رنگ دیوار ها رنگ دیوار اتاق خواب جدید طرح دار پذیرایی
18
مهر

رنگ دیوارها چه نقشی در دکوراسیون دارد؟

امروزه رنگ دیوار خانه ها بسیار حائز اهمیت شده است و نقش اساسی در دکوراسیون داخلی دارد. آشنایی با انواع کاتالوگ رنگ دیوار می تواند در انتخاب آن موثر باشد. همچنین در فضاهای مختلف خانه باید دقت داشته باشیم که رنگ مناسبی را انتخاب کنیم. به عنوان مثال: رنگ دیوار سرویس بهداشتی بهتر است که ظرافت و زیبایی خود را داشته باشد و از رنگ های روشن استفاده شود. با توجه به پیشرفت علم و علاقمندگی افراد به مد و ترندهای سال، طراحان از رنگ دیوار مد روز انتخاب می کنند. پس برای داشتن دکوراسیون داخلی زیبا باید تمام نکات ریز و درشت را بررسی نمود.

انواع مختلف رنگ دیوار

با توجه به اینکه انواع مختلفی از رنگ ها برای دیوار وجود دارد. از رنگ های قدیمی گرفته تا رنگ دیوار مد روز، همگی زیبایی خاص خودشان را دارند و بسته به فضای اطراف و ارتباط با دیگر شاخص ها بهتر است انتخاب شود. در ادامه به انواع بعضی رنگ دیوار ها می پردازیم:

رنگ پلاستیک

یکی از قدیمی ترین رنگ هایی است که برای دیوار ها استفاده می شود. رنگ آمیزی با این نوع رنگ بسیار آسان است. برای افزایش مقاومت آن از چسب چوب استفاده می شود. از آن در پوشش های سقفی و ترمیم ترک هایی سقف های گچی استفاده می شود. گزینه ای مناسب در پوشاندن ترک ها و نقض ها می باشد اما دوام کافی ندارد.

رنگ روغنی

رنگ روغنی در رده قدیمی ها قرار دارد و مخاطبان خاص خود را دارا است. این رنگ بسیار سنتی و قدیمی می باشد. در زنگ آمیزی در و پنجره استفاده می شود و سه مدل مات، نیمه مات، براق در بازار موجود است. همچنین از رنگ های ضد رنگ و عایق می باشد.

رنگ مولتی کالر

در رنگ دیوار خانه ها معمولا از این نوع رنگ هم استفاده می شود. در همه سطوح ها قابل اجرا می باشد و در آخر چند رنگی دیده می شود. برای چسباندن کاغذ دیواری روی گچ از رنگ مولتی کالر هم استفاده می شود. همچنین بسیار مناسب در سطح های گچ، آهن، سیمان، بتون، پلاستیک، شیشه، سنگ و … می باشد.

رنگ آکریلیک

رنگ آکریلیک به عنوان یک محصول تجاری شناخته شده است. به همین ترتیب مورد توجه طراحان دکوراسیون قرار گرفته است. تنوع در این رنگ بسیار بالا می باشد. همچنین دارای سه دسته مات، براق و نیمه براق است. به علت غلظت بالا در بسیاری از سطوح مناسب است. اما در مقایسه با رنگ روغنی براقیت کمتری دارد.

رنگ بلکا

رنگ بلکا از نظر هزینه بسیار مناسب است. در این رنگ پوشش سلولزی همچون پنبه بکار رفته است. به همین ترتیب پوشش مناسبی و می تواند جایگزین کاغذ دیواری باشد.

رنگ پتینه

در رنگ پتینه که به اصطلاح پتینه کاری گفته می شود. در اجرای رنگ آمیزی ساختمان های مدرن و سبک کلاسیک بکار می رود. در سبک مدرن رنگ پتینه سطوح برجسته می باشد. همچنین کیفیت و عمر بالایی دارد.

کاتالوگ رنگ دیوار

برای رنگ آمیزی منزل اولین قدم دیدن کاتالوگ رنگ دیوار است. طراحان در طراحی دکوراسیون به سراغ رنگ هایی ساده و شیک مثل: سفید و بژ می روند. در رنگ دیوار خانه ها بهتر است از کاتالوگ های هماهنگ باهم استفاده شود. ترکیب رنگ های آجری یکی از پر مخاطب ترین رنگ های گرم می باشد و با وسایل چوبی زیبایی های بسیاری دارد. رنگ ها معمولا تنوع های بسیاری دارد و کاتالوگ آن شامل رنگ هایی با همان طیف رنگی می باشد. در رنگ دیوار سرویس بهداشتی و حمام بهتر است از رنگ های روشن استفاده کرد زیرا فضا را بزرگتر جلوه می دهد.

رنگ دیوار مد روز

رنگ ها تاثیر مستقیمی در روحیات و شخصیت ما دارند. پس نیاز است که با دقت بیشتری انتخاب شوند. رنگ سال ترند ۲۰۲۲ آبی بنفش می باشد از این رنگ می توان در دیوار اتاق خواب استفاده کرد. این رنگ ترکیبی از آرامش بخشی آبی و انرژی زیاد بنفش است و می تواند حس شاد و گرمی را ایجاد کند. اگرچه مخاطبان به رنگ های تیره تر و ساده تری مثل: طوسی علاقمند هستند. البته در نگاه اول بسیار مجذوب کننده نیست این رنگ اما در طول زمان به دل می نشیند. نکته ای که اهمیت دارد در انتخاب رنگ دیوار علاقه و سلیقه افراد می باشد و باید نظر آنها لحاظ شود.

برای انتخاب بهترین طراحی و دکوراسیون منازل خود در زمینه های مختلف می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره های درج شده در زیر صفحه با ما تماس بگیرید.