خانه بازی کودکان ساخت اتاق بازی کودک خانه بازی کودک عکس اتاق بازی دخترانه
31
مرداد

طراحی خانه بازی کودکان | با تیم بلواسی در مشهد

طراحی خانه بازی کودک به صورت دقیق و حرفه ای یکی از نیازهای امروزه است زیرا کودکان نیاز به تفریح دارند. در ساخت و طراحی خانه بازی کودک باید عوامل زیادی را در نظر گرفت زیرا آنها خانه بازی هیجان و انرژی خود را تخلیه می کنند پس باید طوری باشد که صدمه ای به آنها وارد نشود. با توجه به علم روانشناسی، رنگ ها خیلی در روحیات کودکان تاثیرگذار است. همچنین شما می توانید اتاق بازی کودک در خانه را همراه با تیم حرفه ای فراهم کنید. در ادامه به بررسی بیشتر که اتاق بازی چیست؟ می پردازیم.

اتاق بازی چیست؟

اتاق بازی چیست؟ اتاق بازی مکانی است که افراد زمان خود را در آنجا می گذرانند و ساعت های طولانی را بدون از دغدغه شغلی و کاری، با آرامش و لذت از تفریح سپری می کنند. غالبا افراد تصورشان از اتاق یا خانه بازی، محیطی است پر از وسایل بازی از میز بیلیارد گرفته تا هر نوع وسیله ی بازی ای که در خانه جا می شود. ضمن اینکه این تصور غلط نیست اما با پیشرفت علم و فناوری اتاق بازی های پیشرفته تری در نقاط جهان به وجود آمده اند. همچنین انواع مختلفی از اتاق بازی ایجاد شده اند برای هر رده ی سنی طراحی هایی صورت گرفته است و همین امر باعث شده که اتاق بازی ها به تفریحی مهیج برای افراد بشود و بسیار پرطرفدار شده است.

اصول طراحی اتاق بازی

تنوع های بسیاری در طرح اتاق بازی ها وجود دارد همچنین باعث شده است، اصول طراحی اتاق بازی برای هر خانه بازی ای متفاوت باشد اما در واقع می توان اصول اتاق بازی را به طور کلی بیان نمود به عبارتی یعنی ایجاد محیطی آرامش بخش برای افراد و همچنین مجهز به انواع بازی ها، همچنین باید مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش قوی ای باشد. یکی از اصولی که طراحی خانه بازی کودک مورد توجه است این است که سبب بهبود ارتباط آنها و نیز آموزش سبک های زندگی را به آنها یاد بدهیم. ضمن به اینکه محیطی امن باشد تا والدین با خیال راحت فرزندان خود را در خانه های بازی برای زمان های طولانی قرار بدهند.

بهترین طراحی خانه بازی کودک

برای داشتن بهترین طراحی خانه بازی کودک نیاز به فضایی است که سبب رشد و خلاقیت کودکان بشود. پس بهتر است که مطابق رویاهای کودکان طراحی کنید همچنین نظر آنها می تواند بسیار مفید واقع شود. سن دقیق کودکان هم باید مدنظر قرار بدهید و از ویژگی های شخصیتی آنها در طراحی خانه بازی کودک استفاده کنید و تا بتوانید بهترین ساخت خانه بازی کودک را اجرا کنید. در خانه بازی کودک بهتر است از وسایل تیز و خطرناک استفاده نشود زیرا ایمنی آنها باید همیشه در اولویت قرار داشته باشد تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

طراحی اتاق بازی کودک در خانه

با توجه به اینکه امروزه بیشتر مردم در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند و کودکان حیاط دلخواه خود را برای بازی ندارند، کمبود فضا را کودکان بیشتر احساس می کنند. از آنجائیکه کودکان بیشتر فضای خانه را تبدیل به محیط بازی خود می کنند بهتر است که فضای مشخصی را برای بازی کودکان در نظر گرفت به همین ترتیب معماران دست به طراحی اتاق بازی کودک در خانه زده اند. نکات ایمنی را باید در این اتاق ها در نظر گرفت. نکاتی از جمله: پریز های برق در دسترس کودکان نباشد، پنجره ها در بالاترین نقطه اتاق باشند، از درهایی استفاده کنید که کودک باعث نشود دستش در لای آن گیر کند، تمام راه های دسترسی به بیرون از خانه برای کودک بسته باشد. همه ی این عوامل باید مدنظر قرار بگیرد همچنین می توانید با استفاده از دوربین هایی در اتاق از وضعیت کودک خود لحظه به لحظه آگاه باشید.

نکات ساخت اتاق بازی کودک در خانه

این اتاق ها معمولا برای کودکان می باشد پس بهتر است خانه بازی کودکانه در نزدیکی اتاق والدین باشد. نکات ساخت خانه بازی کودک در خانه بسیار متعدد و زیاد می باشد اما با این حال نیاز است که به همه ی آنها توجه لازم بشود. در زیر زمین ها یا زیر پله ها مکان بسیار خوبی نیست برای ساخت خانه بازی کودک ولی اگر سیستم تهویه و از ساختمان اطمینان خاطر را داشته باشیم می تواند به فضای دلنشینی برای کودکان تبدیل شود. نور کافی در این نوع اتاق ها بسیار حائز اهمیت می باشد. در ساخت چنین خانه های بازی ای مهم ترین مسئله ایمنی کودکان است، پس با انتخاب تیم حرفه ای بهترین طراحی را با حفظ ایمنی به کودکان خود هدیه کنید.

