساختمان مسکونی و اصول مهم آن را بهتر بدانید!

نقش فرش در دکوراسیون پذیرایی خانه

ما پیشنهاد می کنیم که در مورد فرش پذیرایی منزل خودتان این نکات را رعایت کنید زیرا به شدت در زیبایی خانه تاثیر خوبی دارد. اما بهتر است بدانید که انتخاب فرش جزء مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون پذیرایی خانه به شمار می آید و حتما این مسئله را در زمان طراحی جدی بگیرید.

  • اگر فرش نقطه کانونی پذیرایی شما نیست پس بهتر است آن را با رنگ های خنثی و روشن تهیه کنید.
  • اکثر خانم ها فکر می کنند که انتخاب فرش های پر نقش بسیار جذاب و جالب است اما کاملا در اشتباه هستند زیرا این امر در زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر منفی دارد.
  • همیشه سعی کنید که فرش پذیرایی خانه شما کوچکتر از اتاق باشد. ما پیشنهاد می کنیم که لبه های فرش ۱۳ تا ۴۵ سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشند.
  • مبل ها را طوری روی فرش بگذارید که پایه های جلویی آن تا نیمه روی فرش قرار بگیرد که در نظر دیگران جلوه زیبایی داشته باشد و آنها را با زیباترین طراحی دکوراسیون پذیرایی رو به رو کند.

نور و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی

به هیچ عنوان نمی توان نقش نور پردازی را در زیبا سازی فضای داخلی دکوراسیون داخلی پذیرایی نادیده گرفت. اگر می خواهید نورپردازی مناسبی برای سالن پذیرایی منزل خود داشته باشید حتما از رنگ های سفید و زرد استفاده کنید. استفاده از لامپ های کم مصرف صورتی و نارنجی و رنگ آبی می تواند آرامش خاصی را به پذیرایی شما هدیه کند. محل استفاده این لامپ ها در پشت سقف کاذب یا بالای میز کانتر آشپزخانه است.

دکوراسیون به رنگ نارنجی

آباژور و مهمانی ها

اگر شما اهل مهمانی گرفتن هستید دقت داشته باشید که نورپردازی آباژورها برای مهمانی شب بسیار گزینه مناسبی است و شما می توانید از آن استفاده کنید. البته اگر خانه شما شمالی است و در طول روز نیز با مشکل کمبود نور دست و پنجه نرم می کنید می توانید از نور مستقیم لوستر ها در مهمانی روز استفاده کنید تا دیگر این مشکل را نداشته باشید.

مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون پذیرایی
مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون پذیرایی

مبلمان مناسب پذیرایی

مبلمان پذیرایی از اجزا مهم پذیرایی به حساب می آید که شما می توانید آن را به عنوان یکی از نقاط کانونی نیز در نظر داشته باشید گذشته از این موضوع برای تهیه آن بهتر است با یک طراح دکوراسیون داخلی نیز مشورت کنید. مبلمان هم مثل بقیه وسایل نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. سعی کنید در نگهداری مبلمان به شدت دقت به خرج دهید زیرا تهیه دوباره آن برای شما گران تمام خواهد شد. حالا برای اینکه بتوانید بهتر از مبلمان خانه استفاده کنید ما پیشنهاد می کنیم که از مقداری واکس چوب و در نبود آن از روغن مایع و پارافین مایع استفاده کنید و با پنبه آنها را روی چوب مبلمان بمالید تا چوب ها دیرتر دچار پوسیدگی شوند. برای مبلمان هم پیشنهاد می کنیم که ماهی یکبار آن را با بخارشو یا شامپو فرش تمیز کنید.

نکات مهم در مورد مبلمان

  • دقت کنید در چیدمان مبلمان منزل در درجه اول این نکته مهم است که رفت و آمد هیچ دشواری نداشته باشد. منظم چیدن مبلمان به شدت در زیبایی آن در چشم مخاطب تاثیر دارد که در نهایت شما را پذیرایی ساده و شیک روبه رو می کند.
  • یک باور غلط در میان بیشتر خانم هاب خانه دار جا افتاده است که هر چه مبلمان بزرگتر باشد زیباتر است. شما باید در هنگام خرید مبلمان به تناسب آن با طراحی دکوراسیون پذیرایی منزلتان دقت کنید تا هارمونی خوبی را ایجاد کند نه اینکه صرفا جای بیشتری را بگیرد.
  • اگر می خواهید مبلمان تان نقطه کانونی خانه شما باشد ما پیشنهاد می کنیم که یک مبل دو نفره متفاوت ولی متناسب با مبلمان را انتخاب کنید و باقی مبلمان خود را در اطراف آن بچینید این امر کمی حال و هوای مدرن به منزل شما می دهد.