طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه دکوراسیون اتاق خواب لاکچری دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال ساده طراحی دکور اتاق خواب
26
مرداد

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

همان طور که می دانید دختران روحیه لطیف و حساسی دارند به همین علت دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید به طوری باشد که موجب آرامش آنها بشود. معمولا دخترها توجه زیادی به محیط اطراف خود به خصوص اتاق خوابشان دارند. آنها دوست دارند چیدمان اتاقشان بسته به سلیقه ی خود با رنگ های ملیح و پرانرژی باشد البته باید به سن آنها نیز توجه کنید. زیرا هرچه بزرگتر می شوند، سلایق و علایقشان تغییر می کند. همچنین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه آنها با محیط رویایی داخل ذهنشان هماهنگ می باشد. به عنوان مثال: در دخترانی که علاقه به ورزش دارند بهتر است، دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اسپرت را برای آنها استفاده کرد یا همچنین در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال بهتر است نظر دقیق آنها را دانست و دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری برایشان در نظر گرفت.

انواع دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

از آن جا که در هر رده ی سنی افراد متقاضی داشتن دکوراسیون زیبا برای اتاق خواب خود هستند در ادامه ی مطلب به چند مدل از انواع دکوراسیون اتاق خواب دخترانه می پردازیم.

طراحی دکوراسیون دخترانه کودک

اتاق خواب کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا کودکان مدت زمان زیادی را در اتاقشان می گذرانند و در روحیات آنها تاثیر می گذارد. مهمترین چیزی که باید به طراحی دکوراسیون دخترانه کودک آن توجه کنید انتخاب سرویس خواب بچه است که باید متناسب با سن و جنسیت آن باشد. اگر فرزندتان به سنی رسیده است که می تواند راجب رنگ نظر دهد، حتما نظر او را هم بپرسید. رنگ در روحیات فرزند دختر بسیار تاثیر می گذارد پس مواظب باشید رنگی را انتخاب کنید که با سلیقه او همراه است و تاثیر زیادی بر فعالیت روزانه او خواهد داشت.

طراحی دکوراسیون دخترانه نوجوان

نوجوانی و شروع سن بلوغ یکی از سخت ترین دوره های زندگی است. دراین دوره دخترهای نوجوان حساسیت بیشتری به روی حریم شخصی و اتاق خواب خود دارند و ازآنجا که دوره ای را سپری می کنند که علاقه به مستقل شدن دارند بهتر است چیدمان و دکوراسیون اتاقشان را به خودشان بسپارید. در قدم اول طراحی دکوراسیون دخترانه نوجوان آنها به دنبال رنگ هایی هستند که موجب آرامش و هیجانشان بشود. پس بهتر است از رنگ های سفید، طوسی، کرم و گلبهی برای پس زمینه به همراه یک رنگ شاد برای انتخاب اکسسوری و سرویس خواب استفاده کنید. در این سن دخترها چیدمان اتاقشان را به طوری انجام می دهند که بیانگر علایق و احساساتشان باشد که این موضوع در تابلوها و اکسسوری ها کاملا قابل مشاهده است برای اتاق خواب دخترهای نوجوان بهتر است تخت خواب های ساده به همراه کمد و یک میز آرایش که با هم در یک طیف رنگی هستند استفاده کرد همچنین می توانید از تابلوهای کلاسیک، پوسترهای فانتزی و نور های ال دی ای برای جذاب شدن دیوار نیز استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون دخترانه اسپرت

در این دوره بعضی از نوجوانان علاقه به طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اسپرت نیز دارند که در این مورد از رنگ های تیره برای اتاق استفاده می شود و تخت، کمد و میز تحریری که در اتاق است بدون هیچ طرحی و بسیار ساده است. این نوع اتاق ها به گونه ای است که پسرها نیز می توانند از آن استفاده کنند زیرا به ندرت عروسکی در آن مشاهده می شود. همچنین برای دیزاین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری از آلات موسیقی و یا المان های خاص استفاده می شود. حتی پرده و روتختی هایی که در این سبک اتاق به کار می رود، بسیار ساده است.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه دکوراسیون اتاق خواب لاکچری دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال ساده طراحی دکور اتاق خواب

