طراحی استخر شیک
20
شهریور

جذاب ترین ایده های طراحی استخر سرپوشیده ویلا در مشهد

ساخت استخر سرپوشیده ویلایی یه ایده حوب برای عاشقان شنا در زمستان است.  و همچنین به عنوان یه لذت بصری فوق‌العاده در دکوراسیون داخلی ویلاهای لوکس و مجلل محسوب می شود. این بار با متمرکز شدن بر استخرهایی که زیر سقف ساخته شدند، ویژگی استخرهایی تحت عنوان استخر سرپوشیده لاکچری را بررسی می کنیم.

برای خیلی از ما استخر سرپوشیده با رفتن به مجموعه های ورزشی و استخرهای لوکس عمومی، برابری می کنه اما اگه خریدار ویلای شمال، باشی، استخر سرپوشیده برای تو یعنی رفتن به یه پارت دیگه از خونه، به همین سادگی.

 رودخانه‌ای عمیق

اولین مدل، نمونه ای مسحور کننده ست، کافیه به نحوه طراحی استخر سرپوشیده دقت کنی. اولین المان چشمنواز این استخر، استفاده از شیشه نورانی در کف استخره که آروم و قدرتمند چشم ها رو به انتهایی ترین نقطه استخر هدایت می کنه. تصویر سقف های نورپردازی شده درون آب استخر منعکس میشه و بر این زیبایی می افزاید ضمن این که عموماً اجرای نورپردازی های زیبا در سقف استخر سرپوشیده، فضا رو دلنشین تر و چشمنوازتر میکنه.

در طراحی استخر سرپوشیده زیر، علاوه بر این که به فضای اطراف استخر، پنجره های بزرگ و رو به طبیعت اختصاص داده شده تا ظرافت طراحی رشد کنه و هنگام شنا شاهد ویو منحصر بفرد باشیم، استفاده از فرنیچرهای راحتی در نزدیکی استخر، دیگر المان مهمی است که فرصت استراحت بعد از شنا و لذت بردن از طبیعت رو کاملاً واضح فراهم می سازه.

 

طراحی لوکس استخر سرپوشیده

آنچه در تصویر زیر با هم می بینیم نمایی از ساخت استخر سرپوشیده در نهایت خلاقیت و زیبایی است، قدرت تخیل طراح تا جایی بوده که تونسته توأمان با استفاده متعادلانه از المان های خیالی، فضا رو دلنشین و آروم جلوه بده. انتهایی ترین نقطه استخر محل قرارگیری یه صدف مصنوعی است، ضمن این که سقف استخر زیباترین پارت طراحی شده است که اجازه میده حین شنا ساعت ها بهش خیره بشی و از شگفتی هاش لذت ببری، رنگ های بکاربرده شده در رمانتیک به نظر رسیدن محیط بسیار اثرگذارن.

 تلفیقی از مدیترانه و ایتالیا

آنچه طراحی استخر سرپوشیده زیر به ما نشان می دهد، استفاده از سبک ایتالیایی و مدیترانه ای به صورت ترکیبی و همزمان است. برای اینکه بتونن تو سقف استخر، یه گوشه از آسمان پر ستاره رو طراحی و پیاده سازی کنن از فیبرنوری استفاده کردن، یه منظره کهکشانی قشنگ، یه فضای گرگ و میش طور متفاوت که وقتی داری تو آب استخر شنا میکنی میتونی ساعت ها از زیباییش حظ کنی.

سایبان های راه راه و استفاده از جعبه های پرگل تو طراحی استخر سرپوشیده چی میگه؟ انگار همون بالکن رومئو و ژولیت معروفه، رمانتیک و خاطره انگیز. شاید دوست نداشته باشید تو طراحی دکوراسیون ویلا از این نوع استخر استفاده کنید اما حتماً شما هم مثه ما دوست دارید به زیبایی های این سبک مدت ها خیره شید. با هم تصویر و دقیق و با جزئیات ببینیم.

 

 استفاده متعادلانه از تمام المان‌ها

تصویری که در ادامه آمده است، تمایی منحصر به فرد از دکوراسیون داخلی ویلاست، جایی که استخر سرپوشیده قد علم کرده و آماده دلبری است. استفاده مناسب از رنگ ها، فضا را پاکیزه و منظم جلوه داده و این همون چیزی است که به چشم بیننده در نگاه اول میاد. یک سقف رویایی آبی رنگ، پنجره های مدعو نور و دیوارهایی که همرنگ با سقف طراحی شدن، شیک و البته آرام، مهمترین دستاوردی است که در تصویر می بینیم.

