08
مرداد

طراحی دکوراسیون اتاق هتل های لاکچری

هتل ها برای اکثر افرادی که اهل مسافرت هستند جزء جدا نشدنی و ثابت سفر هستند. حال این پرسش پیش می آید برای شما کدام قسمت هتل مهم ترین و اصلی ترین فاکتور برای انتخاب یک هتل برای اقامت است؟ و یا اینکه واقعا چطور طراحی دکوراسیون اتاق هتل های لاکچری انجام می شود؟ مطمئنا دکوراسیون داخلی اتاق هتل یکی از مواردی است که ارتباط مستقیم با مسافر را دارد و بعد از یک مسافرت طولانی قصد دارد ساعت هایی را در آن به استراحت بپردازد! آیا نورپردازی اتاق هتل به شکلی هستند که آرامشبخش باشند، آیا چیدمان تخت و مبلمان اتاق هتل به گونه ای انتخاب شده است که فضاها را هم لوکس و منظم جلوه دهد یا خیر!!! در ادامه به جزئیات بیشتری از این موارد خواهیم پرداخت.

بی شک اتاق های یک هتل سهم زیادی از تجربه شما در ان هتل را به خود اختصاص می دهند. پس به طبع طراحی این بخش از هتل از پلان و معماری تا طراحی دکوراسیون و انتخاب وسایل و تزئینات آن بسیار حائز اهمیت است.

در این مطلب میخواهیم به نحوه طراحی دکواسیون یک هتل لاکچری و شیک بپردازیم و ببینیم اتاق یک هتل چگونه به آن چیزی تبدیل می شود که ما میبینیم.

طراحی دکوراسیون اتاق هتل های لاکچری دکوراسیون داخلی اتاق هتل نورپردازی اتاق هتل چیدمان تخت و مبلمان اتاق هتل
چیدمان تخت و مبلمان اتاق هتل را همانطور که در تصویر نیز مشاهده می کنید در کلاسیک ترین حالت ممکن انتخاب شده است و هدف از این نوع سبک این بوده که فرد بتواند تمامی خسنگی روزانه خود را در هتل بعد از یک مسافرت طولانی و یا گشت و گذار در خیابان ها را داشته باشد. نورپردازی اتاق هتل نیز با استفاده از نور طبیعی خورشید به راحتی تامین شده و برای دید در شب نیز از دو چراغ خواب و تنها یک لوستر ساده انتخاب شده است.

دکوراسیون داخلی اتاق هتل

در طراحی اتاق یک هتل لاکچری اولین چیزی که باید در مرکز توجه باشد؛ شیوه طراحی اتاق به گونه ای که ارامش و حس امنیت را به مهمان انتقال دهد است. مهمان هنگام ورود به اتاق باید غرق در آسایش شود تا بتواند با اسودگی خاطر از اقامت خود لذت ببرد.

با توجه به هدف ذکر شده از طراحی اتاق هتل، میتوانیم از برخی وسایل کاربردی مانند حوله و پتو اضافی و یا دمپایی های کاغذی ساده راحتی و ارامش را برای مهمان به ارمغان بیاوریم. همچنین میتوانیم فضاهایی مانند میزی برای مطالعه، غذاخوردن و … را به صورت مختصر و جمع و جور تعبیه کرد.

به عنوان گام اول باید ابعاد و فضای اتاق را در نظر گرفت و برنامه ریزی دقیقی درباره اعمال اجرایی برای طراحی دکوراسیون اتاق هتل ترتیب داد. این امر بسیار مهمی است که موجب تمیز انجام شدن کار می شود و مشکلات احتمالی که در اواسط اجرای کار ممکن است به وجود آید را کاهش می دهد. از جمله قسمت های اصلی که در طراحی یک هتل باید در نظر گرفت می توان به تخت خواب، حمام و سرویس بهداشتی، تلویزیون، میزی برای مطالعه، مبلمان و سرویس بار که امکانات خورد و خوراک محدودی را ارائه می دهد؛ اشاره کرد.

طراحی دکوراسیون اتاق هتل های لاکچری دکوراسیون داخلی اتاق هتل نورپردازی اتاق هتل چیدمان تخت و مبلمان اتاق هتل

استفاده از مبلمان و جایگذاری مناسب تخت خواب هم از مهم ترین نکات طراحی یک اتاق با لول بالا و لاکچری است. استقرار تخت خواب باید انچنان ظریف و با دقت باشد که فرد هنگام استراحت هم منظره خوبی را در دید داشته باشد و هم در فضای بسته و خفه نباشد تا آرامش فرد به بالاترین درجه برسد. تخت و بالشت های آن نقش مهمی در به وجود آمدن این آرامش دارند و باید راحت وو نرم باشند تا مهمان هنگام استراحت بر روی ان آزرده نباشد. همچنین برای فضاهای کوچک میتوان از تخت خواب های تاشو استفاده کرد که بهینه ترین استفاده را از فضای کلی اتاق داشت.