طراحی دکوراسیون دخترانه بزرگسال

در سنین بزرگسالی دکوراسیون اتاق خواب برای دخترها از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا آن ها وارد دوره ی جدیدی از زندگی خود می شوند. در قدم اول باید سبک طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال را بسته به علایق و سلیقه ی فرد مشخص کنید، بعد از مشخص شدن سبک باید رنگ را انتخاب کرد که قالبا رنگ های روشن طرفداران بیشتری دارد. استفاده از تخت، کمد و میز آرایش ساده به همراه روتختی ها و کوسن ها می تواند در دکوراسیون اتاق خیلی موثر باشد که بسته به سلیقه ی فرد می تواند طرح دار یا ساده باشد، استفاده از نور های ال دی ای به همراه عکس های خانوادگی و دوستانه، تابلوهای مینیمال و داشتن یک کتابخانه ی دیواری می تواند دیوار را زیباتر کند. اگر دراتاق پنجره ای وجود دارد بهتر است یک صندلی راحتی برای کنار پنجره تهیه کنید تا در زمان هایی که نیاز به آرامش و ریلکس کردن دارید در آنجا کتاب بخوانید و موسیقی گوش دهید. اگر هم پنجره ای وجود ندارد بهتر است یک صندلی آویز تهیه کنید تا هم موجب آرامشتان بشود و هم تزئین اتاق را کامل کند. همه ی این ایده ها باعث شده شما دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال ساده ای را داشته باشید و از آن لذت ببرید.

طراحی دکوراسیون دخترانه دونفره

امروزه به علت کمبود فضا در خانه های آپارتمانی اغلب بچه ها در یک اتاق می مانند. در این موارد بهتر است از تخت های دو طبقه استفاده کرد زیرا جای کمتری می گیرند و می توانید از ما بقیه فضا برای گذاشتن وسایل دیگر استفاده کنید و حتما باید نظر هردو بچه مورد اهمیت واقع بشود زیرا بعدها باعث دعوا و کشمکش بین آن ها می شود. خیلی مهم است اتاق آن ها به طوری طراحی بشود که آن ها بتوانند در زمان های طولانی در یک اتاق باهم بمانند و آرامش و هیجان کنترل شده ی خوبی داشته باشند.

رنگ های مناسب برای دکوراسیون دخترانه

با استفاده از رنگ های مناسب با توجه به اینکه زیبایی را در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال، نوجوان و … بیشتر می کند همچنین تاثیرات مهم و مثبتی در روحیه افراد ایجاد می کند به همین دلیل نیاز است با بهترین شرکت معماری نیما بلواسی همکاری لازم را کرده و بهترین نتیجه را به دست آورید. در ادامه ی مطلب به انواع مختلف رنگ های تاثیرگذار می پردازیم.

  • رنگ سفید

رنگی روشن و ملایم که برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه طرفداران زیادی دارد. از این رنگ به عنوان رنگ پس زمینه زیاد استفاده می شود.

  • رنگ بنفش

این رنگ به طور کلی نشان دهنده تجمل و لوکس بودن است  و ترکیب آن با رنگ های روشن بسیار رویایی است و زیبا می شود.

 رنگ قرمز

رنگ قرمز معمولا رنگ مورد علاقه ی بسیاری از دختران است. این رنگ نماد شکوه و اعتماد است که باعث شور و هیجان نیز می شود. می توان با ترکیب رنگ هایی حتی مشکی در سطح هایی که وسیع نیستند استفاده کرد به طور مثال بسیاری از اتاق خواب دخترانه ساده ایرانی سرویس خوابی به رنگ قرمز مشکی دارند.

  • رنگ زرد

رنگ زرد، رنگ شادی است که موجب افزایش تمرکز می شود و نشانه ی سرزندگی است و می توان با بسیاری از رنگ ها ترکیب کرد. با استفاده از این رنگ و ترکیب آن می توان برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اسپرت بهره گرفت.

  • رنگ صورتی

رنگی آرامش بخش و رویایی است و معمولا دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده به این رنگ است که با ترکیب رنگ سفید یا طوسی بسیار زیبا می شود.