 

استفاده از صخره و آبشار

امروزه به همان اندازه که طراحی استخر ویلا و نحوه ساخت اون در معرض توجه قرار داره، عرشه، سکو و دیزاین اطراف استخر، مهم و درخور توجه شده. در حالیکه در گذشته طراح تلاش می کرد استخر رو زیبا و چشمگیر جلوه بده، امروزه به عنوان یک هدف اصلی، لوکس جلوه دادن اطراف استخر رو دنبال می کنه به نوعی که تفریحی و سرگرم کننده باشه و این اتفاق هم بر ارزش استخر می افزاید و هم از نظر بصری اون رو منحصر به فرد میکنه. آنچه در تصویر زیر می بینیم، استفاده همزمان از آبشار، سرسره و آکواریومه. بازی با نور، نوع سقف، صخره های بکار گرفته شده و حتی انتخاب درخت، به گونه ای هنرمندانه بوده که خروجی چشم رو کاملاً از زیبایی و شگفتی لبریز می کنه.

طراحی استخر سرپوشیده به نوعی بوده که کاملاً مشابه غواصی به نظر میرسه اما در غیاب اون باله های مزاحم و دست و پاگیر. با دیدن این عکس به نظر میرسه در طبیعت در حال شنایی، تلفیق رنگ سبز و آبی، بزرگ ترین ارمغان این نوع طراحی است، الهام گرفته از طبیعت و ترکیب رنگی که متعلق به شماله. با هم تصویر رو از نزدیک ببینیم.

 

 طراحی استخر تشریفاتی و فاخر

گاهاً طراحی استخر پوشیده با استفاده از لوکس ترین متریال رقم می خوره، دقیقاً مشابه چیزی که در تصویر زیر می بینیم. ردیف لوسترها احتمالاً، بهترین نقطه طراحیه، هرچند مشاهده چنین طراحی فاخری به صورت یکجا، لذت بصری خارق العاده ای به همراه داره و باعث میشه حتی از ساعت ها دیدنش هم سیر نشیم.

کافیه هربار هروقت دوست داشتی تو آب این استخر شیرجه بزنی، فرض کن همچین استخری درست در خارج از اتاق خوابت باشه، اونوقته که میشه گفت طراحی داخلی ویلا، بسیار کاربرد پذیره. سنگ به عنوان متریال اصلی در ساخت استخر ویلا، مورد استفاده واقع شده، از این رو ویلا میزبان نور زرد رنگی است که یک یکپارچگی ستودنی ایجاد نموده. با این حال حضور نور طبیعی در این ویلا کم نیست، پنجره های بزرگ باعث شدن میزان نور طبیعی ویلا ایده آل و راضی کننده باشه.

 

 ورزش

شما هم بین انتخاب بازی و شنا مردد موندی؟ نمیدونی اختصاص بخشی از ویلای شمال به زمین بسکتبال بهتره یا ساخت ویلا استخردار؟ تصویر زیر رو ببین، میتونی رو هر دو رو یکجا داشته باشی، یعنی درست در لحظه ای که غرق آبی و مشغول شنا، با توپ بسکتبال بازی کنی و این فوق العاده اس. نه تنها میتونی فقط خودت تو ویلا سرگرم باشی که حتی برای دعوت دوستان و بازی های گروهی هم این ایده عالیه، فرض کن کل خانواده یا دوستان جمع میشین و یه بازی گروهی هیجان انگیز راه میندازین اون هم کجا؟

تو استخر ویلای شمال. بی نظیر نیست؟ تصاد رنگ ایجاد شده در ساخت استخر سرپوشیده زیر، دیگر نکته جالب و قابل تأمله، در لحظه ای که آبی استخر نگاهمون رو می دزده، رنگ سقف و دیواره های ویلا، تلاش می کنه به عنوان برگ برنده طراحی این ویلا، ابراز وجود کنه و این دوگانگی، نقطه عطف طراحی پیش روست. با هم به زیبایی های آن چه در تصویر گنجانده شده، خیره میشیم.