همچنین برای تزئین تخت خواب می توان از رو تختی و کوسن با طرح های زیبا و چشم نواز استفاده کرد تا جلوه خوبی در چشم داشته باشد. باید به این نکته توجه داشت که روتختی و در کل اتاق های هتل هر روز باید نضافت شوند و پاکیزگی ان ها به طور مداوم حفظ شود.

مبلمان نیز باید اندازه ای جمع و جور و مناسب با فضای اتاق داشته باشد و از بابت راحتی از سطح بالایی برخوردار باشد.

رنگبندی و انتخاب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ در نتیجه باید به هماهنگ سازی رنگ وسایل مختلف داخل اتاق هتل پرداخت. به همین منظور می توان از رنگ های مکمل و یا رنگ های متضاد استفاده نمود تا جذابیت را در چشمان مخاطب به پدید آورد. ظبق اصل های رنگ شناسی برای اتاق های کوچک بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود تا فضای اتاق  دلباز و بزرگ به نظر آید. استفاده از پادری و قالی های کوچک با طرح های خاص بر روی کف اتاق نیز فضای اتاق بیشتر به خانه نزدیک میکند و این خود بر آرامش مهمان و ایجاد فضای صمیمی می افزاید.

برای تزئین دیوار های اتاق هتل می توان از تابلو های مختلف مانند تابلو های هندسی متناسب با سبک طراحی دکوراسیون داخلی اتاق هتل بهره گرفت. المان های طبیعی مانند گل و گیاه طبیعی و مجسمه ها و عناصر تزینی ریز و درشت بر روی میز، چراغ خواب و فضاهای دیگر اتاق هتل جلوه بسیار جالبی را به نمایش می گذارد. ایده طراحی نما از چه مواردی نشات می گیرد!؟ چه اصولی برای آن مهمتر هستند؟

پنجره تاثیر بسیار زیادی هم از لحاظ نورپردازی و هم از لحاظ دلبازی فضای اتاق هتل دارد و هرچه سایز بزرگتری داشته باشد مهمان حس نزدیکی بیشتری با محیط بیرون خواهد داشت و مرز بندی اتاق و فضای بیرون اتاق کمتر به چشم می آید از این جهت نورپردازی اتاق هتل باعث بزرگ جلوه دادن اتاق هتل می شود. به موجب وجود پنجره پرده هم نقش مهمی پیدا میکند و انتخاب پرده های مناسب با رنگ های متناسب با آب و هوای منطقه جغرافیایی هتل بسیار  دکوراسیون داخلی اتاق را به جهت مثبت سوق می دهد. پرده تاثیر به خصوصی بر نور پردازی اتاق نیز می گذارد و موجب تغییر رنگ نور ورودی از پنجره میشود و این جلوه خاصی را به شمای کلی اتاق می دهد. گذشته از این ها پرده ها حریم خصوصی مهمان را در اتاق هتل حفظ می کند.    همچنین پرده ها جنبه تزئینی دارند و لازم نیست از پرده های گران قیمت استفاده نمود. پرده های معمولی با طرح های جذاب و فریبنده وجود دارند که می توانند کاربردی تر و اقتصادی تر از پرده های گران قیمت باشند.

طراحی دکوراسیون اتاق هتل های لاکچری دکوراسیون داخلی اتاق هتل نورپردازی اتاق هتل چیدمان تخت و مبلمان اتاق هتل

اتاق هتل نیازمند یک نورپردازی هوشمندانه است که زیبایی و کاربردی بودن را با هم به ارمغان اورد. برای نورپردازی اتاق استفاده از لوستر آنچنان پیشنهاد نمیشود مگر اینکه برای برخی اتاق های خاص هتل مورد استفاده قرار گیرد. در اتاق های ساده و معمولی هتل می توان از چراغ های اویزان، لامپ های دیواری و تو کار، نوار های LED و استفاده از نور های فانتزی در کنار وسایل تزینی و گلدان های اتاق استفاده نمود که جنبه تزئینی بیشتری خواهند داشت و موجب زیبایی و رمانتیک بودن دو چندان اتاق می شوند.

