بهترین دکوراسیون رستوران شیک دکوراسیون رستوران کلاسیک دکوراسیون رستوران سنتی هزینه دکوراسیون رستوران طراحی دکوراسیون رستوران 
24
مرداد

بهترین دکوراسیون رستوران | طراحی، نظارت و اجرا با نیما بلواسی

امروزه علاوه بر طعم غذا، ظاهر و فضای رستوران ها بسیار نظر مشتریان را جلب کرده است و همچنین طراحی دکوراسیون رستوران برای صاحبان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. مالک باید به فضای داخل و بیرون رستوران خود توجه داشته باشد و از ایده های مختلف و زیبای طراحان برای طراحی دکوراسیون رستوران استفاده کند. بهترین دکوراسیون رستوران باعث می شود برند شما توسعه پیدا کند و تاثیر مهمی در انتخاب افراد دارد. شما می توانید با بهترین شرکت معماری در مشهد از مدل ها و سبک های دکوراسیون رستوران شیک بهره مند شوید و ایده های جذابی را در اختیار داشته باشید. دکوراسیون رستوران سنتی در ایران یکی از رایج ترین مواردی است که افراد سرمایه گذار برای راه اندازی رستوران خود از این سبک استفاده می کنند. اما هزینه دکوراسیون رستوران نیز یکی از مهمترین موارد و چالش هایی است که افراد با آن مواجه هستند، چه میزان بودجه ای لازم است تا هم بتوان بهترین نوع سبک و استایل را برای رستوران، کافه و یا فضاهای این چنینی در نظر گرفت، پاسخ دقیق سوالات را می توانیم با دریافت مشاوره از شرکت معماری در مشهد – نیما بلواسی دریافت کنیم.

مولفه های اصلی در طراحی دکوراسیون رستوران

از نظر تیم طراحی داخلی و معماری مهندس نیما بلواسی برای مراحل راه اندازی رستوران انتخاب کردن اسم رستوران یکی از مواردی است که برند سازی را برای شما انجام می دهد، به این شکل اگر شما به معروفیت بالایی رسیدید با اسم رستوران در همه جا شناخته شده تر هستید.

  • انتخاب اسم رستوران:

اسمی که برای رستوران انتخاب می شود باید به گونه ای باشد که مشتریان با شنیدن نام آن، ایده ی نسبتا درستی در مورد سبک و نوع غذا در ذهن فرد ایجاد باید بشود. اسم انتخابی باید ساده، دلنشین و به یاد ماندنی باشد. معمولا صاحبان رستوران از برای انتخاب از اسم غذای ویژه، نام عضوی از خانواده و حتی محل قرارگیری رستوران استفاده می کنند.

  • طراحی منوی خاص برای رستوران:

طراحی منو یکی از کلیدی ترین موضوعات است. طراحی دکوراسیون رستوران باید با طرح منو همخوانی داشته باشد. لحن توضیحات اجزای غذا به سبک برند شما بستگی دارد. فونت و رنگ منو باید حال و هوای رستوران شما باشد.

  • سرویس دهی:

نحوه سرویس دهی در این موارد اهمیت دارد و در خاطر مشتریان تاثیر دارد و همچنین نوع خدماتی که در رستوران شما ارائه می شود، مورد نظر مشتریان می باشد.

  • چیدمان رستوران:

طریقه ی چیدن مبلمان، میز و صندلی در رستوران ها با توجه به سبک آن است اما به هر حال باید با راحت و زیبا باشند تا مشتریان احساس آرامش کرده و بتوانند تایم های زیادی در یک رستوران باشند.

انواع مختلف سبک طراحی برای رستوران

سبک های طراحی داخلی و دکوراسیون در دنیای معماری متفاوت است، ما در ادامه مطلب به بررسی پرطرفدارترین و جذاب ترین نوع دکوراسیون مناسب رستوران صحبت خواهیم کرد.

بهترین دکوراسیون رستوران سنتی

در دکوراسیون رستوران سنتی می توان از تم هایی محلی و قدیمی استفاده کرد. از رنگ های سرزنده مثل : زرشکی، قرمز، فیروزه ای و… به کار گرفته می شود. غذاها را در ظرف های سنتی و قدیمی سرو می کنند. از دیوار های آجری و آثار باستانی برای تزئین استفاده کرد. از این نوع رستوران ها در فرهنگ ایرانی بسیار استفاده می شود. فرش های ایرانی در دکوراسیون رستوران سنتی ایرانی بسیار به کار می رود.

دکوراسیون رستوران کلاسیک

منوی این رستوران ها غالبا دارای غذاهای ایرانی، فرهنگی و … می باشد. برای دکوراسیون رستوران کلاسیک از صندلی و میز چوبی استفاده می شود. برای نورپردازی رستوران ها از تنوع زیادی در این سبک می توان استفاده نمود. نحوه چیدمان مبلمان و نوع آن اهمیت زیادی دارد و باید به طوری باشد که به افراد حس آرامش بدهد. کارکنان با لباس هایی رسمی و خاص در این رستوران ها حضور دارند و همچنین موسیقی های بی کلام بسیار قابل استفاده بوده است.