 

 الهام گرفتن از غار

اونچه با هم در عکس زیر شاهدش هستیم، اجرای طرحی مشابه غاره. چی باعث شده طراحی استخر سرپوشیده، این چنین واقعی به نظر برسه؟ انتخاب مناسب صخره، بکارگیری نورهایی که به فضا عمق و معنا می بخشن و البته حضور گیاهانی که استوایی هستن و به نظر بهترین انتخاب در کنار صخره و سطوحی با ظاهر سنگی می رسن. نورپردازی این ویلا، اختلاف ارتفاع و زمختی صخره های موجود رو برجسته و کاملاً واضح به نمایش میذاره، اتفاقی که در چشم مخاطب خوش می نشینه و فضا رو براش لذت بخش می کنه. استفاده همزمان از محیط سنگی و درخت، باعث شده فضای استخر آرامش بخش تر باشه، درست مثل طبیعت که سرشار از لطافت و آرامی است. بنابراین هزینه طراحی ویلا استخردار، هرچقدر هم که باشه به نظر باارزش و ماندگار میاد.

طراحی استخر سرپوشیده این بار از نمای بیرونی!

اینبار تصویری از نمای خارجی یک استخر سرپوشیده خواهیم دید. عموماً طراحی استخر ویلا به نوعی رقم می خوره که نه تنها از داخل ویلا که حتی از نمای بیرون نیز، آنچه دیده می شود ستودنی به نظر آید. اختصاص شیشه های تمام قد، باعث میشه از بیرون نیز شاهد حضور فعال استخر در ویلا باشیم، عاملی که ارزش و زیبایی بصری ویلا رو چندین پله ارتقا میده.

توجه به تصویر زیر این ذهنیت رو در ما شکل میده که یه جعبه شیشه ای به انتهای ویلا اضافه شده، چیزی که استخر سرپوشیده ست و بسیار کاربردی و تفریحی است. یکی از ایده های معمار در طراحی ویلا استخردار، تلاش برای منظم و بزرگنمایی فضای استخره، به همین دلیل از سقف های بلند و رنگ هایی در طراحی استخر استفاده میشه که در وهله نخست تمیزی و پاکیزگی رو در ذهن بیننده تداعی کنه و در وهله دوم، به بزرگتر به نظر رسیدن فضا کمک شایانی کنه. در تصویر زیر اگرچه فضای در دسترس برای اجرای طرح معمار زیاد بوده اما همینطور که می بینیم طراح با اختصاص فضای کم به استخر سرپوشیده ویلا، بیشترین متراژ را درگیر با زیباسازی محیط کرده.

 دوست داری یه خونه کلبه ای همراه با استخر داشته باشی؟

سبک اجرا شده در ساخت ویلا استخردار، مدرن و امروزی است، دقیق شدن در تک تک المان ها به ما نشان میده که خبری از جزئیات دست و پاگیر در ساخت این استخر نیست و هرآنچه موجوده مینیمالیست و ساده ست. طراحی استخر سرپوشیده باعث میشه از یه زمستون سرد و کسل کننده خارج شیم و به بازی و تفریح بپردازیم به همین دلیله که ساخت این نوع ویلاها دائماً در شمال و همه جای دنیا رو به رشده به ویژه از زمانی که دکوراسیون داخلی ویلا و بازسازی ویلا این چنین محبوب شده.

هرچی ویلای شما هم بی همتا باشه باز نیاز به بروزرسانی داره که بهترین ایده این روزها با توجه به تنوع استخرها، طراحی استخری مدرن و ساده در فضای ویلاست. با توجه به انتخاب رنگ قهوه ای تیره برای سقف و دیوارهای ویلا، طراح تلاش کرده از کرم و سفید نیز به طور ترکیبی با چوب استفاده کنه تا فضا به جای اینکه تیره و غمگین به نظر برسه، سبک و روشن در نگاه ها بشینه.

با توجه به این که استخرهای کوچکتر با محدودیت هایی در کاربری همراهند و نمیشه هر ایده ای رو در اون ها پیاده سازی کرد، از این رو معمولاً در ویلاهای بزرگ و لاکچری عموماً از استخرهایی با متراژ بزرگتر استفاده میشه همچون استخر سرپوشیده ای که بعنوان یک نمونه مدرن و منحصر به فرد در تصویر زیر قابل مشاهده ست.