نوار های LED و نور های مخفی بهتر است بالای مبل ها ویا بر روی سقف حمام سرویس بهداشتی به صورت مخفی کار شوند تا جلوه بهتری به محیط های مختلف اتاق دهند. یک نکته بسیار جالب این است که به جای استفاده از نور های مستقیم، از نور های سافت کار شود تا هم به آرامش محیط افزوده شود و هم چشم مهمانان مقیم اتاق اذیت نشود.

طراحی دکوراسیون اتاق هتل های لاکچری دکوراسیون داخلی اتاق هتل نورپردازی اتاق هتل چیدمان تخت و مبلمان اتاق هتل
چیدمان تخت و مبلمان اتاق هتل

کف اتاق در اکثر موارد با موکت پوشیده می شود. در حالی که در برخی هتل ها از صنایع دستی مانند قالی و قالیچه های کوچک و نفیس نیز برای افزایش جلوه بصری اتاق هتلشان استفاده می کنند. مهم ترین ویژگی ای که موکت در اتاق هتل باید دارا باشد نرمی و اذیت نکردن پا است. مهمانی که اقامت در اتاق هتل شما را برگزیده است باید راحتی کامل برایش فراهم باشد. از این رو یک سری موکت ها تحت عنوان موکت های هتلی در انواع طرح و رنگ به همین منظور فراهم شده است. معمولا در زمینه طرح موکت، موکنت های ساده جذابیت انچنانی ندارند و موکت های با طرح های برجسته حال و هوای بهتری را به اتاق هتل می دهند. از طراحی هتل به سبک مدرن چه چیزهایی میدانید؟

از جمله عناصر تزئینی و جذاب که می توان در اتاق هتل از ان بهره برد استفاده از اکواریوم های کوچک و ساده با ماهی ها و ابزیان متنوع اشاره کرد. و تماشای ابزیان و حرکات ان ها، غذا دادن به ان ها و به طور کل اکواریوم ها همواره لذت خاصی را به انسان انتقال می دهد و موجب شاداب شدن روحیه فرد می شود چرا که جلوه های زیست موجودات و جریان زندگی را در اتاق هتل جاری جاری می کند و این نکته مثبتی است.

آینه ابزار بسیار خوبی است تا شما را در زیبایی خود غرق کند. حال چرا از این ابزار جذاب در اتاق هتل باید غافل شد؛ در حالی که با کمی خلاقیت می توان آن را به تنهایی جذاب ترین قسمت هتل جلوه داد. اهمیت آینه بسیار ملموس است. چه مشتری ما در اتاق برای بیزنس خود اقامت دارد چه برای مسافرت، ظاهر و اعتبار فرد برایش مهم است و تنها ابزاری که می تواند این موضوع را به چشم فرد اورد آینه است. از این رو ما می توانیم با بهره گیری از اشکال مختلف آینه ها، اندازه های مختلف آن ها، طرح های مختلفشان و تعداد مختلفی از آن ها این مهم را در اتاق هتل برآورده کنیم .

از حیاتی ترین موضوعات طراحی دکوراسیون اتاق های هتل تلفیق نکردن سبک های مختلف و یا به کار نبردن سبک های شلوغ است. به عنوان مثال در چیدمان تخت و مبلمان اتاق هتل نمی توان مبل ها و یا تخت های بسیار پرکار را استفاده کرد مگر اینکه نوع درجه هتل و یا سبک طراحی این هتل به گونه ای باشد که این مدل مبلمان و تخت برای آن مناسب هستند، در غیر اینصورت اتاق همیشه جایی است که مهمان یا فرد در آن باید احساس راحتی و سبکی را داشته باشد، نه اینکه شلوغی بیش از حد آن باعث پراکندگی ذهن او شود.  این گونه سبک ها ممکن است در نگاه اول جذاب بیایند اما با توجه به مدت اقامت مشتری ممکن است او را خسته کند و موجب از بین رفتن راحتی و ارامش او شود؛ پس توصیه می شود از این سبک استفاده نشود و به جای ان از سبک های ساده و مینیمال با ترکیب رنگ های روشن استفاده شود. سادگی در عین حال زیبایی را به دنبال دارد و این امتیاز بزرگی است که این نوع سبک ها ان را دارا هستند و باعث شده پر استفاده و غیر تکراری باشند.

با توجه به نکات ذکر شده امید وارم مطلب مفیدی را به شما ارائه داده باشم. باید بدانید هرچقد جزئیات را در این نکات بیشتر رعایت کنید  کار را اصولی و تخصصی تر اجرا کنید؛ نتیجه نهایی به مراتب مرغوب و عالی از ابب در می آید.