در تصاویر زیر می توانید سبک های جذاب دیگری را از دکوراسیون رستوران کلاسیک مشاهده کنید و برای دریافت مشاوره و راهنمایی در مورد راه اندازی رستوران با شماره تماس هایی که در انتهای سایت درج شده است تماس بگیرید، قطعا سبک رستوران کلاسیک یکی از موارد پرطرفدار ۲۰۲۲ است که افراد زیادی برای محیط و فضاهای مختلف از آن استفاده می کنند.

دکوراسیون رستوران شیک

دکوراسیون رستوران شیک امروزه بسیار زیاد شده است، در فضاهای مختلف و با منو های متفاوت به وجود آمده است. این نوع دکوراسیون در عین زیبایی و سادگی جز دکوراسیون رستوران لوکس قرار گرفته است. از وسایل شلوغ و پر زرق و برق نباید استفاده شود. می توان از اشیاء بسیار ساده استفاده نمود و به رستوران خود زیبایی را بخشید. اجراهای زنده برای ایجاد یک فضای رمانتیک پیشنهاد می شود. کارکنان لازم است ترجیحا  لباس هایی اسپرت تر و ساده تر بپوشند.

ایده برای دکوراسیون رستوران کوچک

از آنجا که فضای کمتری در اختیار است باید از رنگ های روشن تر برای بزرگ تر رسیدن رستوران استفاده کرد. استفاده از صندلی و میزهای کوچک و فانتزی باعث می شود فضای کمتری بگیرد و فضا را بسیار دلنشین و خودمانی کند. در دکوراسیون رستوران کوچک باید دقت داشته باشیم تو محیط کوچک است باید به بوی فضا توجه شود و همیشه بوی خوش احساس شود.

بهترین دکوراسیون رستوران شیک دکوراسیون رستوران کلاسیک دکوراسیون رستوران سنتی هزینه دکوراسیون رستوران طراحی دکوراسیون رستوران طراحی های متفاوت برای بهترین دکوراسیون رستوران بیرون بر

دکوراسیون رستوران های بیرون بر غالبا دیگر نیاز به فضای بزرگ در داخل ندارد و فقط به آشپزخانه ای مجهز و مکانی برای سفارش غذا نیاز است. پس باید دکوراسیون بیرونی این رستوران ها بسیار مجذوب کننده باشد و افراد را به آن جذب کرد. در این رستوران ها معمولا افراد غذا را سفارش می دهند و توسط پیک ها غذای سفارش شده را می برند. گاهی دیده می شود، رستوران های بیرون بر غذا را در فضای داخل هم سرو می کنند.

موارد مهم در دکوراسیون رستوران  شیک

یکی از مواردی که در طراحی دکوراسیون رستوران مهم است طراحی فضای ورودی رستوران می باشد زیرا اولین برخورد مشتریان با آن است. با نورپردازی های ویژه و خاص می توان به آن زیبایی بخشید. استفاده از گیاهانی مانند: دیوار سبز، گرین وال (روف گاردن) یا فلاورباکس در رستوران باعث می شود فضا و محیط زیباتر و یا تهویه مناسبتری داشته باشد.

نکته ای که نباید از آن غافل شد سیستم تهویه هوا و سیستم گرمایشی و سرمایشی است و رستوران ها باید مجهز به این ها باشند. بسته به مکان رستوران از کف پوشش های متنوعی مانند: سرامیک، سنگ فرش، چوب، لمینت و… می توان بهره گرفت.

دکوراسیون آشپرخانه رستوران

خدمات عالی و با کیفیت به مشتری مهم است و برای داشتن آن باید آشپزخانه ای مجهز و تمیز داشت. در بسیاری از موارد صاحبان رستوران ها به آشپزخانه ها اهمیت نداده و در نتیجه سبب شده است عملکرد رستوران را کاهش می دهد. آشپرخانه باید با توجه به نیاز های سرآشپز و کارکنان آنجا باشد تا بتوانند بهترین عملکرد را در آماده کردن غذا داشتن باشند.

هزینه دکوراسیون رستوران

همان طور که دیدید سبک های مختلفی برای طراحی دکوراسیون رستوران ها وجود دارد و بسته به هر سبکی هزینه دکوراسیون رستوران می تواند بسیار زیاد و بسیار کم باشد. پس نظر و سلیقه صاحبان باعث میزان هزینه آن می شود. توجه داشته باشید برای طراحی دکوراسیون رستوران در هر سبکی نیاز به سرمایه اولیه می باشد. براساس نوسانات بازار امروزه قیمت ها ثابت نیست پس نیاز است، به کمک یک طراح متخصص و تیمش بهترین انتخاب ها را داشته باشین. برای داشتن اطلاعات بیشتر و نحوه اجرا می توانید با شماره های زیر تماس برقرار کنید و مطمئن باشید با کیفیت ترین کار را به شما همراهان عزیز و ارجمند تحویل داده می شود.

همچنین در انتهای مطلب می توانید بهترین توصیه ای که برای شما ارائه دهیم این باشد که برای راه اندازی دکوراسیون رستوران کلاسیک و یا هر سبک دیگری که مدنظر شما است، برای بررسی هزینه دکوراسیون رستوران با یک مشاوره و معمار حرفه ای در این زمینه مشورت کنید تا بهترین تصمیم گیری را در این زمینه داشته باشید.