مزایای ساخت اتاق بازی در خانه

بازی ها به تنهایی فواید بسیاری برای کودکان دارد و باعث می شود شخصیت اجتماعی آنها بهبود پیدا کند. همچنین نیاز اولیه کودکان انجام دادن بازی می باشد پس با محیطی فوق العاده خوب، روحیات آنها را شاد و پرانرژی تر کنید. یکی از مزایای خانه بازی ها این است که باعث می شود کودکان بیشتر خود را بشناسند و با دیگران بهتر ارتباط برقرار کنند. با استفاده از خانه بازی ای ایمن و سالم در شخصیت کودکان خود نیز تاثرگذار باشید و سبک زندگی را با بازی های مفید و سالم به آنها آموزش بدهید. بازی ها می توانند سبب بالا رفتن اعتماد به نفس کودکان بشوند و بتوانند با همین بازی ها در آینده با توجه به سختی ها در برابر مشکلات مبارزه کنند. اگر اتاق بازی کودک در خانه باشد می تواند از هزینه هایی زیادی جلوگیری شود و به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم بهترین خانه های بازی را در محیط منزل برای کودکان به ارمغان بیاورید.

ایده هایی برای خانه بازی

با توجه به این ایده ها زیاد اهمیت ندارد که فضای کافی داشته باشید. همچنین شما عزیزان با ایده های زیر می توانید بهترین خانه بازی در منزل را برای کودکان خود به وجود آورید.

خانه درختی

شما می توانید اتاق بازی کودکان خود را از خانه درختی الهام بگیرید، فضای شیک و منحصر به فردی را برای کودکان ایجاد کنید. برای این کار می توانید از یک درخت مصنوعی در گوشه ای از اتاق فرزند خود استفاده کنید.

اتاق بازی چیست؟چادر کوچک

چادر های مسافرتی و کوچکی را در اتاق آنها می توان نصب نمود و فضا را کلاسیک تر کرد. معمولا دختربچه ها به این نوع چادرها علاقه ی زیادی دارند و با اسباب بازی های خود در این چادرها می خوابند و بازی می کنند.

وسایل آموزشی

با استفاده از وسایل آموزشی و کاربردی در طراحی اتاق بازی کودک، محیط را برای آنها هدفدار بکنید و به دنبال رشد و خلاقیتشان باشید.

سرسره بادی

یکی دیگر از این ایده ها استفاده از سرسره بادی و وسایل هایی از این قبیل می باشد. با توجه به سن کودک خود می توانید بهترین انتخاب را در سرسره های بادی داشته باشید. بیشتر سرسره و وسایل بادی به صورت جدا از هم ساخته می شوند، همین امر باعث شده است جابه جا کردن آنها به راحتی امکان پذیر باشد.

انواع تاب ها

با استفاده از وسایلی مثل: تاب ها به راحتی اتاق فرزندان خود را به خانه بازی تبدیل کنید. از آنجا که بیشتر کودکان به تاب علاقمند می باشند، می توانید برای هر کودکی به کار ببرید. به تازگی تخت های آویزان مورد استفاده قرار می گیرد و دیگر نیزی به تاب جداگانه نیست. همچنین فضای کمتری را در اتاق می گیرد و به اصطلاح با یک تیر دو نشان می زنیم هم تخت داریم هم تاب، البته هزینه ی آن می تواند بیشتر باشد اما برای کودکان ارزش آن را دارد.

هزینه خانه بازی

در هزینه خانه بازی، معمولا سلیقه ی افراد باعث تفاوت در آن می شود و نمی توان هزینه ی ثابتی را بازگو کرد. می توان خانه بازی ای بسیار ساده را برای کودکان خود در خانه فراهم کرد و هزینه ی زیادی نکرد زیرا حس خوب به کودک القا شود کافی است. از سوی دیگر می توان بزرگترین خانه بازی را برای آنها تدارک دید. برای ساخت خانه بازی کودک باید بودجه ی لازم را داشته باشید تا از لحاظ امنیت و سیستم های مختلف تکمیل باشد. یکی از مواردی که حتما باید به آن توجه کرد، خرید و استفاده کف پوش های نرم و بادوام است که از ضربه های احتمالی به کودکان جلوگیری کند. پس کفپوش خوب و مناسب یکی از هزینه های خانه بازی می باشد.

تمامی مطالبی که در بالا ذکر شد، می تواند شما را در داشتن طراحی خانه بازی کمک کند اما اگر به تنهایی قادر نیستید به این کار، می توانید به متخصصان ما اعتماد کنید. تیم نیما بلواسی در این زمینه آماده ی همکاری می باشد و شما را همراهی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما، به شماره های درج شده تماس برقرار کنید.