سرزندگی، آسایش و شادی بزرگ ترین دستاوردهایی است که توامان با طراحی ویلا استخردار، عایدمان میشه، مهندسی صحیح لوازم به عنوان یک شاخه مهم در طراحی دکوراسیون ویلا به هنگام ساخت استخر نیز عمیقاً و کاملاً به شکل حرفه ای مورد استفاده واقع میشه در این علم، مکان قرارگیری و نحوه بازی با وسایل متفاوت و به چالش کشیدن زیبایی نهایی، در مرکز توجه قرار می گیره و باعث شده بر سر رسیدن به بهترین طراحی های ویلا همواره رقابت هایی در حال جریان باشه. لازم به توضیحه که مهندسی مصالح نیازمند تخصص و دانش حرفه ای است از این رو تنها می توان از یک تیم پیمانکاری حرفه ای انتظار ارائه چنین مواردی داشت که برای امور پیمانکاری و طراحی ویلا میتونی با کارشناسان اول خونه ارتباط بگیری.

 

طراحی روستیک ویلای استخردار

روستیک همیشه یه سب جذاب برای بسیاری از خریداران ویلای شمال بوده، وجود درخت و کلبه تو شمال باعث شده شاهد استفاده هنرمندانه از این سبک در جای جای ویلا باشیم. آنچه در طرح زیر پیداست تلاش معمار برای رساندن ویلا به قرن ۲۱ و سبک هایی است که در این برهه زمانی شدیدا مورد استقبال واقع میشه.

روستیک نه تنها در زمان ساخت ویلا استخردار که حتی برای تغییر ظاهر استخر نیز ارزنده و ایده آله. بنابراین اگر احساس کردی طراحی استخر کمی قدیمی شده و با معیارهای امروزی فاصله زیادی گرفته میتونی با اضافه کردن طرح های ملایم و جدید به سقف یا نورپردازی های رمانتیک و افزودن جزئیات معماری نمونه ای جدید و منحصر به فرد رقم بزنی.

در سبک روستیک که بر محور چوب و مواد چوبی به ایفای نقش می پردازه حتماً نیازه شرایط جوی شمال در نظر گرفته بشه و بر این اساس بهترین چوب موجود انتخاب گردد تا رطوبت و شرجی شمال نتونه آسیب وارد کنه و ارزش و زیبایی های ویلا استخردار رو تهدید نماید. به زعم اینکه برخی در اجرای سبک روستیک، اغراق گون المان های چوبی رو بکار میبرن، نمونه ها نشان از زیبایی مشکی و پشیمانی پس از هربار آزمون می باشد.

در نظر گرفتن یک فضای اختصاصی همچون تصویر زیر به فضای اسپا، معروفه، یک نقطه کانونی ویلا که زیباترین پارت رو شامل میشه و برای همه افرادی که به بازدید ویلا استخردار میاد دیدنی و جذابه.

از کابینت های گردویی و تزئینات چوبی در ویلا استفاده شده تا حوله و تمام وسایلی که مورد استفاده واقع شده بتونن در یک محفظه دربسته، ایمن و زیبا پنهان شوند تا پاکیزگی استخر همچون همیشه رأی مثبت ما را حیف خرید ویلا و موارد جزئی مربوطه با شما مشورت کنیم. استفاده از ستون، دیگر مهارت های طراحی است که در تصویر زیر نیز معمار ویلا بدان متوسل شده، این ستون ها نقش اساسی در معماری یک فضا میشن وموجب میشن یک ریتم بی نهایت زیبا در معماری استخر سرپوشیده و محوطه اطرافش رقم بخوره.

سنگ تراورتن محبوب ترین سنگی است که برای اطراف اسپای و استخر ویلا به کار گرفته شده و راضی کننده است. با توجه به غیرایمنی بودن سرامیک های لیز در قسمت لبه و همجوار با استخر، ردی از سرامیک در پوشش کف ویلای استخردار به چشم نمی خوره که یکی از بهترین دلایل ممانعت از خسارت های وارده بر ساکنان ویلا استخردار و علاقمندان به شناست.

سخن نهایی

از مهم ترین مزایای ساخت استخر سرپوشیده در ویلا در امان موندن از اشعه های زیانباره خورشیده، اگه صاحب یه استخر سرپوشیده تو ویلا باشی دیگه تو زمستون و تو اوج سرما نیاز نیست برای شنا بیرون بری، می تونی غرق در آب گرم استخر شی، و از شنا کردن تو همچین محیط تمیز، دنج و لوکسی لذت ببری.