08
آبان

متریال دکوراسیون داخلی زیبا و به صرفه

متریال مناسب دکوراسیون داخلی دارای اهمیت ویژه ای است. استفاده از متریال های لوکس می تواند هزینه ساخت دکوراسیون خانه شما را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. اما امروزه جدیدترین متریال دکوراسیون داخلی وارد بازار شده اند  که در کنار قیمت مناسب کیفیت خوبی نیز دارد. بیشتر عزیزانی که قصد تغییر دکوراسیون را دارند فکر می کنند حتما باید از متریال خاص استفاده کنند که در نتیجه آن هزینه شان نیز افزایش پیدا می کند. یکی از این موارد که خیلی در طراحی ها پیش می آید متریال دیوار داخلی است.

امروزه دیگر در زمان ساخت هر خانه، مجتمع اداری، اماکن تجاری، فروشگاه، رستوران، کافی شاپ و … توجه به دکوراسیون داخلی آن می باشد. این موضوع باعث شده است بیشتر طراحان در این حوزه همواره به دنبال پیدا کردن راهکار هایی جدید و خلاقانه برای استفاده از متریال خاص و نواورانه باشند تا طراحی جدید و شیک را به مشتریان خود تحویل دهند.

بسیاری از مصالح هایی که در گذشته کاربرد ویژه داشتند با پیشرفت تکنولوژی دیگر امروزه نیازی به آنها در فرایند طراحی دکوراسیون داخلی نیست. اما بسیاری از مصالح قدیمی از منظر دیگری کاربرد ویژه دارند که بیشتر ظاهری است. مشتریان و طراحان با توجه به ویژگی های شخصیتی که دارند به سراغ استفاده از این مصالح می روند. ما در ادامه مطلب به متریال های لوکس و غیر لوکس که برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما کاربرد دارند می پردازیم.

انواع متریال دکوراسیون داخلی

مصالح بسیار زیادی هستند که با خلاقیت طراحان برای زیباسازی بیشتر فضای داخلی ساختمان ها استفاده می شوند. این کار باعث می شود که فضای داخلی خانه، فروشگاه و … از حالت سنتی و قدمی خود خارج شده و به شکل مدرن و زیبا در آیند که خواسته بسیاری از صاحبان خانه می باشد. ما در ادمه مطلب به مهمترین متریال های طراحی دکوراسیون داخلی می پردازیم.

دکوراسیون ترند سال ۲۰۲۲

استیل

فولاد یکی از محکم ترین مصالح است که روند ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است در روند تولید از فولاد ضد زنگ استفاده کنید تا فضای مدرن و زیبا در فضای داخلی ساختمان ایجاد شود. استفاده از استیل در طراحی دکوراسیون داخلی با شکلی نو و جدید در می تواند بسیار تاثیر گذار البته در شرایطی که سختی و استحکام فلز تا حد امکان گرفته شود. این شیوه از استفاده فلز جزء جدیدترین متریال دکوراسیون داخلی قرار می گیرد.

استیل فلز براق و بسیار مستحکم می باشد که به دلیل انعطاف پذیری بالا می تواند خود را در قالب اشکال مختلف در بیاورد. برش های لیزری روی فلز در طرح های مختلف انجام می شود که می تواند در قسمت های مختلفی مانند کناره راه پله، دور ستون ها و دیوار پوش قرار بگیرد.

بافت زنجیری شکل استیل و کاربرد آن در فضاهای مختلف مثل دور ستون ها باعث می شود که خشک و سرد به نظر نرسد و در عوض بسیار درخشنده  زیبا و خلاقانه باشد.

استیل در رنگ های مختلف برنزی، نقره ای، طلایی و در اشکال مات و براق در بازار موجود است که این تنوع باعث شده است بسیاری از مشتریان تمایل زیادی نسبت به خرید ان داشته باشند. اما بخش عمده ای از خریدارن همان طراحان دکوراسیون داخلی هستند که به عقیده آنها فلز عنصری اساسی برای خلاقیت در طراحی دکوراسیون می باشد. بهتر است بدایند که فلز  به عنوان متریال دیوار داخلی نیز استفاده می شود.

جایگاه چرم مصنوعی در دکوراسیون داخلی

چرم های مصنوعی یکی از انواع متریال های داخلی بشمار می آیند. چرم هایی که در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند بیشتر در سه رنگ مختلف سیاه، قهوه ای شکلاتی و رنگ طبیعی کارایی دارند. اما در صورت تمایل می توان از آنها در رنگ های دیگر نیز استفاده کرد.

چرم مصنوعی با توجه ویژگی هایی که دارد در قسمت های مختلفی مثل کابینت آشپزخانه و سرویس بهداشتی کاربرد خاصی پیدا می کند. دقت داشته باشید از این متریال می توان در چرم کوبی درب ها، قسمت هایی از دیوارها، کف پوش و سایر فضاهای خانه استفاده کرد.

چرم مصنوعی شباهت های بسیاری به چرم طبیعی دارد که به همین دلیل می تواند گرمای دلنشینی را به فضا منتقل کند یا حداقل این حس را در مخاطب به وجود آورد. بهتر است بدانید چرم عایق مناسبی در برابر صدا،گرما و رطوبت بشمار می آید. چرم مصنوعی و یا طبیعی از دسته متریال های لوکس طراحی دکوراسیون داخلی بشمار می آید.

شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی

شیشه های رنگی از متریال خاص دکوراسیون داخلی هستند. شیشه رنگی به دلیل ترکیب نور و سایه درخشندگی زیبایی را در فضا مورد نظر شما ایجاد می کند. همین مسئله باعث می شود این نوع متریال در طراحی دکوراسیون داخلی کاربرد ویژه ای داشته باشد. این شیشه ها به عنوان دیوار پوش، کفپوش و تایل بین کابینتی ها مورد استفاده قرار می گیرند.

چوب

چوب یک عنصر طبیعی است که در دکوراسیون داخلی منزل نقش ویژه ای را ایفا می کند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی مصالح دیگری با استحکام بالاتر جایگزین چوب شده اند که از جدیدترین متریال های دکوراسیون داخلی نیز بشمار می آیند. این موضوع باعث نشده است که چوب در طراحی دکوراسیون داخلی جایگاه خود را از دست بدهد. محیط هایی مثل کافی شاپ و رستوران بسیار زیاد از چوب در طراحی داخلی خودشان استفاده می کنند.

ساخت سقف متحرک

چوب یک متریال خاص است زیرا با بودن آن در فضا حسی نزدیک به طبیعت برای افراد آن محیط انتقال پیدا می کند. همان طور که می دانید حس یک عنصر اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد و طراحان نسبت به آن اهیمت زیادی می دهند. چوب به طور معمول در ساخت ویترین، شلف، کابینت آشپزخان ، دیوار پوش و کفپوش مورد استفاده قرار می گیرد.

اما از طرفی چوب دارای مزیت هایی اساسی است مثل زیبایی، جاذبه و عایق صدا بودن و گرما بخشی که مورد توجه طراحان قرار می گیرد. البته این متریال لوکس در کنار همه مزیت هایی که دارد دارای نقاط ضعف نیز هست که عباتند از:

  • مقاومت پایین
  • آسیب پذیر بودن در برابر رطوبت و قارچ ها
  • احتمال بالای آتش سوزی

همین موارد باعث شده است که طراحان دکوراسیون داخلی با احتیاط از چوب در دکور منزل استفاده کنند. البته بهتر است بدانید که چوب بسیار کم در متریال دیوار داخلی و بیشتر تمرکز طراحان در استفاده از این متریال در نقاط دیگر خانه می باشد.