06
آذر

ساخت روف گاردن به روش های مختلف | جزئیات گام به گام

انواع باغ بام در مشهد | قیمت اجرای بام سبز در مشهد | روف گاردن قیمت | انواع روف گاردن | مدل های مختلف روف گاردن | نحوه ساخت روف گاردن

اگر می خواهید یک باغ شگفت انگیز در تراس ایجاد کنید، برای شما ضروری است که در مورد نحوه ساخت، بام باغ، روف گاردن و یا بام سبز بیشتر بدانید.

ساخت روف گاردن را می توان به سه روش انجام داد:

روش اول ساخت کانتینر گاردن در تراس، روش دوم ساختن تعداد زیادی تخت مرتفع برای رشد گیاهان، اعم از بتنی یا چوبی. روش آخر و سوم این است که کل سقف خود یا قسمتی از قسمت انتخابی خود را به یک زمین پوشش گیاهی مانند یک باغ معمولی تبدیل کنید. این مقاله آموزشی مبتنی بر این روش سوم است: دارای ساختار پنج لایه است که در زیر در این راهنمای گام به گام مشاهده خواهید کرد.
ساخت بام سبز جدید، در صورت برنامه ریزی برای استفاده به عنوان باغ معمولاً توسط سیستم سقف معکوس در مقایسه با سیستم معمولی که عایق رطوبتی بالای لایه عایق قرار می گیرد، ساخته می شود، در این حالت عایق رطوبتی زیر عایق حرارتی قرار می گیرد. به این ترتیب، عایق رطوبتی سقف در برابر آسیب های مکانیکی و در برابر تأثیر مستقیم عوامل خارجی (دما، تابش UV، نیروهای مکش باد و غیره) محافظت می شود. علاوه بر این، درجه حرارت روی سطح ضد آب بدون توجه به شرایط آب و هوایی ثابت باقی می ماند.

قیمت باغ بام در مشهد

 لایه ضد آب

سقف باید ضد آب، بادوام و مقاوم در برابر یخبندان باشد، اگر روی آن گیاهان می کارید، چه روی جعبه و یا گلدان، چه در بسترهای مرتفع و چه روی سقف، عایق رطوبتی پشت بام باید و باید اولین قدم در ساخت باغ بام باشد. از سقف در برابر نشتی محافظت می کند. عایق رطوبتی تمام سطح سقف را می پوشاند، مهمتر از همه نقاطی که گیاهان در آن کاشته می شوند.

طراحی لابی هتل در مشهد 

 لایه عایق

لایه عایق (لایه محافظ) باغ تراس را در برابر رطوبت و نوسانات دما مقاوم کرده و استحکام مکانیکی کافی برای آن فراهم می کند. بیشتر از تخته های پلی استایرن اکسترود شده XPS، پانل های PIR یا فوم پلی اورتان ساخته شده است.
پانل های PIR به خوبی به عنوان یک لایه عایق روی روف گاردن مناسب هستند زیرا دارای شیارهای ویژه و اتصالات لبه آسیاب شده هستند که به آب باران اجازه می دهد به راحتی به سیستم های زهکشی منتقل شود.

 لایه زهکشی

لایه زهکشی روی بام سبز در مشهد برای تخلیه سریع آب باران از لایه پوشش گیاهی به سیستم زهکشی و همچنین جمع آوری آب اضافی استفاده می شود.

قیمت اجرای بام سبز در مشهد
قیمت اجرای بام سبز در مشهد

 لایه ژئوتکستایل

لایه پارچه ژئوتکستایل برای جداسازی لایه زهکشی و گیاهان در حال رشد در خاک استفاده می شود. از رسوب خاک و سایر ذرات ریز که سیستم زهکشی را مسدود می کند جلوگیری می کند. همچنین با به گردش درآوردن رطوبت با کاهش سریع آب از لایه گیاهی مقابله می کند. ژئوتکستایل باید ضد آب و نفوذپذیر به بخار، از نظر شیمیایی و بیولوژیکی مقاوم و از نظر مکانیکی مقاوم باشد.

 لایه گیاهی

لایه گیاهی به معنای محیط رشد (خاک)، سطحی است که در آن گیاهان و فضای سبز می روید. محیط رشد باید دارای گردش هوای خوبی باشد و باید نفوذپذیر به آب باشد. آماده سازی خاک با توجه به گیاهانی که می روید انجام می شود. به طور کلی گیاهان به خاک حاصلخیز و کمی اسیدی نیاز دارند که می توان آن را با مخلوط کردن خاک باغچه، هوموس، کود کشاورزی یا کمپوست و مواد آلی تهیه کرد. ضخامت محیط رشد بستگی به نوع گیاهانی دارد که در آن رشد خواهید کرد.

قیمت آلاچیق های آماده در مشهد

گیاهانی که می توانید رشد دهید

از قسمت پشت بام می توان برای ایجاد پوشش گیاهی تزئینی یا باغ خوراکی یا ایجاد باغچه ای کم نگهداری استفاده کرد. باغ روی پشت بام برای رشد انواع مختلف پوشش گیاهی کافی است: بوته‌ها، علف‌ها، گیاهان یکساله، چند ساله، سبزی‌ها، سبزیجات و حتی درختان میوه کوتوله بسته به آنچه که می‌خواهید رشد کنید، آب و هوا، بودجه، فضای موجود و عملکرد ساختمان.

پارچه فیلتر

یک پارچه فیلتر نصب شده است تا اطمینان حاصل شود که فقط آب یا رطوبت از طریق سیستم زهکشی تخلیه می شود. از بقایای گیاهی یا از دست رفتن خاک از طریق آب جاری جلوگیری می کند که در غیر این صورت می تواند زهکش ها را مسدود کند. همچنین در حفظ خاک و سایر بسترهای کاشت در جای خود نقش دارد.

بستر کاشت

نحوه اجرای روف گاردن روی پشت بام انواع مختلفی از ترکیب خاک را به عنوان بستر کاشت در بر می گیرد. نوع خاک و عمق باید بر اساس نوع روف گاردنی که قرار است نصب کنید انتخاب شود. هنگامی که این اجزا را تنظیم کردید، محیط برای رشد گیاهان آماده است. با کمک جزئیات ساخت روف گاردن فوق می توانید روف گاردن را به خوبی نصب کنید.

انواع بام سبز در مشهد روف گاردن قیمت
روف گاردن قیمت

مهندس نیما بلواسی حرفه ای در اجرای انواع روف گاردن تخصصی در مشهد

اجرای تخصصی انواع مدل های مختلف بام سبز در مشهد را می توانید به بهترین تیم معماری در مشهد بسپارید، چرا که این تیم حرفه ای در امر معماری، طراحی داخلی، نمای ساختمان و انواع مدل ساختمان های متفاوت هستند. بهترین نمونه پروژه های این تیم را می توانید از طریق همین لینک قرار داده شده مشاهده کنید و ضمن اینکه از طریق شماره هایی که در انتهای سایت درج شده است ارتباط برقرار کرده و پروژه های خود را به شکل مستقیم با جناب بلواسی در میان بگذارید و مشاوره های لازم را دریافت کنید. انواع باغ بام در مشهد